کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قیمت سکه ۸۰۰ هزار تومان کاهش می‌یابد!

22 مهر 1397 ساعت 11:25

هجوم به بازار سکه باعث شد شاهد حباب یک میلیونی باشیم که الان این حباب به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است و در صورتی که وضعیت بازار عادی شود شاهد کاهش ۸۰۰ هزار تومانی سکه خواهیم بود.


به گزارش جهان نیوز،‌ رئیس اتحادیه فروشندگان طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: هجوم به بازار سکه باعث شد شاهد حباب یک میلیونی باشیم که الان این حباب به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است و در صورتی که وضعیت بازار عادی شود شاهد کاهش ۸۰۰ هزار تومانی سکه خواهیم بود. این وسط کسانی که برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش پول خود اقدام به خرید کرده‌اند ضرر کنندگان اصلی هستند.

باقر معبودی‌نژاد در خصوص وضعیت خرید و فروش طلا در ۶ ماه اول سال جاری گفت: متاسفانه به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، بالا رفتن قیمت ارز و قیمت جهانی طلا شاهد رکود سنگین و کم سابقه‌ای در بازار طلا هستیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا نقره و جواهر مشهد اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت ارز مردم برای حفظ ارزش سرمایه خود رو به خرید سکه و طلای آب شده آورده‌اند، زیرا در صورت خرید مصنوعات طلا هنگام فروش به سبب مالیات ارزش افزوده و اجرت مقدار زیادی از قیمت خرید کسر می‌شود بنابراین صرفه اقتصادی ندارد.

وی گفت: هجوم به بازار سکه باعث شد شاهد حباب یک میلیونی باشیم که الان این حباب به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است و در صورتی که وضعیت بازار عادی شود شاهد کاهش ۸۰۰ هزار تومانی سکه خواهیم بود. این وسط کسانی که برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش پول خود اقدام به خرید کرده‌اند ضرر کنندگان اصلی هستند.

معبودی‌نژاد تصریح کرد: در ۶ ماه اول سال جاری نسبت به همین مدت در سال قبل ۸۰ درصد معامله مصنوعات طلا کاهش یافته است و همین باعث شده که بسیاری از همکاران ما قید فعالیت در این حوزه را بزنند و تغییر شغل دهند که این امر در مرداد ماه و شهریور بیش از سایر ماه‌های دیگر بوده که این نشان دهنده این است که هر چقدر جلوتر می‌رویم رکود سنگین‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: از ۹۰۰ فعال این صنف تا الان حدود ۲۰۰ پروانه غیرفعال شده و در صورت ادامه روند موجود این وضعیت بدتر خواهد شد.

معبودی نژاد تصریح کرد: زائرین خارجی و داخلی بیشتر به دنبال خرید نقره هستند به طوری که از ابتدای سال تاکنون ما شاهد رشد خوبی در فروش مصنوعات نقره اعم از انگشتر و گردنبند بوده‌ایم ضمن آنکه بدلیجات نیز وضعیت خوبی دارد.

وی در خصوص علل این رکود گفت: بخشنامه‌های بانک مرکزی تاثیر زیادی بر بازار می‌گذارد که متاسفانه در این مدت شاهد بودیم که این بخشنامه‌ها بدون کار کارشناسی و بر مبنی آزمون و خطا بود و هر بخشنامه‌ای که از نظر دولت خوب نباشد بعد از چند هفته تغییر می‌کند به طور مثال ۳ ماه قبل گفتند هر فرد ایرانی تا سقف ۱۰ هزار یورو می‌تواند وارد یا خارج کند بعد از چند هفته این سقف برداشته شد و دوباره الان اعلام شده که این سقف ۵ هزار یورو است این وسط تکلیف فعال اقتصادی معلوم نیست و نمی‌داند چگونه برنامه ریزی کند.

منبع:ایلنا


کد مطلب: 646515

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/646515/قیمت-سکه-۸۰۰-هزار-تومان-کاهش-می-یابد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com