جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶
۳۵
با دغدغه اصلی سلبریتی‌ها بیشتر آشنا شوید

جمله کلیدی «فرخ نژاد» پرده از کدام حقیقت برداشت؟

يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب: 646297
موج انتقادات سلبریتی ها نسبت به دولت متبوعشان سطح دغدغه آنها نسبت به مسائل کشور را آشکار کرد.
جمله کلیدی «فرخ نژاد» پرده از کدام حقیقت برداشت؟
گروه فرهنگی جهان نيوز: روندی که از انتخابات سال 96 تا به امروز اتفاق افتاده دغدغه های واقعی سلبریتی ها را آشکار کرده است. 

نفس جمله حمید فرخ نژاد چه بود؟
«حمید فرخ نژاد» یکی از همین سلبریتی‌هاست که در گفتگویی جنجالی و طولانی با یکی از رسانه‌های اینترنتی که شنبه 14 مهر ماه منتشر شد حرف‌هایی زد که واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی به دنبال داشت. فرخ‌نژاد علاوه بر بیان مسائل شخصی و خانوادگی، به نظام سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور نیز خرده گرفت. 

او در قسمتی از این گفتگوی جنجالی در پاسخ به صحبت‌های مجری درباره دستمزد 480 میلیونی‌اش برای بازی در فیلم سینمایی استرداد گفت: «من در ده هزار دلاری که هر ماه برای خانواده‌ام به آمریکا می‌فرستم مانده‌ام.»

وی درباره حضور در فضای مجازی و حواشی آن با اشاره به تلفن همراه خود نیز بیان کرد: « 1 میلیون 400 هزار نفر فالوئر دارم جمعیت ایران 80 میلیون نفر، ترجیح من این است که این می‌خواهم 80 میلیون ایرانی نباشند اگر خم به چشم فرزندم بیاید! 80 میلیون ایرانی برایم مهم نیستند! اصلا نباشند می خواهم تعدیل کنم.»

واکنش افکارعمومی در شبکه های اجتماعی به سخنان فرخ نژاد شدید بود و عده ای با مقایسه حرف او با آرمان های شهدا که برای این مردم و مملکت زن و فرزند و خانواده خود را رها کرده و جان خود را در این راه دادند از این بازیگر سینما انتقاد کردند.

البته فرخ نژاد در لایو اینستاگرامش از خود دفاع و از غرض‌ورزی برخی از گروه‌ها در انتشار تقطیع شده این برنامه گله کرد و مخاطبان خود را به اصل این مصاحبه ضبط شده ارجاع داد.

وی در این باره بیان داشت: «من هیچ وقت چنین حرفی نزدم و به خودم اجازه نمی دهم چرا که شما ملت من و همه دارایی من هستید و وقتی از خانواده ام سخن می گویم شما هم خانواده من در یک ابعاد بزرگتر هستید.»

سلبریتی ها تحت فشار شدید افکارعمومی
واقعیت این است که سلبریتی‎ها در چند ماه اخیر بسیار در تیر رس انتقادات افکارعموی قرار گرفته اند. از سخنان فرخ نژاد که بیان آن نیز طوری بود که برای بسیاری شبهه ایجاد کرده  گرفته تا سخنان «امیر جعفری» سخنان چالش برانگیزی را مطرح کرد. وی در مصاحبه ای که در اثنای انتخابات داشت مردم را تن پرور و رعیت نامید و حتی در ادبیات قرون وسطی خود برای مردم شانیت شهروندی که دارای حقوقی است قائل نشد. سطح دغدغه جعفری را در این گفتگو تصویری زمانی به خوبی درک می کنیم که رفت آمد راحت در فستیوال‌های فیلم خارجی را برتر از بی کاری و مشکلات جوانان می داند. 

وی در این باره میگوید: «قبلا استرس می‌گرفتیم. اما حالا هواپیما دارد می‌آید. توریست دارد وارد کشور می‌شود. وقتی می‌خواهیم به خارج از کشور برویم برای فستیوالی چیزی، با عزت و احترام می‌رویم. اما مردم اینها را نمی‌بینند. فقط می‌گویند جوانها بیکارند...مقداری از این مشکلات به خودمان بر می‌گردد آدمهای تنبلی شده‌ایم.از قدیم هم همیشه رعیت‌ها دوست داشتند یک گونی برنج یا سیب‌زمینی بیشتر بگیرند. تن‌پرور بارمان آورده اند.»

سلبریتی‌ها که در انتخابات سال 96 از حسن روحانی حمایت تام و تمام کردند و کمپین های انتخاباتی این کاندیدای ریاست جمهوری را برای رای گیری از مردم پر کردند حالا که مشکلات اقتصادی تشدید شده ساز پشیمانی کوک کرده اند.

با دغدغه سلبریتی ها بیشتر آشنا شوید
البته این پشیمانی آنها نیز چندان رویه مردمی نداشته است. اولین موج پشیمانی سلبریتی‌ها زمانی بود که موضوع گران شدن عوارض سفر خارجی مطرح شد. در این میان «نويد محمد‌زاده»، بازیگر سینما به اين افزايش عوارض سفر به خارج واكنش نشان داد. حميد فرخ نژاد هم كنايه‌وار عنوان كرد كه اگر عوارض خروج از خانه را هم زياد كنند، ترافيك كاهش مي‌يابد.

برخی از رسانه ها با کنایه به سلبریتی ها که چقدر زود منتقد دولت شدند نوشتند: « امير جعفري هنوز به خيل سلبريتي‌هاي پشيمان اضافه نشده و احتمالاً در حال دودوتا چهارتاست كه ببيند همچنان با وجود عوارض‌هاي جديد مي‌شود، راحت فستيوال خارجي رفت يا نه.»

موج بعدی انتقادات از دولت به گرانی نرخ دلار بر می گردد. سلبریتی های زیادی در این حوزه از مردم عذرخواهی کرده اند. آخرین اظهار نظر در این باره باز به سخنان چند روز پیش حمید فرخ نژاد مربوط می شود که از دغدغه خود برای فرستادن ماهیانه 10 هزار دلار به خانواده خود که در خارج از کشور اقامت دارند، سخن گفت. 

سلبریتی های دیگری همچون ترانه علیدوستی و مهناز افشار نیز از جمله افرادی هستند که همواره از دولت حمایت کردند اما با وقوع مشکلات جدید اقتصادی تحت فشار افکارعمومی قرار گرفتند و حتی ضیافت افطاری رئیس جمهور را تحریم کردند. از افکارعمومی که این روزها سلبریتی ها را به سبب حمایت از دولت تحت فشار گذاشتند بگذریم، هم رسانه های اصلاح طلب و هم دولتمردان نیز سلبریتی ها را با القاب ناپسند چون نااهلان و افراد کم عمق نامیده اند که به نظر می رسد تاریخ انقضای این گروه در عرصه سیاسی کشور خیلی وقت است که به اتمام رسیده است. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


