کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شمارقربانیان طوفان آمریکا به ۱۷ نفر افزایش یافت

21 مهر 1397 ساعت 13:10

طوفان «مایکل» که از چهارشنبه هفته گذشته «فلوریدا» و برخی دیگر از ایالت‌های آمریکا را در نوردیده، علاوه بر مرگ ۱۷ نفر سبب قطع برق بیش از یک میلیون مشترک در مناطق طوفان زده شده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، با گذشت سه روز از وزش طوفان «مایکل» در آمریکا، رسانه‌ها و مقام‌های این کشور از افزایش تلفات انسانی و همچنین تخریب گسترده این طوفان خبر می‌دهند.

طوفان و تندباد موسوم به «مایکل» روز چهارشنبه به وقت آمریکا «فلوریدا» و برخی دیگر از مناطق این کشور را درنوردید، طوفانی که پیش از شروع شدنش، نیم میلیون آمریکایی را مجبور به ترک منازلشان کرده بود.

«سی‌ان‌ان» در گزارش امروز شنبه خود درباره طوفان مایکل، از افزایش تلفات به حداقل ۱۷ کشته خبر داده است.در این گزارش آمده است: « تمرکزها روی تخریب طوفان مایکل در چند ایالت است چرا که تخریب شهرهای ساحلی فلوریدا فراتر از تصور است، از جورجیا تا ویرجینا، خانه‌ها، کسب و کارها و کشاورزی یا از بین رفته یا زیر آب رفته است».

طبق این گزارش، برق بیش از یک میلون مشترک آمریکایی قطع شده و نیروهای امدادی به بسیاری از شهرها دسترسی ندارند.به رغم افزایش تلفات انسانی طوفان به دستکم ۱۷ کشته، انتظار می‌رود که تلفات بالا برود. تاکنون ۵ نفر در ایالت ویرجینیا و ۸ نفر در فلوریدا جان باخته‌اند.

«ریک اسکات» فرماندار فلوریدا گفته است: «(طوفان مایکل) شبیه به انفجار بمب بود. (مناطق طوفان زده) شبیه به منطقه جنگی است».«بروک لانگ» رئیس آژانس مدیریت موارد اضطراری فدرال آمریکا درباره احتمال بالا رفتن تلفات انسانی هشداری جدید داده است.

او گفت: «امیدوارم که شاهد افزایش چشمگیر (تلفات) نباشیم اما دلایلی دارم که مرا معتقد کند، ما هنوز وارد برخی از مناطقی که شدیدترین خسارت‌ها و آسیب‌ها را دیده است، نشده‌ایم».


کد مطلب: 646315

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/646315/شمارقربانیان-طوفان-آمریکا-۱۷-نفر-افزایش-یافت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com