جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۰
۱۲۳
بازهم تقابل اصلاح طلبان؛

هزینه نکردن درباره اربعین به نفع ماست!/ چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است

دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 646691
یکی از بحث ها این است که مگر سیره حسین (ع) درباره نهادینه کردن فرهنگ و نشر فرهنگ عاشورا کار مردم نبود؟ چرا این را دولتی می کنید؟
هزینه نکردن درباره اربعین به نفع ماست!/ چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
به گزارش جهان نيوز، سید حسن رسولی در بررسی «لایحه مجوز انجام هزینه به شهرداری برای مشارکت در اربعین حسینی» جلسه شورای شهر تهران، اظهار کرد: این لایحه در ۴ شهریور ۹۷ تقدیم شورا شده است و در قالب این لایحه ۱۰ میلیارد تومان به‌منظور تأمین خدمات مطلوب و مناسب و فراهم کردن امکانات و تجهیزات ضروری، رفاهی و بهداشتی و کمک به ایجاد پایگاه‌های موردنیاز برای زائرین ایرانی عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی(ع) تقاضا شده است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر تهران همچنین تأکید کرد: این لایحه در جلسه مشترک سه کمیسیون برنامه‌وبودجه، سلامت، خدمات شهری و محیط‌زیست و فرهنگی و اجتماعی شورای شهر موردبررسی قرار گرفت. خروجی این جلسه این بود که با توجه به اینکه هزینه کرد اعلام‌شده در این لایحه از محل ردیف ۶۱۷۰۵۰۱۶۹ بودجه مصوب سال ۹۷ شهرداری تهران تحت عنوان «اعتبار پیش‌بینی‌نشده هزینه‌ای در اختیار شهردار تهران» تعیین‌شده و با توجه به اینکه هزینه کرد ردیف پیشنهادشده در اختیار شهردار است، از این‌رو تائید لایحه مورد بحث فاقد موضوعیت تشخیص داده شد.

رسولی در ادامه در مخالفت خود با این لایحه، اظهار کرد: در دو ردیف (هزینه‌ای و سرمایه‌ای) بودجه سال ۹۷، ۶۷ میلیارد تومان در اختیار شهردار تهران قرارگرفته است تا بر اساس تشخیص خود هزینه کند. همچنین در ردیف ۱۰۷۱۴۰۲۵ بودجه امسال تحت عنوان «کمک به اجرای برنامه‌های آیینی و عاشوری و اربعین حسینی» نیز ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان نیز به شهرداری اجازه کمک داده‌شده است. به عبارتی درمجموع ۶۹ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان به‌صورت جاری و تملک دارایی به اختیار شهردار تهران گذاشته‌شده تا در هر موضوعی که به لحاظ مدیریتی تشخیص دهد، ازجمله برنامه اربعین هزینه کند.

وی با بیان اینکه چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است، گفت: امروز عده کثیری از طلبکاران از شهرداری بلاتکلیف هستند، خانواده‌ای که سالها قبل ملک خود را برای اجرای پروژه‌های عمرانی شهری به قیمت کارشناسی قبل از گران شدن دلار  در اختیار شهرداری گذاشته‌اند و هنوز پولشان را دریافت نکرده اند و امروز خانه‌به‌دوش هستند، پیمانکارانی که در زندان هستند و خانواده‌هایی که به طلاق کشیده شده است. خواهش می‌کنم اعضای شورای شهر روزهای دوشنبه به معاونت مالی و اداری شهرداری تهران سری بزنید و ببینید که شهرداری با چه وضعیتی مواجه است.

رسولی تصریح کرد: برخی از دوستان از من می‌خواهند که با این لایحه مخالفت نکنم، زیرا در سطح جامعه مناسب نیست که عنوان شود عضو شورا برای هزینه کرد برگزاری مراسم اربعین توسط شهرداری مخالف است، ما نمایندگان مردم هستیم و باید انتخاب کنیم. هزینه نکردن دراین‌باره به نفع ما است، ما وکیل مردم هستیم و باید منافع شهروندان را انتخاب کنیم، گرد گویی مناسب جایگاه وکلای مردم نیست، قطعاً بر اساس تشخیص و وظیفه دینی و اخلاقی و سوگندی که برای مردم یادکردیم که مدافع حقوق آن‌ها باشیم و از بیت‌المال صیانت کنیم، مخالف این لایحه هستیم.

خزانه‌دار شورای شهر تهران با اشاره به اینکه هزینه ماهانه هر عضو شورای شهر ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است، گفت: به نمایندگی از شورا آمادگی دارم در صورت توافق هرچند ماه که اعضا می‌خواهند از این هزینه‌ها برای کمک به برگزاری مراسم اربعین تخصیص دهم. از روز اول اعلام‌شده که ما شفاف،  سالم و صادق هستیم، در این مورد نیز صادق و شفاف و بی رو دربایستی عمل کنیم.

وی ادامه داد: شهردار تهران اختیار دارد که از ردیف اعتباری که حدود ۷۰ میلیارد تومان است برای کمک به برگزاری مراسم اربعین هزینه کند، اینکه این کمک به‌صورت لایحه یا طرح باشد، فرقی نمی‌کند اما از اعضای شورای شهر تهران خواهش می‌کنم که با مردم روراست باشند و گرفتار سیاسی‌کاری نشوند.

‌رسولی درباره پیشنهاد برای جذب کمک‌های مردمی برای تأمین مالی و خدماتی مراسم اربعین گفت: شهرداری تهران فاقد اعتبار است. خواهش می‌کنم همکارانم با مردم در کف خیابان صحبت کنند، اینکه فراخوان داده شود خیرین برای کمک صف بکشند، باید بگویم که طلبکاران و کسانی که خود را می‌خواهند به آتش بکشند، مقابل شهرداری صف خواهند کشید. از همکاران خواهش می‌کنم آنچه باور مردم است را در این لایحه ببینند.

چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است
شهربانو امانی در جریان بررسی لایحه کمک مدیریت شهری به مراسم اربعین گفت: سال گذشته نیز در صحن درباره مراسم اربعین صحبت شد. در پایتخت کشور و سایر شهرها نه تنها شیعیان بلکه سایر هموطنان دینی ما مانند اقلیت های مذهبی از جمله ارامنه، هیئت های مذهبی دارند.

وی ادامه داد: بحث سال گذشته ما درباره شفافیت و صرفه جویی در هزینه دقیقا این جمله بود که چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. ما این جمله را از همین مکتب یاد گرفته ایم.

 امانی با بیان اینکه امروز باب شده است که پیام های تهدید ارسال می کنند، گفت: به نمایندگان به دلیل تصویب FATF پیام ارسال می کنند، در رابطه با اربعین حسینی و نمایشگاه عطر سیب نیز ما پیام های تهدید آمیز در شبکه های مختلف دریافت می کنیم.

 وی تاکید کرد: یکی از بحث ها این است که مگر سیره حسین (ع) درباره نهادینه کردن فرهنگ و نشر فرهنگ عاشورا کار مردم نبود؟ چرا این را دولتی می کنید؟

 عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مگر قبل از انقلاب چراغ مساجد را چه کسی روشن می کرد؟ خود مردم! این همبستگی و همکاری مردم در مناسبت های دینی و آیینی جزیی از فرهنگ ماست.

 شهربانو امانی یادآور شد: ما وظیفه داریم بوجه ای را که از محل عوارض دریافت می کنیم، در همان شهر هزینه کنیم.

 وی با بیان اینکه گفته می شود اختصاص این بودجه در اختیار شهردار است این سؤال را مطرح کرد که آیا آقای شهردار، از ردیف های بودجه ای هر آنچه که بخواهد هزینه کند را به شورا می آورد؟ خیر، در اختیار ایشان قرار دارد و هزینه می کند.

 عضو شورای شهر تهران افزود: بنابراین یکبار برای همیشه تمام بازی های سیاسی را کنار بگذاریم، گویی یک بخش از جامعه مذهبی است و دلسوزی برای دین دارد و یک بخش ندارد. این درست نیست.

 امانی در ادامه سخنانش افزود: سه کمیسیون تخصصی این مسئله را رد کرده اند، آقای شهردار یا برای اختصاص تمامی بودجه ها از شورای شهر مجوز بگیرند، که می دانیم این کار را نخواهند کرد یا آقای شهردار هر جا که صلاح می دانند هزینه کنند، ما نیز نظارت می کنیم.

وی پیشنهاد داد: اگر ضرورت بسیاری دارد که حتما مبلغی را برای مراسم اربعین در نظر بگیریم از بودجه سال ۹۸ ردیف بودجه ای تعیین و عنوان آن مشخص شود.

گفتنی است این توجیهات اصلاح طلبان برای عدم مساعدت به مراسمات مذهبی همچون محرم، اربعین، عید غدیر و.... کاملا برای مردم قابل باور است. جدای از رکود عمرانی و خدماتی تهران، این مواضع به ظاهر قانون گرایانه، دلسوازنه و عامه پسندانه در حالی مطرح می شود که اعضای شورای شهر در اولین اقدامشان به بهانه فرسودگی خودروهای موجود، 21 پژوی صفر و تبلت برای خود تهیه کردند که یکی از آن پژوها در سفر هفته گذشته برادر ناهیدخداکرمی به شمال به طور کامل از بین رفت و دیگر قابل استفاده نیست. همچنین سابقه تیره این جریان در ماجرای عاشورای سال 88 و یا حمله به مراسمات عزاداری و قیام حضرت سیدالشهدا(ع) در دوران حاکمیت «دوم خرداد» در ذهن مردم مومن باقی است.

جنس فعالیت اصولگرایان در شورا و شهرداری باطل کننده استدلال های این جریان خاص است. از سمت دیگر تمام مسئولان و ارگان های جمهوری اسلامی بسیج شده اند تا این حماسه جهانی، پرشورتر برگزار شده و این رفتار اصلاح طلبان تائید دیگری است بر سابقه تیر و تاری که از خود به جا گذاشته اند.
https://jahannews.com/vdcjhmemvuqexmz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjhmemvuqexmz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
سعید110
Iran, Islamic Republic of
پس با این اوضاع و احوال نتیجه می گیریم، اولویت شورای شهر و شهردار باید عوض کردن نام خیابان و بحث بر سر ماندن یا رفتن شهردار مریض یا بازنشسته باشد!
رای دهندگان فله ای به لیست مورد تایید روباه باید در آن دنیا پاسخگو باشند
Iran, Islamic Republic of
برای برگزاری مراسم رقص دخترکان در برج میلاد ردیف بودجه هست ولی نوبت به اربعین که می رسد جمله بی مفهوم"چراغی که به خانه رواست ...." مکرر تکرار می کنند.
عدالت طلب
Bulgaria
چه توجیه بچه گانه ای،رقص بچه اگر بد بداست و اگر صرف هزینه شهر دراربعین هم بشه دارای اشکاله چرا مطلب را با تعصب و حب و بغض و عینک باندی نگاه میکنید.شما توصیه حضرت علی را نصب العین خود قرار دهید که به حرف حق دقت کنید نه به گوینده اش انظر الی قال و لاتنظر الی ماقال.
جواب عدالت طلب
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اشکال کار در همان "ما قال" است و وگرنه خود "من قالش" که ارزش بحث کردن هم ندارد.
در ضمن شما هم مثل این خانم، حدیث را اشتباه بیان کردید. صحیحش این است:" اُنْظُرْ الی مَا قَالَ، و لا تَنْظُر إِلَی مَنْ قَالَ؛"
مهران
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز تقریبا دو میلیون ایرانی میرن اربعین پول بیت المال برای هر کاری باید مصرف شود جز برای این دو میلیون؟ راستی هزینه یه تیم فوتبال که از بودجه بیت المال داده میشود چقدر هست ما هم راضی نیستیم به این بازیکنان فوتبال نفردی یکی دو میلیارد داده شود میشه اول جلوی اونو بگیرید؟
Canada
کار اشتباه اشتباهه. چه خرج اضافه برای فوتبال چه خرج از جیب بیت المال برای زائران محترم.
...
Iran, Islamic Republic of
1400 سال پیش هم عده ای حرکت امام حسین (ع) را محکوم کرده و دلیل آوردند که قیام حسین برای حکومت است و دعوای او با یزید سر خلافت و سیاست بازی است. چرا حسین (ع) از ما وبیت المال هزینه می کند این حرکتش خرج کردن از ماست ...
Canada
جهان نیوز سانسور چی!

چرا پیام من را نصفه منتشر می کنید؟ بقیه اش را نقسه می گذارید؟؟؟؟

خب اگر بد است. منتشر نکنید. اگر خوب است منتشر کنید. این بازی ها دیگه چیه؟

گفتم کار اشتباه اشتباهه. توضیحش هم دادم. شما با اینکه توضیح بدیم کار اشتباه ، بد هست مشکل داری؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آن کس که نداند و نخواهد که بداند
در جهل مرکب ابدالدهر بماند
.
شما هر چقدر توان داری فریاد بزن "اشکال دارد" ما با عظیم ترین اجتماع 25 میلیونی جهان تشیع، قدرت نمایی می کنیم و قدرت عالم تشیع را به رخ جهانیان می کشیم. ما کاخ سفید را هم حسینیه خواهم کرد. امسال در مقابل درب آن دسته سینه زنی و عزاداری راه انداختیم و غذای نذری دادیم (تو اینترنت سرچ کن) انشالله به زودی راه پیمایی تا بیت المقدس را به خاطره ها مون تبدیل خواهیم کرد. همانطور که روزی پیاده روی کربلا در اربعین آرزمون بود و امروز به خاطره هامون پیوسته ...
.
پس مشخص شد که " فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزَادَهُمُ اللَّهُ مَرَضًا" باشد ما هم می گوییم اشکالی ندارد "لکم دینکم و لی دین".
Iran, Islamic Republic of
بله بیت المال فقط باید در اموری که سود عمومی و همگانی دارد صرف شود

یعنی نه صرف رقص دخترکان ،نه بابت حقوق نجومی ورزشکاران
نه حقوق نجومی و پاداش که کهکشانی کارمندان
و نه سمینارها بی ارزش و بدون بازده شود .
Canada
اگر قرار بود توصیه حضرت علی نصب العین قرار بگیره که دیگه این عزیزان در این جایگاه نبودند که...

دوستان عزیز ارزشی گاهی اوقات اصلا یادشون می ره امامان ما چطور فکر می کرده اند.

دوست دارند اسمشان حسین باشه ولی رفتارشان معاویه.
فکر می کنند همین که اسمشان حسین هست کافی است. همین که اسم اربعین در کارمان باشد کافی هست.
Iran, Islamic Republic of
اول برو نظر امامان معصوم (از امام محمدباقر تا امام حسن عسکری به ویژه روایات و احادیث مستند امام جعفر صادق و امام رضا علیهم السلام) را در مورد پیاده روی اربعین مطالعه بفرمایید بعد اظهار نظر کنید.
خود آن امامان پشقدم بودند در امر زیارت امام حسین علیه السلام و حتی از محل وجوهات دینی که به عنوان خمس و زکات و... به آنها پرداخت می شده برای کمک و توشه سفر به مسافران و زائران اباعبدلله هزینه می کردند. ...
Iran, Islamic Republic of
... خدا هدایتشان کند
Iran, Islamic Republic of
...

خدا لعنت کند هر کسی که با دستگاه امام حسین دشمنی میکند
....
Iran, Islamic Republic of
در زیارت عاشورا این افراد را لعن می کنیم صدبار
Iran, Islamic Republic of
برای دهها فرهنگسرا که اصلا معلوم نیست چه بازدهی دارند ،میلیاردها در سال خرج میشه ولی به دستگاه امام حسین ع ،چهارستون بدنشون به لرزه میاد که پول خرج کنند!
Iran, Islamic Republic of
پول پژو و تبلتهایتان را هم کاش میدادید به پیمانکاران زحمت کش و طلبکار شهرداری
Iran, Islamic Republic of
روزنامه همشهری به گفته خود محسن رفسنجانی زیان ده شده وماهی دهها میلیون باید از پول مردم تهران خرج سرپا نگه داشتن بشه ،برای اون دست ودل بازند !
پورعلی
Bulgaria
بله خدا لعنت کند کسی که با راه و روش و اندیشه اباعبدالله مخالف است ولی هزینه کرد پول شهر در اربعین چه ربطی به مطلب شما دارد.تعصب را از افکارمان دور کنیم.
Canada
نون خیلی ها توی تعصب بیجا هست.
اگر تعصب نداشته باشند مجبورن برن کار کنند تا حقوق بگیرند.
Iran, Islamic Republic of
اگر دین داری و عشق به اباعبدالله الحسین علیه السلام اسمش تعصب است، ما متعصب ترین متعصبان عالم هستیم و به این تعصب خود در دنیا و عقبی افتخار می کنیم. بقیه هم در همان بی تعصبی خود بمانند و بسوزند.
Iran, Islamic Republic of
هزینه برای مجلس رقص دختران در حضور شهردار سابق از مصادیق روا بودن چراغ است؟!
با آل علی هرکه در افتاد ور افتاد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خانم امانی این جمله نخ نمای:" چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است" بیان مکتب ما نیست اگر مستنداتی دارید دقیقا با ذکر منبع اشاره کنید ...
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
این خانم و سازمان محیط زیست ...؟!!!
سروش
Iran, Islamic Republic of
به هوش باشین اینا اگه هزارتومن به مراسم مذهبی کمک کنند می گن اگه پل عابر نداریم بخاطر کمک یک میلیون تومانی به مراسم های مذهبی است. می رن تو فاز مظلوم نمایی. از اینا فقط باید بابت درآمدها حساب خواست و عملکرد. هزارتون آنها هزار مصیبت و تهمت برای شما به ارمغان خواهد آورد.
Iran, Islamic Republic of
احسنت با همين تبليغات منفي اربعيين دوباره شورا و مجلسو ميگيرن مراقب باشيد
حداقل اطلاعات دینی تو یه کم بالا ببر بعد در امور مذهبی اظهار فضل کن
Iran, Islamic Republic of
خانم امانی فکر می کنم مکتب اسلام را با مکتب دین دیگری اشتباه گرفته اید. اتفاقا برعکس در دین ما توصیه شده است:" الجار ثم الدار"
Iran, Islamic Republic of
ای کاش درک بعضی ها از امام حسین علیه السلام و عاشورا و کربلا و اربعین به اندازه نصف فهم اون بچه کوچکی بود که تو مسیر پیاده روی زوّار به التماس یک سیب یا یک لیوان آب تعارف می کند و به گریه می افتد که چرا کسی از سینی او چیزی بر نمی دارد یا آن یکی که پای زوار را ماساژ می دهد یا آن یکی که یک جوراب می دهد یا .... البته که لیاقت می خواهد.
Iran, Islamic Republic of
احسنت.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
شیعیان عراق همگی به زوار امام حسین ع ارادت ویژه دارند
در نجف دو شب میهمان یکی از شیعیان مخلص بودیم. ایشان تنها دو اتاق بلوکی داشتند. دیوارها سیمان کاری یا گچ کاری نبودند. ایشان 10 ماه سال کار می کرد و پول پس انداز می کرد و دو ماه در خدمت زوار بودند و آن پول را هزینه می کردند
در طول مسیر پیاده روی در پشت موکبها خانه های شیعیان قرار دارد که درب آنها باز است و پذیرای زوار هستند
باسمه تعالی
فرموده اند:
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. ما این جمله را از همین مکتب یاد گرفته ایم.

ببخشید سرکار خانم محترم؛ این جمله را دقیقا از کجای این مکتب یاد گرفته اید؟؟

مکتب ما می فرماید: و یطعمون الطعام علی حبه مسکینا و یتیما و اسیرا
یوثرون علی انفسهم و لو کان بهم خصاصة

با عرض پوزش، مکتب جمله شما مکتب حیوان است؛
مکتب اسلام به دنبال ایثار و بزرگ شدن از خود و دیدن خود است.
چرا نظر منو چاپ نكردين - دوباره فرستادم
Iran, Islamic Republic of
آقاي قرائتي يه دفه تو برنامه درسهايي از قرآن يه ماجرايي رو تعريف كرد، گفت يه بنده خدايي تو يه تكيه اي به نام حضرت ابوالفضل(ع) ديد روي زيلوها نوشته شده "وقف مسجد فلان". اعتراض كرد و گفت اين زيلوها وقف مسجد بوده، چرا آوردين تو هيئت، يكي سرش داد زد كه اي بيشعور، مسجد خونه ي خداس، ابوالفضل دستاشو براي خدا داد حالا خدا زيلوهاشو براي ابوالفضل نميده؟! (نقل به مضمون) آقاي قرائتي گفت متأسفانه بعضي از ما نمي فهميم كه كسي حق نداره اموال مردم و موقوفات رو بدون اجازه مردم و واقف جاي ديگه مصرف كنه حتي براي كارهاي خوب و مقدس. حالا حكايت شهرداريه، بابا شهرداري از پول مردم حق نداره تو عراق خرج كنه حتي براي مواكب اربعين حسيني. بايد مردم راضي باشن....
محسن
Iran, Islamic Republic of
پارسال بودجه اي براي اربعين اختصاص نداديد خوب طبق نظر خودشان بايد آن بودجه را به طلبكاران شهرداري داده باشند يا پروژه اي در تهران شروع و به اتمام رسيده باشند لطفا سندي كه نشان دهد اينكارها را كرده اند براي شفافيت افكار مردم انتشار دهند
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای جماعت اصولیون که تریبون دروغ گویی چون جهان نیوز دارد که موجب خسران در دنیا و عقبی برایشان نیم سوز تهیه می کند . ...
mohsen
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی مثبت زدم.
اشتباهی مثبت زدم.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
قالیباف اینهمه آبادانی در تهران ایجاد کردند تو مراسمات مذهبی هم کم نمیگذاشت
ولی اینا نه کار میکنن نه میخان یک ریال برای امام حسین ع خرج کنن .
...
M.sh
Iran, Islamic Republic of
اشتباها منفی دادم
اشتباها منفی زدم
محمدعلي
Iran, Islamic Republic of
سلام.
خانم امانی! دقیقا از کجای این مکتب جمله «چراغی که به خانه رواست به مسجد حرامست» رو یاد گرفتید؟!...
Iran, Islamic Republic of
دقیقا چرا نظر من رو اینهمه سانسور کردین؟
خوب این یه جمله رو هم نمینوشتین دیگه!!!
Iran, Islamic Republic of
در هیچ جای دین اسلام چنین جمله ای گفته نشده است.
Iran, Islamic Republic of
مگه اینها با اسلام و دین کاری دارند...!!!
...
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
بله کار دارند. دارند...
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
طبق همین روش همه ی خدمات را به خانواده وفرزندان وژن های مامانی ارائه می دهند...کلا خخخخ
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بله پول ندارید وده روز به عنوان تهران اعلام می کنید وبچه هارو ازمدرسه میبرید تهران گردی و نمایشگاه وسمیناهار می ذارید هزینه میلیاردی میکنید
راستی شما که اینقدر صادقید هزینه ماشین خانم عضو شورا رو که برادرش برده بود و باتصادف منهدم نمود،ایشان ازجیب پرداخت کردند یا ازجیب ملت خرج کردید؟!نگید ازجیب که خندمون میگیره...
منتظر ظهور منتقم خون حسين(ع)
Iran, Islamic Republic of
اين جملات به اصطلاح زيبا"عضو شورا برای هزینه کرد برگزاری مراسم اربعین توسط شهرداری مخالف است، ما نمایندگان مردم هستیم و باید انتخاب کنیم. هزینه نکردن دراین‌باره به نفع ما است، ما وکیل مردم هستیم و باید منافع شهروندان را انتخاب کنیم،"
چرا براي بنر زدن نام هاشمي رفسنجاني و پژو 405 تصادفي كه استفاده شخصي شده است و خريد لپ تاپ و .... مطرح نمي شود.
حالا كه نام امام حسين مي آيد اينها درد مي گيرند و حتي امسال در ماه محرم از نصب پارچه سياه در سطح شهر هم دريغ كردند....
Iran, Islamic Republic of
چراغی که به خانه رواست به مسجدی که نیاز دارد واجب است.این خانم اگر دلش به حال نیازمندان می سوزد بخشی از اموال شخصی خود را انفاق کند یا کمتر به بودجه شهرداری هزینه بتراشد.
Iran, Islamic Republic of
بودجه مخصوص خرید ماشین برای خودتون ودادنش دست داداش جانتان است ا برن شمال کیف وحال !وبعد جنازه ماشین رو تحویل بدن! راست میگید بودجه فقط برای اینکارهاست و...
پیروزی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
زاکانی بدونه:
هر توع استفاده از ارز حمایتی برای مسافرین اربعین تضییح حق الناس و حرام است مگر آنکه با ارز آزاد اقدام کنند.....!
Iran, Islamic Republic of
ببخشید مگه تو مرجع تقلیدی؟!!!! که حکم میدی؟!

ضمنا اون زمانی که ارز حمایتی برای ...و .... هزینه میشد حق الناس نبود؟!!!

...
سرور
Iran, Islamic Republic of
ببخشیدشما؟
اگر در حد دادن فتوا هستی لطفا بفرما ضایع کردن 18 میلیارد دلار با نرخ 4200 تومان و دادن دلار با این نرخ توسط دولت در طول 4-3 ماه برای مسافرتهای ترکیه و تایلند و ... توسط دولت ... چه حکمی دارد...؟!!!
Iran, Islamic Republic of
واسه سفرای خارجی که ... خارج ارز دولتی بدن حلاله ولی واسه اربعین حرامه نه؟؟؟
سینا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...

