شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

شباهت دروغ تورقوزآباد به ۱۱ سپتامبر/ جایزه ویژه «شیخ زکزاکی» اهدا می‌شود

يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب: 646606
دبیر نهمین جشنواره فیلم عمار در نشست خبری این رویداد که در روستای تورقوزآباد برگزار شد، گفت: بزرگترین دروغ، حادثه ۱۱ سپتامبر بود و دروغی که درباره موضوع تورقوزآباد مطرح شد نیز پیرو همین موضوع است.
شباهت دروغ تورقوزآباد به ۱۱ سپتامبر
به گزارش جهان نيوز، نشست رسانه نهمین جشنواره مردمی فیلم و عکس عمار بعد از ظهر امروز (یک شنبه ۲۲ مهرماه) با حضور سید رسول منفرد، وحید جلیلی، نادر طالب زاده در روستای تورقوزآباد برگزار شد.

در ابتدای این نشست منفرد دبیر اجرایی جشنواره عمار گفت: یکی از اهداف جشنواره جشنواره عمار همواره این بوده است که سهم ویژه‌ای از فعالیت خود را داخل شهرستان‌ها داشته باشد. یکی دیگر کارهای انجام شده «سینماسنگر» بود که در منطقه هویزه برپا شد و مورد استقبال گسترده این قرار گرفت. در نوروز سال گذشته در بسیاری از شهرستان‌های کشور به صورت اکران مردمی، نمایش آغاز جشنواره عمار را داشته‌ایم.

وی ادامه داد: دیگر کاری که در حاشیه جشنواره عمار صورت گرفت، برگزاری اردوهایی سینمایی بود. شهرستان آباده، نهاوند، شیراز و کازرون از جمله شهرستان‌های بودند که در یک سال گذشته فعالیت بسیاری داشتند. در سال گذشته همچنین گعده‌هایی برای اهالی هنر و سینما شکل گرفت که در این بین نکات خوبی مطرح شد.

* ابراز ناراحتی نادر طالب‌زاده از محکومیت حسن عباسی
طالب‌زاده دبیر نهمین جشنواره مردمی عمار خاطرنشان کرد: من قبل از این که صحبت کنم، می‌گویم که خیلی متاسفم که حکم آقای حسن عباسی قطعی شد. آقای عباسی در این مدت بارها و بارها به دادگاه رفت و تبرعه شد، نمی‌دانم امروز چرا حکم اعلام شد. عمار اگر عمار است، برای مطرح کردن همین مسائل و موضوعات است. امسال نهمین دوره عمار است و ما در حال مشاهده بلوغ این جشنواره هستیم. امروز باید جشنواره عمار را به خارج از حوزه مرزهایمان ببریم.

وی ادامه داد: نتانیاهو کاری جعلی انجام داد، کاری که همواره بلد است که انجام بدهد. بزرگترین دروغ، حادثه ۱۱ سپتامبر بود و این دروغی که درباره موضوع تورقوزآباد مطرح شد نیز پیرو همین موضوع است.

* اضافه شدن دو بخش جدید به عمار
وحید جلیلی مسئول شورای سیاستگذاری جشنواره ملی فیلم عمار نیز بیان کرد: ما امسال شروع فعالیت های جشنواره عمار را در خانه شهید فاطمیه مفرد قرار داده‌ایم. اگر امروز جشنواره عمار توانسته است جایگاه ویژه‌ای به دست آورد به برکت نفس مادران و پدران شهدا است. امسال در جشنواره دو بخش اضافه شده است.

وی افزود: ما امسال در جشنواره بخشی به عنوان فیلم‌های سفارشی داریم، متاسفانه کلیدواژه‌هایی که در سینمای کشور در طی سالهای گذشته رواج داده شده است، نسبتی با سینمای ایران ندارد، یکی از این کلید واژه‌ها سینمای سفارشی است. برخی از فیلم‌های سینمای ایران، فیلم‌های سیاهی است، چه کسی است که نداند که بخشی از فیلم‌های سینمای ایران با اشاره کشورهای غربی ساخته می‌شود؛ اما وقتی یک فیلمساز انقلابی فیلم درباره انقلاب اسلامی می‌سازد برچسب سفارشی بودن به او می‌زنند.

* جایزه ویژه «شیخ زکزاکی» اهدا می‌شود
مسئول شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم عمار ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های امسال تلاش برای دسترسی به مخاطب بین‌المللی است، امسال افتخار داریم که بگوییم طی ارتباطی که با شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه برقرار شد، ایشان جایزه‌ای را تعیین کردند که در عمار اهدا خواهد شد. از مردم می‌خواهیم که دغدغه های خودشان را به فیلمسازان دغدغه‌مند منتقل کنند که این دغدغه ها تبدیل به فیلم و اثر هنری شوند.

در ادامه این نشست، ارتباط مستقیمی با نیجریه و غزه برقرار شد و گزارشی از برگزاری جشنواره عمار در این کشورها اعلام شد.

جلیلی بیان کرد: از آقای نتانیاهو تشکر می‌کنیم که ما را با روستای زیبای تورقوزآباد آشنا کردند. امیدوارم این نشست سندی شود تا دروغ‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی مشخص شود.

وی اظهار داشت: جشنواره فیلم عمار جایگزین هیچ جشنواره‌ای در کشور نیست، واقعیت این است که ظرفیت سینما بیش از آن است که بخواهیم آن را در چند جشنواره محدود کنیم. به نظرم تا چند سال آینده فیلمسازان جوان دیگر وارد حوزه سینما خواهد شد که این موضوع باعث یک تحول عظیم خواهد شد. 

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...