کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

السیسی راه را بر آشتی ملی بست:

تا هستم اخوان هیچ نقشی در مصر نخواهد داشت

21 مهر 1397 ساعت 13:34

رئیس جمهور مصر زمزمه‌ها برای حضور اخوان‌المسلمین در حاکمیت را رد و تاکید کرد که تا زمانی که وی هست، اخوان هیچ نقشی در مصر نخواهد داشت.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر بار دیگر تاکید کرد که تا زمانی که وی در منطقه باشد، گروه اخوان‌المسلمین که وی از آن به عنوان گروه تروریستی یاد کرد، هیچ نقشی در این کشور نخواهند داشت.

وی در گفتگو با روزنامه کویتی الشاهد که دیروز جمعه منتشر شد،‌ مدعی شد که ملت مصر اجازه بازگشت اخوان به حاکمیت را نمی‌دهد، چرا که رویکرد فکری اخوانی‌ها برای زندگی مناسب نیست و ملت مصر با آن تقابل دارند.

السیسی ابراز داشت که آن چیزی که در مصر تحت عنوان بهار عربی به وجود آمد، در نتیجه اتفاق اشتباه و راه حلی اشتباه بود. این هرج و مرج خلاق باعث ایجاد تخریب و ویرانی در بسیاری از کشورهای عربی شد.

السیسی ادامه داد که مصر به علت رسوخ موسسات دولتی در وجدان ملت به سلامتی از این هرج و مرج خارج شد. اما این هرج و مرج که اخوانی ها آن را مدیریت کردند، باعث تخریب بسیاری از کشورهای عربی از جمله یمن و لیبی شد. سوریه نیز در حال حاضر از این بحران بهبود پیدا کرده و نیازمند تلاش برای بازسازی دوباره است.


کد مطلب: 646327

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/646327/هستم-اخوان-هیچ-نقشی-مصر-نخواهد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com