کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نیویورک تایمز : مسئول اطلاعات سعودی خاشقجی را کُشت

24 مهر 1397 ساعت 18:49

یک رسانه آمریکایی فاش کرد که مسئول استخباراتی سعودی که خواست خودش را به ولیعهد عربستان ثابت کند زیاده روی کرد و خاشقجی را کُشت.


به گزارش جهان نیوز، روزنامه نیویورک تایمز فاش ساخت: عربستان به دنبال اعتراف به قتل جمال خاشقجی است و اینکه وی در جریان بازجویی از وی به شکل خطا کشته شده است.

نیویورک تایمز به نقل از منبع آگاه به برنامه های رژیم سعودی آورده است: خاشقجی به شکل اشتباه و خطا هنگام بازجویی از سوی مسئول استخباراتی سعودی که دوست ولیعهد بود، کشته شده است.

این فرد که نامش را فاش نکرد، افزود: ولیعهد با تحقیق از خاشقجی یا وادار کردن وی برای بازگشت به عربستان به شکل زوری موافقت کرد اما مسئول اطلاعاتی سعودی به منظور اثبات خود نزد محمد بن سلمان از حد فراتر رفت و زیاده روی کرد و سپس تلاش کرد که بر عملیات شکست خورده اش سرپوش بگذارد.

این در حالی است که قبلا محمد بن سلمان گفته بود که خاشقجی از کنسولگری خارج شده است اما ترکیه بر دیدگاهش مبنی بر اینکه جمال خاشقجی در داخل کنسولگری کشته شده است، اصرار دارد.

نیویورک تایمز گزارش داد: هدف از داستان جدید ریاض کاستن از بحران سیاسی است که ناپدید شدن خاشقجی عربستان را گرفتار آن کرده است.

منبع: مهر


کد مطلب: 647096

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/647096/نیویورک-تایمز-مسئول-اطلاعات-سعودی-خاشقجی-ک-شت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com