در جواب ضرب المثل "چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است"؛ باید گفت: "چراغی را که ایزد برفروزد هر آنکس پف کند ریشش بسوزد"! ریش که چه عرض کنم ریشه اش خواهد سوخت.
علی
Iran, Islamic Republic of
جناب اینا با صداقت کار کنند، روراست بگن با درآمدهای شهرداری چیکار کردند. کمک به هیات مذهبی بمونه پیش کش.
Iran, Islamic Republic of
تهرونیا ؛ بابا دسخوش با این انتخابتون!!!خخخخخخخخخخخخخخخ
اون از انتخاب فله ای نمایندههای تهران درمجلس؛ اینم از انتخاب شورای شهرتون؛ البته ما دلمون واسه شما نسوخته ؛ دلمون برا پایتخت کشورمون میسوزه که افتاده دست اینها...
احمد
Iran, Islamic Republic of
...
عماد
Iran, Islamic Republic of
احیانا اون پژویی که زدین داغونش کردین مشکل نداشت که از پول بیت المال هزینه شده .ایشالله خود امام حسین(ع) جوابتونو میده
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
فارغ از اظهار نظرهای سیاسی اعضای شورای شهر
تا انجا که می دانم پول شهرداری ها از محل عوارض اخذ شده از شهروندان همان شهر برای اداره همان شهر تهیه می شود....
Iran, Islamic Republic of
...
احمد
Iran, Islamic Republic of
میگه از امام حسین یاد گرفتیم چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام!!!
خب پس چرا امام حسین خانوادشو فدای اسلام کرد؟ شما اصلاح طلبا برای ما شیعه شناس شدید؟
یا حسین ع
Iran, Islamic Republic of
پرچم روز عاشورا 88 را همین اصلاح طلب ها ی (خوارج) به آتش زدند
Iran, Islamic Republic of
... مهمترین رسالت حکومت دینی و نظام اسلامی اقامه نماز و برپایی زکاه و فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر و احیای معارف و شعائر اسلامی است .
Iran, Islamic Republic of
...
جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
جالب است که این روزها در این اوضاع و احوال اقتصادی این جمله "چراغی که به مسجد رواست ...." هم تکه کلام هر محتکر و ترجیع بند افاضات هر مفسدی است که به دنبال سهم خواهی، زیاده طلبی، رانت خواری و غارتگری از جیب مردم و بیت المال است.
Iran, Islamic Republic of
احسنت شده وسيله كاسبي دو طرف
Iran, Islamic Republic of
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک
Iran, Islamic Republic of
خانم اصلاح طلب ! هر کجا نام و یاد امام حسین علیه السلام باشد انجا خانه و کاشانه ماست . همه هستی ماست مرز ما مرز عقیده ومحبت به اهلبیت (ع) است ....`
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوب است برای اربیعین خرج نشود و لی اون خانم ماشین بیت المال را بدهد برادرش برود ... و پدر ماشین را در بیاورد!
Iran, Islamic Republic of
امام حسين بنام خود مصادره نكنيد چراكه نميتوانيد در مورد هزينه اربعين خوب دفاع كنيد امام حسين مال اونها هم هست چرا انها از پرداخت هزينه اربعيين با وجوديكه بيشترين سود از استمرار اين مراسم ميبرند دفاع نميكنند و مخالفت با مراسمو وسيله كسب برتري در بدست اوردن راي و مقام قرار داده اند
Iran, Islamic Republic of
بله نبايد وارد تار عنكوتي كه انها بافته اند شد ...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
تنها هنر شما با این دیدگاه و تفکرتان، آوردن یک شهردار مریض و یک شهردار بازنشسته است.
بله اگر برای جاهایی که گفتید، خرج کنید مشکلی نیست. بحث سر این است که شما همانطور که لیاقت ندارید پولی در راه امام حسین علیه السلام خرج کنید، به طریق اولی لیاقت خرج آن پول برای بدهکاران شهرداری را هم نخواهید داشت.

"چراغی که توسط شما برای امام حسین علیه السلام روشن نشود، برای فقیر و بدهکار هم روشن نخواهد شد"
Iran, Islamic Republic of
چه کسی از شهرداری بابت اربعین کمک خواسته؟! ...
Iran, Islamic Republic of
چطور اون پولهایی را که بابت خرید لب تاب وماشین پژو برای اعضای شورای شهر پرداختید حق طلب کارهای شهرداری نبود.../!
عارف
Iran, Islamic Republic of
اگر همین اموال شهرداری استفاده شخصی بشه و ماشین شهرداری برای سفر تفریحی استفاده و بعد اوراق تحویل داده بشه میشه مال البیت .اما برای اربیعن حسینی بیت المال هست.
بهروز
Bulgaria
هزینه در غیر محلش اشکال شرعی دارد چه اربعین چه برای سفرهای غیر ضرور توسط هر فرد و با هر فکر و اندیشه،عزیزان حرام حرامه چرا بحث را حیدری و نعمتی میکنید.
درویشعلی20 دقیقه ای
خانم ها و آقایان شورای تهران منتظر چوب خدا باشید...!
Iran, Islamic Republic of
اقدامات این جریان ضربه خورده از سیدالشهدا مردم را مصمم تر میکند...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
برگزاری آئین های مذهبی نیاز به این پول ها و مانور انتخاباتی استحاله طلبان نداردتا مثلا خود را طرفدار مردم ایران نشان دهند.مردم عراق و عاشقان ایرانی اباعبدالله از قرنها پیش پرچم فرهنگ عاشورا را برافراشته نگه داشته اند.نام و پرچم امام حسین(ع)و فرهنگ عاشورا خواهد ماند.
Iran, Islamic Republic of
هزینه کردن برای اربعین لیاقت می خواهد.
Iran, Islamic Republic of
حرف های قشنگ ولی باطنی پوچ!!!
آقایان بودجه های فرهنگی شهرداری کجا داره هزینه میشه؟!!! چطور برای پرداخت به برگزاری مراسمات و جنگ های همراه با آلات لهو و لعب این بحث ها مطرح نیست ولی برای برگزاری مراسمات مذهبی این جور بیت المال و حفظ آن مطرح میشه!!...
Iran, Islamic Republic of
شما با اعوان وانصارتان اشتباه می کنید
Iran, Islamic Republic of
برای بیلبورد و پوستر مزخرف و ولخرجی های آن چنانی و دادن ملشین بیت المال به داداشی برای رفتن به شمال هیچ مشکلی ندارید و بودجش رو خدا جور میکنه امام برای اربعین مشکلات مالی تون زیاد میشه، برید خودتون رو گول بزنید
Iran, Islamic Republic of
وقتی کیلویی و بدون تدبیر رای میدیم همین میشه
Iran, Islamic Republic of
چراغی که به مسجد روا نیست به کنسرت رواست؟ به پژوپارس صفر و تبلت گران قیمت رواست؟
Iran, Islamic Republic of
آره این چراغ برای کنسرت و رقص دختر ان در محضر شهردار رواست.....
هادی
Iran, Islamic Republic of
...
فريد
Iran, Islamic Republic of
در حاليكه مردم به نان شب محتاجند و بيكاري و فقر گسترده شده است ، انجام مراسم و سفر براي اموري كه
تكليف نيستند ، مجاز نيست .
پاسخ به فرید خان
Iran, Islamic Republic of
همون هایی که به نون شب محتاج اند با هر زحمتی شده خودشون رو به کربلا می رسانن و یا همین جا در عزاداری ها شرکت فعال دارن . چرا که شاه کلید رهایی از فقر و تبعیض و گرفتاری ظهور و راه تعجیل در ظهور همبستگی شیعیان است که در اربعین به خوبی تجلی پیدا میکند .
ولی در نوشتار شما علیرغم ظاهر بوی شکم سیری میاد
Iran, Islamic Republic of
کسی که مسلمانه و نیاز روزانه خودش رو نمی تونه تامین کنه ولی برای مراسم مذهبی خرج می کنه طبیعتا چیزی از اسلام نفهمیده!!!
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
هزینه کردن برای اربعین به نفع مردم نیست!!! اما هزینه کردن از بیت المال برای خرید ۲۱ دستگاه خودروی پژو پارس با قیمت ۴۲ میلیون و تبلت به قیمت ۴ میلیون ۷۵۰ هزار تومنی خدمت به مردم است!! بپا داشتن شعار اسلامی به صلاح مردم نیست!!! اما استفاده از بیت المال توسط برادر عضو شورای شهر تهران و اوراق کردن خود در تصادف اون هم توی جاده شمال به صلاح مملکت هست!!!
بهروز
Bulgaria
من بشدت باافکار و اندیشه شورای شهر تضاد دارم ولی حرف درستی است آقایان و خانم ها پول شهر تهران پول تمام مردم است از هر طیف فکری،سیاسی،فرهنگی،مذهبی حتی بی دین،کافروووواست پس هزینه آن در غیر محل اشکال شرعی دارد و شما بدانید پیمانکاران چه سختی و مرارت میکشند بابت دریافت طلبشان ازشهرداری جهت اجرای پروژه های گذشته و چه آدم هائی بدبخت شدند بدلیل عدم دریافت طلبشان و حتی پیمانکارانی که به خاک سیاه نشستند آیا انصاف است آیا امام حسین ع که جانم فدایش راضی میشود این پول دراربعین خرج شودبه چه قیمتی، که با این پول شهرداری میتواند بخشی از طلب پیمانکاران را پرداخت کند.دوستان مطالب را احساسی و مذهبی نکنید.یک سوال دارم از محبین و مریدان حضرت اباعبدالله حسین ع آیا قبل انقلاب نظام طاغوتی و شهرداری ریالی به عزاداری امام شهید کمکی میکرد ولله خیر و آیا مردم خیمه سید و سالارشهیدان را برپا نمی کردند ولله جواب مثبته.پس بیایید بدون حب و بغض فکری به حال آن پیمانکارانی را بکنیم که این پول ها میتواند گره ای از مشکلاتشان را برطرف کند.اگر درقبل شهرداران این بودجه را در مراسم اربعین هزینه میکردند حتم به یقین کارت درستی انجام نمیداند و آنها باید بازخواست شوند.حق الناس را خداهم نمی بخشد پس کاسه داغتر از آش نباشیم. السلام علیک یا اباعبدالله.
Iran, Islamic Republic of
آقا یا خانم عدالت طلب آدرس اشتباهی نده. بین حرف حساب و مغلطه تفاوت هست. خود شما داری با حب وبغض نظر می دهی و کامنتها تو می ذاری اون وقت بقیه را به بیطرفی دعوت می کنی. عجب !
Iran, Islamic Republic of
شما ها که این همه به این خانم توهین کردین آیا اگر کسی راضی نبود از هزینه ای که برای شهر میده مثل عوارض برای مواردی جز شهر خرج بشه ؟!
مردم ناراضی!!!
Iran, Islamic Republic of
شما راست میگی مردم راضی هستن از خرج رقص دختران، راضی هستند از استفاده اقوام و فامیلهای اعضای شورا از امکانات دولتی ماشین و تبلت و...، مردم راضی هستند برای اختصاص هزینه بیلبوردهای شهر برای تبلیغ فیلم یک خانم سلبریتی، مردم راضی اند به خاطر کارنکردن شهرداری برای برف پارسال که تهران را فلج کرد و آخر سر شهردار گفت مردم خودشون برف روی درختها رو بتکانند مردم راضی اند به خاطر عملکرد ضعیف و کارنامه غیرقابل قبول شورا که در یک سال گذشته ثبات مدیریت نداشته و 4 شهردار به خود دیده و...
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
سلام خواهر وبرادر شورای شهری عیبی ندارد برای اربعین هزینه نکن نگه دار تا عوامل اسرائیل در سطح شهر خرابکاری کنن تا شما برای ساخت و ساز خرابکاریشان هرینه کنی این ملن از جیب هزینه را با افتخار پرداخت می کنن

ابوذر دبیر زیست شناسی
Iran, Islamic Republic of
برای تولد فلان بازیگر میلیاردی هزینه کردن چه؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خارا شکر.هر روز زیارت عاشورا می خوانم واین دار و دسته لعن می کنم.کل یوم عاشورا
Iran, Islamic Republic of


بله بیت المال باید در جای اصلی خود هزینه شود

برای اربعین این جنابان اگر اعتقاد دارند و راست می گویند از جیب خود خرج کنند
Iran, Islamic Republic of
ای بابا کجای کارید امروزه برخی اصلاح طلبان که در کشور ... متعقد به جبرند یعنی باید از حاکم حمایت کرد تا وقتی در قدرت است اینها فردا همه مخالفت خود را با عاشورا امام حسین محرم و اربعین اعلام خواهند کرد و خواهند گفت پول مردم و کشور نباید صرف عذاداری و محرم شود و باید بساط محرم برچیده شود...!!!
Iran, Islamic Republic of

از روز اولی که امام حسین ع شهید شدند مراسمات عاشورا و اربعین افراد با ایمان از جیب خود برپا داشتند
اگه راست می گه از جیب خودت هزینه کنه چه اشکالی داره تازه خیلی هم خوبه
Iran, Islamic Republic of
پول خرج کردن در عراق به هر عنوانی باشد نتیجه ای برای ما ندارد نمونه اش اظهارات نخست وزیر ان کشور است که چندی قبل گفته بود به ایران وابستگی نداریم
Iran, Islamic Republic of
...
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
اینا همون طیفی هستن که می گفتن و میگن ؛ چکار داریم به سوریه و لبنان و فلسطین ... اونا خط اول جنگ ما با دشمن هستن و به نوعی پیشمرگ ما ! سوریه بخاطر طرفداری از ما ، به این روز افتاد !!
Iran, Islamic Republic of
... این راه پیمایی را هرچه باشکوه تر و عظمت تر برگذار می کنیم تاکورشوند کوردلان کفتار صفت گرگهای یزیدی زمانه
Iran, Islamic Republic of
اگر از جیب خودت هزینه کنی عالیست
یک نفر
Iran, Islamic Republic of
ما از دعوای سپاه و مردمان باصطلاح اصلاح طلب خسته شدیم.
بابا یکی به این دولت بگوید چرا گرانی را رها کرده؟
بابا اربعین یک مراسم خودجوش و مردمی است که باید از بضاعت مالی و بودجه و دسترنج اشخاص و حتی از موقوفات تامین شود نه از بیت المال.
بابا یکی به این دولت بگوید چرا گرانی را رها کرده است؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
وقتی کیلویی رای داده می شو همین این است...
بهمن
Iran, Islamic Republic of
اقای رسولی و خانم امانی . خیلی دوست دارم شما به من اطلاع رسانی کنید که شوراهای قبلی چه کاره بودند والان چقدر پول وملک و کلا اموالشان چقدر است وشورای فعلی هم همه اموالشان را رو کنند ودورانشان هم که تمام شد ببینیم چقدر اموال دارند ...؟!!!!
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
برای اهل بیت هزینه کردن لیاقت می خواهد خون این خانواده باید در رگ انسان جریان داشته باشد....
ali.ma
Iran, Islamic Republic of
سلام ، شاید مردم اصراری بر خرج کردن شهرداری تهران در مراسم اربعین حسینی نداشته باشند ،، اما خواهند پرسید چرا از پول مردم خودرو زیر پای شما انداختند ، چرا تبلت خریدن حتماً به اسم مردم منتها به کام شورای شهر و شهرداری تهران ، و شاید از مراسم فرهنگی رقص سوال کنند ؟
علی
Iran, Islamic Republic of
در زمان قالیباف شهرداری پیمانکار نداشت؟ طلبکار نداشت؟ هزینه نداشت؟ کار عمرانی نمی کرد؟
او در سال ۱۳۸۷ برابر با سال ۲۰۰۸ میلادی از طرف سایت شهرداری‌های جهان به عنوان هشتمین شهردار برتر دنیا معرفی شد.
مجید
Iran, Islamic Republic of
هموطنان عزیز؛ چرا با هم بگو مگو می کنید؟ هر کاری متخصص خودش رو داره. می تونید از مراجع عظام و ولی فقیه در این خصوص سئوال فرمائید.