کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترامپ: آمریکا به نیروی فضایی نیاز دارد

22 مهر 1397 ساعت 9:51

رئیس جمهوری آمریکا گفته است که برای واشنگتن این امر ضرورت دارد نیروی فضایی داشته باشد چون دشمنان اصلی آن شامل روسیه و چین در حال دستیابی به چنین فناوری هستند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جریان حضور در یکی از تجمع‌های تبلیغاتی برای انتخابات کنگره در کنتاکی با اعلام اینکه بودجه نظامی کشورش بیش از 700 میلیارد دلار است و این بودجه برای بازسازی ارتش آمریکا در نظر گرفته شده، گفت که تصمیم دارد تا اقداماتی را در جهت ایجاد نیروی فضایی انجام دهد.

وی ادامه داد: این مساله بسیار مشهور و مردمی است. زمانیکه درباره نیروی فضایی در کشور صحبت کردم با استقبال بی نظیر مردمی روبرو شدم.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت که کشور به چنین نیرویی نیاز دارد و علتش هم این است که "دشمنان اصلی آمریکا شامل چین و روسیه" در حال دستیابی به چنین نیرویی هستند.

به نوشته راشاتودی تفاوت اصلی در ماموریت‌های فضایی روسیه و آمریکا این است؛ روسیه برای نظارت بر اجسام فضایی، پیگیری تهدیدهای فضایی علیه روسیه و مقابله با آنها در صورت لزوم از نیروی فضایی بهره می‌برد اما به گفته ترامپ آمریکا به دنبال کم اهمیت کردن، مختل کردن و از میان برداشتن و دستکاری ظرفیت‌های دشمن برای دفاع از منافع، دارایی‌ها و زندگی آمریکاست.


کد مطلب: 646478

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/646478/ترامپ-آمریکا-نیروی-فضایی-نیاز

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com