جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

خدمت‌رسانی سپاه و ارتش به زوار اربعین

يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 646472
علاوه بر تامین امنیت زوار مراسم بزرگ اربعین، قرار است امسال نیرو‌های متخصص و آموزش‌دیده ارتش و سپاه در زمینه خدمت‌رسانی به زائران حضرت سید‌الشهدا (ع) اقدامات گسترده‌ای انجام دهند.
خدمت‌رسانی سپاه و ارتش به زوار اربعین
به گزارش جهان نيوز، همزمان با فرارسیدن ایام راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، نیرو‌های مسلح کشورمان به سیاق سال‌های گذشته، دوشادوش سایر دستگاه‌های اجرایی، تمام توان خود را برای خدمت‌رسانی به زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) انجام می‌دهند.
 
خدمت رسان سپاه و ارتش در مراسم اربعین
علاوه بر تامین امنیت زوار مراسم بزرگ اربعین، قرار است امسال نیرو‌های متخصص و آموزش‌دیده ارتش و سپاه در زمینه خدمت‌رسانی به زائران حضرت سید‌الشهدا (ع) اقدامات گسترده‌ای انجام دهند؛ از راه‌اندازی بیمارستان صحرایی و برقراری اورژانس هوایی ارتش در خاک ایران تا استقرار تیم‌های پزشکی سپاه در مسیر نجف تا کربلا.

امیر «جواد مولایی» جانشین فرمانده قرارگاه غرب ارتش، امیر «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز و سردار «احمد عبداللهی» معاون بهداشت و درمان سپاه،اطلاعات تازه‌ای پیرامون اقدامات امدادی و درمانی ارتش و سپاه در داخل و خارج از مرز‌های کشورمان ارائه دادند.

برپایی ۲ بیمارستان صحرایی و چندین موکب
به گفته امیر مولایی، در هر کدام از مرز‌های مهران و چزابه، ۱ بیمارستان صحرایی و ۲ الی ۳ موکب ارتش برقرار خواهد بود.

آنطور که جانشین فرمانده قرارگاه غرب ارتش گفت، اگر مرز خسروی نیز باز شود و تردد زوار از آن صورت بگیرد، بیمارستان صحرایی و موکب ارتش در آن منطقه هم برپا می‌شود.  

امیر مولایی در خصوص تاریخ شروع و پایان کار تیم‌های درمانی ارتش نیز عنوان کرد: از دو سه هفته مانده به هشتم آبان که روز اربعین حسینی است، بیمارستان‌های صحرایی و موکب‌های ارتش در مناطق مرزی ایران و عراق که زوار ایرانی از آن‌ها تردد می‌کنند برپا می‌شوند و تا یک هفته بعد از روز اربعین، این بیمارستان‌های صحرایی و موکب‌ها برقرار خواهند بود و به زوار اباعبدالله‌الحسین (ع) خدمات ارائه می‌دهند.

فرمانده قرارگاه غرب ارتش همچنین درباره امنیت مرز‌های غربی کشور نیز گفت: در حال حاضر امنیت خوبی در مناطق مرزی ایران و عراق حاکم است و مشکل خاصی وجود ندارد. با توجه به مباحث امنیتی موجود، در صورت لزوم یکان‌ها بر اساس دستورات سلسله مراتب در مناطق مرزی مستقر خواهند شد.

برقراری اورژانس هوایی
امیر سرتیپ خلیان «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش نیز پیرامون ماموریت‌های هوانیروز در ایام اربعین حسینی امسال، اظهار کرد: برابر دستور فرمانده کل ارتش و فرمانده نزاجا، هوانیروز همچون سنوات گذشته در ایام اربعین امسال، هم در بحث اورژانس هوایی و هم در زمینه پشتیبانی هوایی در مناطق مرزی غربی و جنوب غربی کشور ماموریت خواهد داشت.

وی همچنین گفت: در بالگرد‌های هوانیروز که برای عملیات اورژانس هوایی در مناطق مرزی ماموریت دارند، حتما یک پزشک حضور خواهد داشت. در سنوات گذشته، زایمان داخل بالگرد را نیز در ایام اربعین داشتیم.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: اگر مجوز داده شود و یا ماموریت ویژه‌ای پیش بیاید، هوانیروز این آمادگی را دارد که در خاک عراق نیز ماموریت اورژانس هوایی را اجرا کند.

خدمت‌رسانی به زوار در ایران و عراق
سردار «احمد عبداللهی» معاون بهداشت و درمان سپاه با اشاره به اقدامات سپاه در ایام اربعین حسینی اظهار کرد: معاونت بهداشت و درمان سپاه امسال نیز همچون سال‌های گذشته، افتخار برپایی مراکز درمانیِ صحرایی و سیار در مسیر‌های تردد زوار اربعین حسینی را خواهد داشت. همکاران ما در این معاونت، قریب به ۱۰ باب بیمارستان صحرایی را در مناطق مرزی غربی کشور خودمان و همچنین مسیر نجف تا کربلا برپا خواهند کرد.

معاون بهداشت و درمان سپاه افزود: تیم‌های تخصصی و تمام تجهیزات و امکانات مورد نیاز، در بیمارستان‌های صحرایی و سیار سپاه در ایام اربعین پیش‌بینی شده است. ما به تمام زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خدمات ارائه می‌دهیم و قومیت و ملیت زائران برای ما تفاوتی نخواهد داشت.

سردار عبداللهی همچنین گفت: ممکن است برخی از مراکز ما با نام سازمانی در مسیر‌های تردد زوار حضور نداشته باشند و در قالب سایر سازمان‌ها به مردم خدمت‌رسانی کنند.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *