جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
رئیس مرکز طبی کودکان خبر داد

ارائه واکسن آنفلوآنزا برای کودکان در معرض خطر

شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب: 646376
رئیس مرکز طبی کودکان با اشاره به اینکه عفونت‌های دستگاه تنفسی و گوارشی بیشترین علل مرگ‌ومیر در کودکان به شمار می‌رود، گفت: با افزایش پوشش واکسیناسیون کودکان اقدام مهمی در کاهش ابتلا به این بیماری و مرگ‌ومیر ناشی از آن انجام شده است.
ارائه واکسن آنفلوآنزا برای کودکان در معرض خطر
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، رضا شروین بدر در نشست خبری سی‌امین همایش بین‌المللی بیماری‌ کودکان و شانزدهمین همایش پرستاری کودکان اظهار داشت: تمام موارد مرتبط با سلامت کودکان از جمله اختلالات مربوط به قلب، مغز، ریه، گوارش، خون، کلیه، غدد، بیماریهای روماتولوژیک و عفونی همچنینواکسینانسیون در این کنگره با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

وی افزود: مسائل تغذیه‌ای و شیردهی، دارودرمانی، بازتوانی، طب اورژانس، مسمومیت‌ها، غربالگری کودکان و جراحی آنها نیز از دیگر مباحثی است که در این کنگره مدنظر قرار دارد. همچنین تعداد زیادی کارگاه در ارتباط با موضوعات روز همچون ژن‌درمانی، آنزیم‌درمانی و سلول درمانی و همچنین موضوعات غربالگری و ژنتیک و رشد و تکامل برگزار می‌شود.

رئیس مرکز طبی کودکان ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بیش از 30 هزار نفر در این کنگره شرکت کنند و تعدادی زیادی پوستر و مقاله نیز در کنگره ارائه خواهد شد.
وی به اهمیت پرستاری در کودکان اشاره کرد و گفت: مشارکت پرستاران در این کنفرانس‌ها در ارتقای خدمات بسیار حائز اهمیت بوده و کنگره فرصتی برای پزشکان جوان به شمار می‌رود.

شروین بدر در مورد اینکه آیا واکسن آنفلوآنزا در مرکز طبی کودکان ارائه می‌شود یا خیر، گفت: واکسن آنفلوآنزا به افراد در معرض خطر همچون کودکان دچار مادرزادی قلبی، ناهنجاری‌های عضلانی و مشکلات ریوی حتماً توصیه می‌شود و برای این افراد در مرکز طبی در دسترس است.

وی با اشاره به اینکه ویروس آنفلوآنزا عفونت دستگاه تنفسی است، گفت: در حال حاضر ما در مرکز طبی کودکان آن را به افراد پرخطر ارائه می‌دهیم و مشکلی در این زمینه نداریم.

رئیس مرکز طبی کودکان گفت: مهمترین اختلال در کودکان بیماری‌های عفونی است که این بیماری بسیار قابل پیشگیری و درمان بوده و به دو دسته عفونت دستگاه تنفسی و عفونت‌های گوارشی تقسیم می‌شود و می‌تواند بیشترین علل مرگ‌ومیر در کودکان را به همراه داشته باشد که امروزه واکسن‌های مناسبی برای این بیماری‌ها در نظر گرفته شده است. 

شروین بدر گفت: عفونت‌ها ناهنجاری‌های مادرزادی و بیماری‌های ژنتیکی و ارثی از جمله بیماری‌های مهم در حوزه کودکان بوده که در مرکز طبی کودکان تلاش می‌کنیم بهترین خدمات را جهت کمک به این بیماران انجام دهیم. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *