پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱

دیگر بهترین دروازه‌بان دنیا نیستی! +عکس

دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 646768
بهترین دروازه‌بان دنیا دیگر بهترین دروازه‌بان دنیا نیست و چه تیم ملی آلمان و چه باشگاه بایرن مونیخ به خاطر افول مانوئل نویر نگران هستند.
دیگر بهترین دروازه‌بان دنیا نیستی! +عکس
به گزارش جهان نيوز، تماشای افول یک بازیکن بزرگ همیشه تلخ و دردناک است، به  خصوص وقتی این بازیکن بزرگ یکی از بزرگترین دروازه‌بان هایی باشد که تاریخ فوتبال دنیا به خود دیده است. مانوئل نویر این روزها دیگر مانوئل نویر سابق نیست و برای اولین بار صداهایی در کشورش آلمان از افول او صحبت کرده و چه در تیم ملی و چه در بایرن خواهان جایگزین شدن او هستند.

نویر که بعد از دچار شدن به مصدومیت در فصل گذشته، در ابتدای فصل جاری بعد از مدتی دور بودن به میادین بازگشته بود در هفت بازی ابتدای فصل عملکرد بدی نداشت و در هفت بازی اول بایرن مونیخ تنها 2 گل دریافت کرد، گلهایی که نمی‌توان گفت روی آنها مقصر بود. ولی همه چیز از بازی با آگسبورگ آغاز شد.

درحالیکه در وقت اضافه‌ی بعد از 90 دقیقه بایرن محکم به برتری 1-0 خود چسبیده بود، نویر روی یک ضربه‌ی کرنر به اشتباه به پرواز درآمد و توپ را از دست داد تا در نهایت دروازه‌ی بایرن باز شود و این بازی با تساوی به پایان برسد. افول بایرن مونیخ و مانوئل نویر از همین بازی آغاز شد. نویر در پنج بازی مقابل آگسبورگ، هرتابرلین، آژاکس، مونشن‌گلادباخ و بازی با هلند با پیراهن تیم ملی آلمان 10 بار توپ را از دروازه‌اش بیرون کشیده است.


 
اعتماد به نفس همیشه یکی از مهمترین خصوصیات مانوئل نویر بوده و برخی معتقدند او موفقیت خود را تا حد زیادی مدیون اعتماد به نفس بالایش بوده است. ولی این روزها به نظر می‌رسد اعتماد به نفس او هم در حال افت کردن است چرا که آمار نشان می‌دهد توان نویر در متوقف کردن شوتها به شدت کاهش پیدا کرده، یکی دیگر از خصوصیات نویر که به آن می‌بالید و بسیاری از هوادارانش او را شوت‌گیرترین دروازه‌بان دنیا می‌دانستند.

مطابق آمار نشریه‌ی کیکر در فصل گذشته‌ی بوندس‌لیگا درصد شوت‌گیری مانوئل نویر 59.7درصد بوده و این آمار برای او به شدت کم است. چرا که آمار شوت‌گیری نویر در فصل‌های گذشته همیشه چیزی در حدود 80 درصد بوده. این آمار یکی از وجوه افت و افول مانوئل نویر را نشان می‌دهد و بدون شک با بررسی آمار عملکرد او در زمینه‌های دیگر هم با نتایجی مشابه مواجه خواهیم شد.


 
نویر باید به توصیه‌ی خیرخواهانه‌ی بعضی از کارشناسان آلمانی و هوادارانش گوش بدهد و پیش از آنکه خاطره‌ی بدی از خود در ذهن هواداران بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان به جا بگذارد با خداحافظی در اوج، جا را برای جوانترها باز کند.
 
منبع: ورزش سه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *