کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

الجزیره:

ترکیه به دو هواپیمای سعودی اجازه فرود نداد

21 مهر 1397 ساعت 15:45

منابع خبری می‌گویند، ترکیه اجازه نداده است دو هواپیمای خصوصی سعودی در فرودگاه آتاتورک بر زمین بنشینند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، خبرنگار شبکه الجزیره در ترکیه امروز شنبه خبر داد که مسئولان ترکیه اجازه ندادند دو هواپیمای خصوصی سعودی، در فرودگاه آتاتورک بر زمین بنشینند.

شبکه خبری الجزیره هنوز به جزئیات این اتفاق یا دلیل آن اشاره‌ای نکرده است. فروگاه بین‌المللی آتاتورک که یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین فرودگاه‌های ترکیه است، یکی از دو فرودگاه استانبول است که در فاصله ۲۴ کیلومتری شهر (غرب ترکیه) واقع شده است. 
 
در خصوص حادثه جمال خاشقچی که دوم اکتبر پس از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد، رسانه‌های ترکیه از ورود یک تیم پانزده نفره با دو هواپیمای خصوصی به استانبول سپس به ساختمان کسنولگری خبر داده‌ بودند. 

روزنامه ینی‌شفق گزارش کرده بود که یک تیم از این افراد که دو ساعت پس از ورود خاشقچی به کنسولگری، از ساختمان خارج شده بود، به دبی سپس عربستان بازگشت و تیم دوم پس از رفتن به قاهره و اقامت ۲۴ ساعته، به عربستان رفته است. 

خاشقچی، فعال سیاسی و روزنامه‌نگار عربستانی که سال ۲۰۱۷ اندکی بعد از ولی‌عهد شدن محمد بن سلمان از عربستان رفت و مقیم آمریکا شد، روز سه‌شنبه دوم اکتبر پس از مراجعه به کنسولگری کشورش در استانبول ترکیه، دیگر دیده نشد که از آنجا خارج شود و عربستان از سرنوشت او اظهار بی‌اطلاعی و ادعا می‌کند او از کنسولگری خارج شده اما ترکیه می‌گوید قراین نشان می‌دهد که او به دستور مقامات سعودی کشته شده است. 


کد مطلب: 646379

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/646379/ترکیه-دو-هواپیمای-سعودی-اجازه-فرود-نداد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com