جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

سرکنسول عربستان سعودی، ترکیه را ترک کرد

سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب: 647088
منابع رسانه‌ای ترکیه می‌گویند که سرکنسول عربستان سعودی به عنوان مطلع‌ترین فرد درباره سرنوشت خاشقچی، ترکیه را ترک کرده است.
سرکنسول عربستان سعودی، ترکیه را ترک کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از منابع رسانه‌ای ترکیه، «محمد العتیبی» سرکنسول سعودی در پی پایان ماموریت بازرسان ترکیه‌ای در داخل کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، ترکیه را ترک کرده است.

العتیبی در دومین روز ناپدید شدن خاشقچی با درخواست خبرنگار رویترز برای تهیه گزارش و عکس از ساختمان کنسولگری مخالفت کرد و مدعی شده بود که خاشقچی در آنجا حضور ندارد.

وی در روزهای گذشته تحت فشارهای شدید افکار عمومی بوده و حتی برخی منابع خبری از احتمال دستگیری وی توسط پلیس ترکیه با قوت گرفتن قتل خاشقچی خبر داده بودند. 

خاشقچی 59 ساله، بعد از انتخاب بن سلمان به عنوان ولی‌عهد عربستان سعودی، این کشور را ترک کرده و به آمریکا رفته بود و در روزهای اخیر قصد ازدواج با یک زن تبعه ترکیه را داشت و برای طی کردن مراحل ثبت ازدواج خود اوایل ماه جاری میلادی مجبور به مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول شد و دیگر خارج نشد.

چند روز پیش برخی منابع غیررسمی اعلام کردنه بودند که العتیبی تا زمان مشخص نشدن سرنوشت خاشقچی، اجازه خروج از ترکیه را نخواهد داشت، چرا که مطلع ترین فرد درباره سرنوشت خاشقچی محسوب می‌شود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *