کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

باهنر:

احمدی‌نژاد خودش را منجی عالم بشريت می‌داند/ از همان زمان هاله نور تا الان در توهم زندگی می‌کند/ بايد طوری مديريت شود كه آينده‌ای نداشته باشد

23 مهر 1397 ساعت 7:26

نایب رئیس مجلس نهم می گوید: در عالم سياست هيچ‌چيز غيرممكن نيست. من معتقدم بايد «احمدی نژاد» آن‌چنان مديريت بشود كه آينده‌اي نداشته باشد.


گروه سیاسی جهان نیوز: محمدرضا باهنر، نماینده ادوار مجلس در بخشی از گفتگوی خود با روزنامه اصلاح طلب اعتماد به مباحث پیش بینی انتخابات 1400 و آینده احمدی نژاد پرداخته است که در ادامه خواهید خواند:

چه گفتماني قادر به جذب مجدد سرمايه اجتماعي است؟
شما مي‌گوييد با چه گفتماني مي‌شود اين سرمايه اجتماعي را جمع كرد، من مي‌گويم بايد سرمايه اجتماعي را جمع كنيم، آن وقت با هر گفتماني مي‌توان ورود كرد و مي‌توانيم گفتمان‌مان را مطرح كنيم. وگرنه بسياري از شعارهايي كه شايد به نظرتان نو و تازه برسد، قبلا مطرح شده است. ما در كشورمان ديده‌بان شفافيت نداريم؟! بسيار داريم. شعارهايي هم مي‌دهند. همين اواخر يكي از نمايندگان، حتي نگفته بود بايد چنين شود، به‌نحوي خبر داده بود كه قرار است چند نفر از مفسدان به زودي در ميدان آزادي به‌دار مجازات سپرده شوند.

متوجهم! سوالم اين است كه يعني آيا گفتماني به‌جز گفتمان موجود قرار است وارد عرصه شده و آراي مردم را به خود اختصاص دهد؟! آيا همين چهره‌هاي موجود و همين گفتمان‌هاي تكراري مي‌توانند؟!
چهره‌هاي تكراري يك مضاري دارند اما يك محاسني هم دارند. بنابراين بايد اپتيمم و به اصلاح ميانگين را پيدا كنيم. بنده زماني در همين انتخابات رياست‌جمهوري اخير گفته بودم، چهره‌هاي تكراري نيايند اما آيا اگر دوباره با چهره نو وارد شويم و يكي را از لُپ‌لپ دربياوريم تا ببينيم چه از كار درمي‌آيد، خوب است؟! اين هم مشكلاتي دارد. بايد اپتيمم را پيدا كنيم.

البته اشاره‌اي مشخص به فردي نكرديد اما همين چهره‌هاي تكراري فعلي گاهي چنان دچار تغييرات اساسي مي‌شوند و شده‌اند كه ممكن است به راي جريان رقيب چشم بدوزند. مثلا احمدي‌نژاد امروز ديگر آن احمدي‌نژاد قبل نيست. فكر مي‌كنيد اينها چه سرنوشتي خواهند داشت؟
فكر مي‌كنم هنوز مقداري زود باشد كه بخواهيم در اين رابطه صحبت كنيم. انتخابات 1400 كه هيچ، فكر مي‌كنم حتي هنوز براي بحث درباره انتخابات مجلس يازدهم هم بايد تحمل كنيم و براي رسيدن به تحليل واقع‌گرايانه بايد بيشتر تحمل كنيم. اتفاقا توصيه‌ام به رسانه‌ها هم اين است كه از هم‌اكنون وارد بحث انتخابات نشوند. ما فعلا بايد وضع موجود را سروسامان دهيم؛ چرا كه فعلا همه اين را مي‌خواهند و جناح‌هاي رقيب هم در اين مورد كم‌كم به نوعي اتفاق‌نظر رسيده‌اند. اين مهم كه انجام شد، شايد بتوانيم به نتيجه برسيم.

به نظر شما انگيزه احمدي‌نژاد از اين اقدامات عجيب چيست؟ آيا به‌دنبال همان جلب اعتماد عمومي است؟!
بله! طبيعي هم هست. به هر حال آقاي احمدي‌نژاد خود را منجي عالم بشريت مي‌داند. هر زمان هم موج مناسب حال خود پيدا كرده و سوار آن مي‌شود.

شما كه چنين نظري درباره‌اش نداريد؟
چه نظري؟!

اينكه مثلا بتواند منجي باشد؟
نه!

و هيچ‌وقت هم نداشتيد؟!
نه! هيچ‌وقت هم نداشتم. اينكه اصلا توهم است و احمدي‌نژاد هم كه در توهم زندگي مي‌كند. از همان زمان كه در سازمان برنامه و ساير قسمت‌ها هاله نور دور خودش مي‌ديد تا امروز در توهم زندگي مي‌كند و همچنان هم خودش را منجي عالم بشريت مي‌داند. افكار و گفتارش هم به يك‌سري محافل و گروه‌هاي خاص محدود شده كه خودتان مي‌بينيد.

آينده‌اي براي او متصور نيستيد؟!
در عالم سياست هيچ‌چيز غيرممكن نيست. من معتقدم بايد آن‌چنان مديريت بشود كه آينده‌اي نداشته باشد. اما اينكه بگويم رها كنيم كه مشكل خودش حل مي‌شود و احيانا خودش خشك شود و مي‌افتد، خير! اين‌طور هم نيست.

يعني برخورد قضايي صورت گيرد؟
نه! يا لااقل لزوما قرار نيست، برخورد قضايي باشد. همين كه مديريت شود، كافي است.


کد مطلب: 646594

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/646594/احمدی-نژاد-خودش-منجی-عالم-بشريت-می-داند-همان-زمان-هاله-نور-الان-توهم-زندگی-می-کند-بايد-طوری-مديريت-شود-آينده-ای-نداشته-باشد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com