شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

یادداشت پمپئو درباره «مقابله با ایران»

سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب: 647047
«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با انتشار یک یادداشت در پایگاه «فارین افرز» به توضیح درباره سیاست و دکترین «دونالد ترامپ» در قبال ایران پرداخت.
یادداشت پمپئو درباره «مقابله با ایران»
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، وزیر خارجه آمریکا در یک نشریه معتبر این کشور یادداشتی با عنوان «مقابله با ایران» منتشر کرد و به تکرار ادعاهای ضد ایرانی واشنگتن علیه ایران پرداخت.

پامپئو یادداشت خود در «فارین افرز» را با اشاره به نظر تحلیلگران و سیاست‌گذاران درباره «بزرگ‌ترین چالش‌های آمریکا» در فضای بعد از جنگ سرد شروع کرد.

از نظر وزیر خارجه آمریکا،  «پیدایش القاعده، مجرمان سایبری و دیگر موسسات و نهادهای وابسته به بازیگران غیردولتی» از جمله بزرگ‌‍ترین چالش‌های آمریکا بعد از پایان جنگ سرد بوده است اما وجود «رژیم‌های قانون شکن» و «دولت‌های یاغی» در جهان هم از جمله چالش‌ها است چرا که به گفته او آنها هنجارهای بین‌المللی را نقض می‌کنند، به حقوق بشر توجهی ندارند و علیه امنیت آمریکا و شرکایش اقدام می‌کنند.

بنا بر ادعای وزیر خارجه آمریکا، ایران و کره شمالی «اصلی‌ترین رژیم‌های قانون‌شکن» هستند. پامپئو در یادداشت خود ادعاهای تکراری واشنگتن علیه این دو کشور را بار دیگر تکرار کرده است.

وزیر خارجه دولت «دونالد ترامپ»، ادعاهای این دولت درباره برجام را هم تکرار کرد و مدعی شد که توافق دولت «باراک اوباما» با تهران نتوانسته به «جاه‌طلبی‌های هسته‌ای» این کشور پایان بدهد.

مقام ارشد آمریکایی، انتقادهای پیشین دولت ترامپ درباره مواردی از قبیل «حمایت ایران از تروریسم»، برنامه موشک بالستیک و همچنین آنچه که واشنگتن «اقدامات شرورانه» تهران در منطقه خوانده است را باز هم تکرار کرد.

پامپئو در ادامه یادداشت خود توضیحاتی درباره «دکترین ترامپ» داده و در آن، ابتدا مواضع «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق این کشور را به باد انتقاد گرفته است.

وزیر خارجه آمریکا مدعی است، با روی کار آمدن دولت ترامپ، «هم کره شمالی و هم ایران در مدار توجه آمریکا قرار گرفته‌اند و به آنها اجازه داده نمی‌شود که اقدامات ثبات‌زدایشان، کنترل نشده باقی بماند».

او در بخش مربوط به کره شمالی اینطور توضیح داده که «کارزار چند ملیتی تهاجمی به رهبری آمریکا به همراه بیانیه‌های صریح رئیس‌جمهور (ترامپ) درباره دفاع از منافع حیاتی آمریکا و در صورت ضرورت توسل به نیروی نظامی، شرایطی را برای مذاکره فراهم کرد و به نشست ماه ژوئن (22 خرداد) رئیس‌جمهور ترامپ با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سنگاپور انجامید».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *