جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
امیل لحود:

سعد حریری گروگان معنوی عربستان است

دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 646819
نماینده سابق پارلمان لبنان تاکید کرد که سعد حریری همانطور که مدتی پیش به صورت جسمی در عربستان بازداشت بود، هنوز هم گروگان معنوی این کشور است.
سعد حریری گروگان معنوی عربستان است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، امیل امیل لحود نماینده سابق پارلمان این کشور تاکید کرد که سعد حریری نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه همانطور که حدود 1 سال قبل به صورت جسمی در ریاض گروگان گرفته شده بود، به صورت معنوی گروگان عربستان است.

وی ادامه داد که بعد از شکست محور متشکل از آمریکا، عربستان و اسرائیل در جنگ ضد سوریه در حال حاضر آنها به دنبال جبران خسارت‌های خود از طریق آغاز هجمه جدید ضد ایران و جنجال ضد حزب الله لبنان از طریق نفوذ به زیرساخت‌های کشورند.

وی افزود این محور همچنین تلاش دارد حزب‌الله را مسئول گرسنه نگه داشتن لبنانی‌ها معرفی کند و تصور می‌کند که ملت لبنان ممکن است به این ترتیب حزب‌الله را کنار بگذارند.

لحود ادامه داد که با این وجود تمامی تلاش‌های آنها آشکار است و هیچ کس به آن اهمیتی نمی‌دهد، به ویژه بعد از حادثه بازداشت سعد حریری در عربستان، مشخص شد آنها که آماده هستند با شریک خود به این صورت رفتار کنند، با دشمنان خود چه کار خواهند کرد؟

لحود در گفتگو با النشره تاکید کرد که پرونده جمال خاشقجی مثال زنده ای بود از این نکته که عربستان سعودی چه رفتاری با مخالفان خود دارد. اگر موضوع خروج وی از کنسولگری در ترکیه درست بود، آنها فیلم های ویدیویی آن را نشان می دادند، این در حالی بود که تصاویر ورود خاشقجی به ساختمان کنسولگری موجود است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *