کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اتریش به عضویت شورای حقوق‌بشر پذیرفته شد

21 مهر 1397 ساعت 12:58

اتریش به مدت سه سال به عنوان عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد انتخاب شد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، اتریش به مدت سه سال به عضویت شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد انتخاب شد.بنابر گزارش روزنامه اتریشی «اشتاندارد»، «کارین کنایسل» وزیر خارجه اتریش، جمعه شب گفت که کشورش از سال ۲۰۱۹ تا    ۲۰۲۱ در شورای حقوق بشر سازمان ملل انتخاب شده است. وین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد موفق شد از ۱۹۳ رای، ۱۷۱ رای را کسب کند.

کنایسل در این مورد گفت: «شواری حقوق‌بشر، مجمع مرکزی سازمان ملل حامی درخواست‌های حقوق‌بشری در سراسر جهان محسوب می‌شود. ما از اعتماد جامعه جهانی که ما را در این مجمع پذیرفتند، تشکر می‌کنیم.»این مقام اتریشی افزود: «عضویت ما در این شورا این امکان را می‌دهد که مسایل سیاست خارجی که مدت‌هاست در زمینه حقوق‌بشر داریم را مطرح کنیم که تقویت حقوق زنان از این جمله است.»

حمایت از اقلیت‌ها، امنیت روزنامه‌نگاران و دفاع از مطبوعات و آزادی رسانه‌ها  و حقوق‌بشر در دستگاه قضایی از جمله این موارد هستند.

شورای حقوق‌بشر متشکل از ۴۷ عضور است که حدود یک‌سوم از کرسی‌های آن روز جمعه عضو جدید را انتخاب کردند. بحرین،  سومالی، بنگلادش و اریتره از جمله اعضای جدید هستند. انتخاب برخی از این کشورها انتقادهای فراوانی را به دنبال داشته است چرا که از لحاظ رعایت حقوق‌بشر، واجد شرایط شناخته نمی‌شوند.


کد مطلب: 646306

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/646306/اتریش-عضویت-شورای-حقوق-بشر-پذیرفته

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com