کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش عجیب ترامپ به ناپدید شدن خاشقچی

22 مهر 1397 ساعت 9:01

رئیس جمهور آمریکا در تازه ترین اظهاراتش در واکنش به قضیه ناپدید شدن (قتل) جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد آل سعود، گفته که نمی خواهد اجرای قراردادها با عربستان سعودی را به خاطر این قضیه از دست بدهد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از العالم، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده که نمی خواهد طوری شود که از اجرای قراردادها با عربستان سعودی در زمینه ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی، منصرف شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در باره این که عواقب این حادثه برای عربستان سعودی چگونه خواهد بود، خاطرنشان کرده که در صورت تأیید خبر مربوط به ناپدید شدن روزنامه نگار سعودی این موضوع را بررسی خواهد کرد.

ترامپ گفته: «ما مجبور به تصمیم گیری خواهیم شد. من خیلی تلاش کردم تا سفارشات نظامی عربستان سعودی به کشور ما برسد که ارزش آن 110 میلیارد دلار است — یعنی 150 هزار شغل. اما اگر آنها این تسلیحات را از ما نخرند از روسیه یا چین یا کشورهای دیگر خریداری می کنند. روسیه و چین خواهان دستیابی به این قرارداد هستند.

رییس جمهور آمریکا خاطرنشان کرده، از نقطه نظر ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی، خودداری از اجرای این قرارداد باعث ضرر و زیان ما می شود. مایلم گزینه های دیگر را بررسی کنم. این یک سفارش بزرگ برای شرکت های ماست. به عقیده من با خودداری از اجرای آن، ما خودمان را مجازات خواهیم کرد که کار احمقانه ای خواهد بود. کارهای دیگری می توانیم انجام بدهیم. ما خیلی بانفوذ و قدرتمند هستیم. تا کنون هیچکس به درستی نمی داند چه اتفاقی افتاده است».

خاشقجی که مفسر روزنامه «واشنگتن پست» است و از سال 2017 در آمریکا زندگی می کند، بعد از ظهر روز سه‌شنبه ۱۰ مهر ماه 1397 ( 2 اکتبر) در ترکیه پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ناپدید شد.

به گفته نامزد این روزنامه نگار، کارمندان کنسولگری او را برای تهیه مدارک به آنجا فراخواندند و اجازه ورود او را به ساختمان کنسولگری ندادند. پس از 5 ساعت یکی از کارمندان کنسولگری به او گفت که خاشقجی رفته است و نیازی نیست منتظر او بماند.
حالا خبرها از قتل فجیع جمال خاشقچی، روزنامه نگار منتقد آل سعود، در کنسولگری عربستان در استانبول حکایت دارد.


کد مطلب: 646460

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/646460/واکنش-عجیب-ترامپ-ناپدید-شدن-خاشقچی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com