پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

طلا 14 دلار گران شد

دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب: 646865
با سقوط دوباره ارزش سهام بازارهای بورس آسیا و درگیر شدن سرمایه‌گذاران با اثرات ادامه جنگ تجاری میان آمریکا و چین و همچنین افزایش نرخ بهره، قیمت طلا در معاملات امروز 14.38 دلار افزایش یافت.
طلا 14 دلار گران شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از رویترز، با سقوط دوباره ارزش سهام بازارهای بورس آسیا و درگیر شدن سرمایه‌گذاران با اثرات ادامه جنگ تجاری میان آمریکا و چین و همچنین افزایش نرخ بهره، قیمت طلا در معاملات امروز افزایش یافت.

هر اونس طلا با 14.38 دلار افزایش 12131.43 دلار فروخته شد. قیمت‌ها به بالاترین رقم از 26 جولای برابر با 1229.18 دلار هم رسیده بود.

نعیم اصلام، تحلیلگر ارشد بازار در انگلیس گفت: «تغییرات بزرگی در احساس حاکم در بازار رخ داده است زیرا طلا نقش دارایی امن را بازی می‌کند. ما شاهد حرکت سرمایه از اوراق قرضه به سوی بازار طلا هستیم.»

«با توجه به بلاتکلیفی که وجود دارد، طلا در این سطح بسیار جذاب است.»
ارزش سهام‌های بازارهای آسیایی پس از یک افزایش در اواخر هفته گذشته، سقوط کرد.

برایان لی، مدیرعامل در مرکز گلدسیلور در سنگاپور گفت: «طلا پس از سقوط بازارهای بورس بسیار جذاب است. طلا بخشی از جذابیت امنیت خود را بازیافته است.»

یکجا فروشی اوراق قرضه در هفته گذشته، به طلا کمک کرد سطح نوسانات خود را بشکند بطوریکه ارزش طلا در روز پنج شنبه 2.5 درصد بالا رفت که بیشترین درصد افزایش یک روزه در 2 سال گذشته به شمار می رود.

ارزش طلا از بالاترین رقم ماه آوریل به علت فشار ناشی از افزایش ارزش دلار و نرخ بهره آمریکا،  حدود 10 درصد کاهش یافته است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *