پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

در مرز مهران چه می‌گذرد؟

دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۱
کد مطلب: 646889
عظمت و شهرت" مهران "و به اصلاح روی آنتن بودن مهران در جهان در دو دوره تاریخی حادث شده است ، نخست در دوران دفاع مقدس و امروز به سبب برگزاری مراسم اربعین که مهران را جهانی کرده است.
در مرز مهران چه می‌گذرد؟
به گزارش جهان نيوز، شمارش معکوس برای برگزاری مراسم اربعین حسینی آغاز شده است، مراسمی که  مهران را به عنوان کانون خبری در جهان روی خط خبری زنده رسانه‌های مکتوب و مجازی و تصویری جهان قرار داده است، کمتررسانه‌ای امروز در جهان وجود دارد که روزانه خبری از مهران به روی خروجی خود قرار ندهد.این عظمت و مشهوریت و به اصلاح روی آنتن بودن مهران در جهان در دو دوره تاریخی برای مهران حادث شده است ، نخست در دوران دفاع مقدس و امروز به سبب برگزاری مراسم اربعین که مهران را جهانی کرده است. 

امروز مهران بر خود می‌بالد که" راه کربلا از مهران می‌گذرد"،" مهرانی که دیروز خدا آزادش کرد" امروز قدمگاه زائرانی است به جهت قصد قربت الی الله به زیارت  ابا عبدالله الحسین(ع) مشرف واز آن امام طلب می‌کنند که : قرب الی‌الله را نصیبشنان کند.

در مهران همه هستند از وزیر و وکیل تا روحانی و دانشجو از سردار تا سرباز و همه یک نام دارند خادم حسین(ع) و این را افتخار خود می‌دانند، دیروز مهران میزبان فرمانده ناجا و معاون صداو سیما و امروز هم معاون امنیتی وزارت کشور و فردا هم میزبان وزیر کشور این میزبانی و میهمانی تشریفاتی نیست و افتخار حضور به میزبان بودن مهران در خادم بودن است نه در نام و عنوان.

اکبری زائر مشهدی که مسیر سفر خود را برای حضور در اربعین حسینی مرز مهران را انتخاب کرده است اظهار داشت: از ابتدای ورود به ایلام تا مرز مهران شهرها و روستاهای مسیر تردد رنگ و بوی حسینی دارد و مردم و مسئولان در انجام اقدامات خدمات رسانی کم نگذاشته ‌اند.

وی گفت: میهمان نوازی مردمان ایلام را شنیده بودم، اما این مهمان نوازی چیز دیگر و به معنی دیگر است، این میهمانی رنگ و بوی حسینی دارد و میزبانان در کمال ادب و تواضع پذیرای زوار اربعین حسینی هستند.

یوسف نژاد هموطن دیگری که ازشیراز برای حضور در راهپیمایی اربعین امسال در مهران حضور پیدا کرده است اظهار داشت من در سال گذشته نیز توفیق حضور در مراسم اربعین را داشته ام اما اقدامات انجام شده در امسال نسبت به سال گذشته از نظم و کیفیت بهتری برخوردار است

وی خدمات‌دهی امسال از هر نظر نسبت به سال گذشته  به زائران را بسیار خوب  توصیف کرد و گفت: امیدوارم اربعین امسال با شکوه بهتر و برتری برگزارشود تا دشمنان انقلاب اسلامی در ذلت و زبونی قرار گیرند.

رستمی معاون سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام نیز در خصوص اقدامات فرهنگی انجام شده در اربعین امسال اظهار داشت: برگزاری نماز سه وعده در کلیه مساجد مسیر تردد زائران، مهیا کردن مساجد جهت استراحت و پذیرائی و توزیع برشورهای فرهنگی تبلیغی، استقرار کیوسک‌های پاسخگویی به مسائل شرعی از جمله اقدامات انجام شده جهت اوقات فراغت زائران پبش بینی و انجام شده است.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: اعزام 120 مبلغ به موکب‌ها و نصب 500 مورد بنر،برگزاری جشنواره شعر کردی شین ، ایجاد 30 ایستگاه فرهنگی و مشاوره و توزیع یک میلیون اقلام فرهنگی از اقدامات دیگر فرهنگی برای زائران اربعین حسینی است.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *