کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«مجتهد»:

تیم ۱۵ نفره مظنون به قتل خاشقجی زندانی شده‌اند

21 مهر 1397 ساعت 15:39

فعال رسانه‌ای مشهور عربستان سعودی، که درباره اطلاعات محرمانه آل‌سعود افشاگری می‌‌کند، اعلام کرد که به دستور ولیعهد این کشور، تمام اعضای تیم مظنون به قتل روزنامه‌نگار منتقد زندانی شده‌اند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، ناپدید شدن «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی پس از مراجعه‌اش به کنسولگری این کشور در استانبول در دوم اکتبر(10 مهر)، همچنان موضوع داغ و پربحث محافل سیاسی بین‌المللی است.

با گذشت حدود دو هفته از ناپدید شدن خاشقجی، «آنتونیو گوترش‌» دبیرکل سازمان ملل «خواستار شفاف‌سازی در ماجرای ناپدید شدن این روزنامه‌نگار سعودی شده است».

جمال خاشقجی، از دوم اکتبر پس از آن‌که وارد کنسولگری کشورش در استانبول شد تا مدارک رسمی برای ازدواج با نامزد ترک خود را کسب کند، ناپدید شد. از آن زمان تا کنون اتهام‌هایی در مورد قتل این روزنامه‌نگار داخل کنسولگری، توسط تیمی اعزام از عربستان مطرح شده‌ است.

در همین راستا، «مجتهد» فعال رسانه‌ای معروف که اطلاعات محرمانه دربار سعودی را فاش می‌کند، در جدیدترین توئیت خود نوشته است: «محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان تمام کسانی را که در قتل روزنامه‌نگار خاشقجی مشارکت داشتند و یا چیزی از این موضوع می‌دانند، مخفی کرده است.»

مجتهد افزود: «15 نفری که ترکیه اسامی آنها را اعلام کرد، در حبس به‌سر می‌برند و بقیه مشارکت‌کنندگان در این حادثه، مجبور شده‌اند در خانه‌های‌شان بمانند».
وی در همین خصوص به غیبت سه روزه «سعود القحطانی» مشاور دربار پادشاه سعودی در شبکه اجتماعی توئیتر نیز اشاره کرد.

در خبری دیگر در ارتباط با پرونده بحران خاشقجی، روزنامه فرامنطقه‌‌ای «رای‌الیوم» در گزارشی، از بازگشت شاهزاده «خالد بن‌سلمان» سفیر عربستان سعودی در واشنگتن به کشورش خبر داد و تصریح کرد که ناظران می‌گویند که این بازگشت به‌مثابه عملیات «استتار» و با هدف مخفی شدن از دایره تحولات شتابنده مرتبط با پرونده ترور روزنامه‌نگار سعودی است.

یک روزنامه آمریکایی می‌گوید که اقدام سفیر سعودی در واشنگتن، که پسر ملک سلمان و برادر ولیعهد است، با مشارکت پلیس فدرال آمریکا( اف‌بی‌آی) در تحقیقات درباره سرنوشت مرموز خاشقجی همزمان شده است.

گزارش‌ها حاکی‌ است که سفیر سعودی در واشنگتن مشوق جمال خاشقجی برای حضور در کنسولگری عربستان در استانبول به منظور انجام کارهای اداری جهت ثبت ازدواجش با نامزد ترک‌تبار خود «خدیجه چنگیز» بود. از این‌رو، خالد بن‌سلمان در اقدامی پیشگیرانه قبل از انجام تحقیقات اف‌بی‌آی از او درخصوص این قضیه، به ریاض رفته و ممکن است به واشنگتن بازنگردد.


کد مطلب: 646377

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/646377/تیم-۱۵-نفره-مظنون-قتل-خاشقجی-زندانی-شده-اند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com