با این جماعت سلیبریتی
باید بیه همین شکل برخورد کرد مثل ......... یکبار مصرف
مجید
United States
یک نکته
فرخ نژاد با چه مکانیزمی در شرایط تحریم ماهیانه 10 هزار دلار برای فرزندش ارسال میکرد و میکند!؟
Romania
وقاحت هم حدی داره.
فرخ ن. صاف توی دوربین نگاه میکنه و میگه من از دنیا فقط یک آپارتمان 160 متری دارم!!!! اون وقت میگه ماهی 10 هزار دلار برای خانواده ام میفرستم. ماشااله چقدر هم خوش اشتهاست.
ما رو هم سه نقطه فرض کرده چون اف تی اف که دست ما نیست بدونیم پولهایی که از سه نقطه کردن ما به دست میاره رو توی کدامیک از ایالتهای یو اس آ سرمایه گذاری میکنه. . وشاید همین روزها که چنته اش کا ملا پر شد خودش هم مثل زنش بره با گرین کارتش زیر پرچم آمریکا سرود آی لاو یو اس آ بخونه.
عیبی نداره فقط بررررررره و دست از سر ما برداره.
Iran, Islamic Republic of
...
سروش
Iran, Islamic Republic of
آقای علیزاده گره کور و سختی درخصوص این بازیگرایی که تو کاخ ها زندگی می کنند کاخ هایی که با دستمزدهای بی حساب از مردم ساخته شده؟ آن تولیدکننده ورشکست می شود. ولی دستمزد بازیگر نجومی بالا می رود و روی فرش قرمز با لباس مارکش ظاهر می شود و ما افتخار می کنیم که با او عکس یادگاری می گیریم؟ چطور شد ماجرا این گونه شد؟اعتراضات اجتماعی آنها بیشتر پررنگ تر شان کرد درحالیکه هیچگاه آنها را در صف اتوبوس یا در حال کمک به مناطق محروم ندیدیم بلکه عکس هایی دیدیم در کنار لوکس ترین هتل های دنیاست. گران ترین شهرهای دنیا با پرخرج ترین تعصیلات. چطور باور کردیم که غم خوار مردم هستند. چطور شد که باور کردیم در روزهای غم ما آنها هم غمگین هستند. یعنی فقط براساس یک کامنت. اما چرا باورشان کردیم؟ چرا چطور شد که باور کردیم اینا هم برای همدلی با ما ماهی یکبار مثل ما زندگی می کنند. برای مناطق محرم از درآمدهای هنگفت خود خرج می کنند؟ چطور شد باورشان کردیم؟ در حالیکه می دانستیم بازیگرند. بازیگر.
علی
Iran, Islamic Republic of
چرا هیچگاه تو این اوضاع سخت جهان نیوز و امثالهم پیگیری نکردند این بازیگرا برای هر فیلمی حتی از نوع کم فروش و کم بیننده چقدر دستمزد می گیرند. چرا؟
...
Iran, Islamic Republic of
💎خانم مهناز افشار...
محمد
Iran, Islamic Republic of
....
نیما راسخ
Iran, Islamic Republic of
واقعآ از عجایب روزگار است که ایشان را تیتر اوّل سایت کرده اید.چقدر از ژورنالیسم فاصله گرفته اید؟
کمی تفکر...
Iran, Islamic Republic of
حرف ها ریشه در افکار دارند... افکار یک جامعه
انسان ذاتاً افکار خود را مستقیم بروز نمیدهد افکاری که در اعماق ناخودآگاهش هست. انسان سدی از توجیه در برابر افکارش قرار میدهند.
انقدر این سد محکم است که خودش هم نمیدانیم پشت آن چیست
Iran, Islamic Republic of
بچه عزیز است ولی چرا ایشان خم ابروی بچه شان را با 80 میلیون نفر برابر کرده اند و قیاس کرده اند؟
در صحبت ها همیشه دم از مردم و ... غیره میزنند. معلوم شد مردم تا کجا برایش ارزش دارد.
نشانه خود بزرگ بینی است یا بی ارزشی مردم؟
مسعود
Iran, Islamic Republic of
این جماعت سلبریتی غرب زده همه هم و غم شون سفر به خارج از کشور است و از گرانی و بیکاری جوانان کشور کک شون گزیده نمی شود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم شما چه مشکلی با این سلبریتی ها دارین که تخریبش رو تیتر اول می زنین.؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
برخورد ورفتار طلبکارانه خودشان فضا رامعطر کرده
توضيح
Iran, Islamic Republic of
فرخ نژاد: «در آن مصاحبه گفتم به دلیل حملات ناجوانمردانه برخي افراد تصمیم گرفتم مواضعم را تعدیل کنم، گفتم اگر با من مشکل دارید چرا به خانواده‌ام توهین می‌کنید؟ گفتم سعی می‌کنم کمتر در فضای مجازی حضور داشته باشم و مهمترین علت آن ظلم و اهانتی است که به خانواده‌ام می‌کنید. در آن مصاحبه گفتم الان حدود یک میلیون و چهار صد هزار فالوور دارم اگر ۸۰ میلیون فالوور هم داشته باشم باز هم این تعدیل مواضع را انجام می دهم و اگر ۸۰ میلیون فالوور هم داشته باشم ارزش ناراحت شدن فرزندم و خانواده ام را ندارد. فرخ نژاد ادامه داد: با پخش تقطیع شده و گزینشی از یک مصاحبه دو و نیم ساعته طوری وانمود کردند که گویا به هموطنانم توهین کرده‌ام، مردم وطنم واقعا برای من ارزشمند و محترم هستند و هنرمند غیر از مردمش چیزی ندارد، می آیند بی‌اساس دروغ می‌گویند و تهمت می‌زنند»
سخن امير مهدي ژوله
Iran, Islamic Republic of
امیرمهدی ژوله در واکنش به حواشی پیش آمده برای حمید فرخ نژاد در اینستاگرام نوشت: «واقعا دارید به حمید فرخ نژاد فحش میدید؟برای حرفی که نزده و منظوری که نداشته؟برای حرفهایی که یا اصلا نشنیدید یا نفهمیدید یا با زدن سر و ته حرفاش یه چیز دیگه ای رو قالبتون کردن؟
فرخ نژاد گفت حالا که به خاطر پست هام انقدر به خانواده ام فحاشی میشه، من از این به بعد تعدیل میکنم پست هام رو. گفت من یک میلیون و چهارصد هزار فالوئر دارم که باعث افتخارمه ولی اگر هشتاد میلیون فالوئر هم داشتم ارزش اینو نداشت که بچه ام به خاطر پست هام فحش بخوره...پس از این به بعد پست هام رو تعدیل میکنم...
من میفهمم چرا بعضی ها از فرخ نژاد خوششون نمیاد، یا چرا ممکنه بخوان خرابش کنن، بزننش، دشمنی کنن. ولی تو دشمنی کردن هم مرد باشیم. برای حرفی که زده بزنیدش، برای کاری که کرده. نامردیه. برید گفتگو رو یا این بخش از گفتگوی فرخ نژاد رو ببینید. اگر چیزی غیر از اینکه من گفتم، گفته بود بیاین به من هم فحش بدید.»
Iran, Islamic Republic of
چشممان به جمال ماله کش جدیدد درعرصه هنرروشن شد
Iran, Islamic Republic of
...
به جای این حرفها اگر واقعا با وی رفیقید به ایشان توصیه کنید رسما از ملت ایران عذر خواهی واظهار شرمندگی کند یا دیگر ادای مردم دوستی در نیاورد
هنگام عصبانیتها شخیت افراد نمایان می شود
Iran, Islamic Republic of
لطفا ماله کشی نفرمایید ایشان صراحتا گفتند
...
Iran, Islamic Republic of
لطفا توجیه نفرمایید.
توجیه هیچگاه جای عذر خواهی رانمی گیرد
ازملت عذرخواهی کند همین. این حرفا یعنی هنوز شرمنده نشده وفقط با وقاحت می خواد چهره اش رو سالم و خوب نشون بده
Iran, Islamic Republic of
آدم های باری به هر جهت و پوپولیستی
Iran, Islamic Republic of
نمی دانم از جانمازی که پهن می کنید در خراب شده جهان نیوز خجالت نمی کشید یا از وضویی که می گیرید یا از ادایی که بابت مومن بدن در می آورید ؟ من طرفدار یا فالور این هنرپیشه نیستم خیلی هم اتفاقی حرفهایش را شنیدم و کلیپش را دیدم اما فردای انتشار آن کلیپ خودش آمد و توضیح داد و مشخص کرد که منظورش از 80 میلیون ایرانی تعداد فالور های کانالش است که اگر 80 میلیون هم باشد می خواهد به خاطر مسائلی که برای خانواده اش پیش آمده این کار یعنی فعالیت در دنیای مجازی را تعدیل کند . فکر می کنم بهتر است نمازنخوانید چون با این رقمات دروغ که منتشر می کنید قبله اتان خانه خدا نیست .
Iran, Islamic Republic of
اینجور مواقع انسان باشخصیت عذر خواهی می کند و خودپسندها توجیه!!!
Iran, Islamic Republic of
این سلبرتی ها از اون مجری بگیر تا بازیگر و خواندده واقعا باورشون شده تخم دو زرده میکنن؟ یه بار از خودشون نپرسیدن وقتی پایه حقوق یک میلیونه چرا حقوق و دستمزد ما انقدر بالاست؟ به لقمه هایی که میخورن شک نمیکنن؟
علی
Iran, Islamic Republic of
اکثر بازیگرا دستمزد غیرمتعارف و نامعقولی می گیرند کی و کجا به این موضوع باید پرداخته شود؟
Iran, Islamic Republic of
دنیا واقعا جای عجیبه. اصلا انگار یه عده ملت را سرگرم همین سلبرتی ها میخان تا از واقعیات غافلشون کنن. چه دانشمندانی که در فقر زندگی کردن و مردن در حالیکه سلبرتی ها در رفاه غرق شدن...
Iran, Islamic Republic of
یوی از معدود مقالات جهان نیوز بود که صد در صد باهاش موافقم بیطرفانه و واقعی نه جناحی
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
چقدر جالبه؛ ایشون به یک و نیم میلیون فالوئر افتخار می‌کنه؛ در حالیکه خبر نداره این یک و نیم میلیون وقتی پای توهین بهشون در میان بیاد میشند دشمن شماره یکش!!! البته اگر این تعداد را با روبات بدست نیاورده باشه!!!!
United States
ماشالله.... ماهی ده هزار دلار.... ماهی صد و چهل ملیون تومان...... در سال یک میلیارد و ششصد و هشتاد ملیون تومان .!ماشالله.... هزار ماشالله..... بزنم به تخته. ماهی ۳ هزار دلار درآمد با ۸ ساعت کار دائم در اینجا بدست میاید.
Iran, Islamic Republic of
...
زهرا
Iran, Islamic Republic of
بی چشم و رویی تا چه حد
Iran, Islamic Republic of
اين پولبريتي ها مخالف نما!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...