کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اکرمی: ۸۰ درصد مشکلات کشورمان داخلی است

21 مهر 1397 ساعت 12:57

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: مقام معظم رهبری اختیارات به سران سه قوه داده و به رفع مشکلات مردم اهتمام دارند. آقایان باید مسائل این جلسه را به زیرمجموعه خود منتقل کنند. در ادارات ما یک رکود و رخوت همه را گرفته است.


به گزارش جهان نیوز، حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ضمن اشاره به دیدار دو ساعت و نیمه رهبر انقلاب با شورای عالی هماهنگی اقتصادی بیان داشت: با اطلاعات ناقصی که من از وضعیت کشور دارم به این جمع‌بندی رسیدم که ما در داخل کشور ظرفیت بسیاری داریم. 

وی درمورد ظرفیت‌های کشور خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بسیاری همچون آب و هوا، منابع خدادادی زیرزمینی و رو زمینی و بسیاری دیگر از منابع را در اختیار داریم. واقعا ما می‌توانیم در همه ابعاد از جمله مسائل اقتصادی فعالیت بسیاری داشته باشیم. به شرط اینکه همانطور که امام علی (ع) فرمودند فقط خواهان نباشیم بلکه جدیت و اهتمام داشته باشیم. 

اکرمی اضافه کرد: باید بخش خصوصی، دولتی و تعاونی‌ها کارهای مربوط به خود را با قدرت انجام دهند که متاسفانه در این مورد جدی نیستیم. 

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت کار مطبوعات تصریح کرد: مطبوعاتمان که هر روز منتشر می‌شود تشویق جامعه به تولید و حمایت از صرفه‌جویی در مصرف و امثال اینها را نداریم. متاسفانه بخشی از روزنامه‌های ما به همدیگر تهمت و اتهام و فحاشی می‌کنند. 

اکرمی اظهار داشت: در کشور ۹۰۰ نماز جمعه برگزار می‌شود مسئولین‌ چقدر از این نمازهای جمعه استفاده می‌کنند تا مردم را تشویق کنند که در مصرف انرژی، آب، سوخت و حتی مواد  غذایی‌مان اسراف نکنیم و سعی کنیم مصرف‌مان را کاهش دهیم و از آن طرف بر تولید و بهره‌وری بیفزاییم. 

وی گفت: کشور در بهره‌وری از نیروی کار نمره پایینی دارد،‌فعالیت بخش خصوصی‌مان در طول روز در بهترین شرایط یک ساعت و بخش دولتی 20 دقیقه است. افرادی در تهران هستند که هزینه سگ‌شان از هزینه یک خانواده بیشتر است. این واقعا زشت است. 

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه کتابفروشی‌هایمان به پیتزافروشی تغییر کاربری داده است، اظهار داشت: این موضوع نشانگر این است که به مطالعه اهمیت نمی‌دهیم. پول برای کاهو، کلم و کرفس می‌دهیم اما بابت کتاب پرداخت نمی‌کنیم. آموزش و پرورش، آموزش عالی، صدا و سیما و نمازهای جمعه باید به جامعه بقبولانند که ما به  انقلاب بدهکاریم نه اینکه از انقلاب طلبکار باشیم بلکه انقلاب کردیم و باید خودمان آن را بسازیم. 

وی با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد مشکلات کشورمان داخلی است بیان داشت: به چه اجازه‌ای در سال ۹۷ یک مرتبه قیمت‌هایی مثل مواد پتروشیمی و آهن آلات را گران می‌کنید. قیمت‌ها به گونه ای بالا رفته که تمام تلاشی که برای کاهش نرخ تورم در چهار سال گذشته‌اش انجام شده بود از  بین رفت. مسابقه گرانی و افزایش قیمت دلار گذاشتند.

اکرمی گفت: مقام معظم رهبری اختیارات به سران سه قوه داده و به رفع مشکلات مردم اهتمام دارند. آقایان باید مسائل این جلسه را به زیرمجموعه خود منتقل کنند. در ادارات ما یک رکود و رخوت همه را گرفته است.

منبع: فارس 


کد مطلب: 646305

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/646305/اکرمی-۸۰-درصد-مشکلات-کشورمان-داخلی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com