کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موسوی مطلق:

پیاده روی اربعین جهاد و مبارزه در راه خداست

24 مهر 1397 ساعت 13:51

کارشناس مذهبی گفت: زیارت اربعین در سال های گذشته تبدیل به حماسه، جهاد و مبارزه در برابر دشمنان شده است.


به گزارش جهان نیوز،‌ حجت الاسلام و المسلمین سیّدعباس موسوی مطلق گفت: هر کسی قدمی برای زیارت معصومین بر دارد ثواب فوق العاده اى دارد لذا زیارت اربعین با پای پیاده آثار و برکات زیادی را در بر می گیرد. نمونه اى از اين روايات، روايت حضرت‌امام‌صادق علیه‌السلام فرمودند که فرمودند: مَنْ أتى قبرَ الحسينِ ماشياً، كتَبَ اللهُ له بِكُلِّ خُطْوَةٍ ألفَ حَسَنَةٍ، و مَحى عَنْهُ ألفَ سيئَةٍ، و رَفَعَ له ألفَ درجةٍ. یعنی هرکس با پای‌پیاده به زیارت مرقد امام حسین علیه‌السلام برود، خداوند برای هر قدم‌اش هزار حسنه ثبت می‌کند و هزار گناه را محو می‌نماید و او را هزار درجه بالا می‌برد.

وی با اشاره به اینکه زیارت اربعین آداب خاصی دارد، اضافه کرد: در پیاده روی اربعین اول اینکه باید آرام قدم برداشته و با خلوص نیت حرکت کنیم و موضوع دوم تفکر در این راه است که فکر کنیم برای چه قدم برداشته و به سوی چه کسی حرکت می کنیم،هدف از اين زيارت چيست؟ تغيير ما قبل از سفر و بعد از اين سفر معنوى چه خواهد بود؟

موسوی مطلق عنوان داشت: زیارت اربعین در سال های گذشته تبدیل به حماسه، جهاد و مبارزه در برابر دشمنان شده است، زیرا دشمن از این راه يعنى جلوگيرى از ابراز عشق و علاقه به حركت سيدالشهدا شکست خورده و به دنبال این است که از راه دیگری ضربه بزند. آن ها نتوانستند عشق و علاقه مردم به اهل بیت(ع) را بگیرند و اكنون اختلاف عرب و عجم را برای ضربه زدن به اسلام پیش گرفته اند.

 
پیاده روی اربعین جهاد و مبارزه در راه خداست/ دشمن به دنبال تفرقه افکنی بین زائرین مسلمان است

این کارشنان مذهبی افزود: اربعین یک لطف الهی است و ما نباید دامن به شایعات دشمنان در جهت تفرقه افکنی بزنیم در نتیجه باید عراقی را مانند برادر خود بدانیم و به آن ها احترام بگذاریم.

موسوی مطلق در ادامه گفت: امروز ضروري‌ترين مسئله براى أمت اسلام حفظ وحدت است، حفظ وحدت أمت اسلام و سپس حفظ وحدت شيعيان و حفظ وحدت نيروهاى انقلابى در سراسر جهان است.

 
پیاده روی اربعین جهاد و مبارزه در راه خداست/ دشمن به دنبال تفرقه افکنی بین زائرین مسلمان است

منبع:خبرگزاری دانشجو


کد مطلب: 647040

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/647040/پیاده-روی-اربعین-جهاد-مبارزه-راه-خداست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com