جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۴

مشکلات سفر اربعین در داخل ایران است نه عراق

شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 646274
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه وزارت امور خارجه در ماجرای صدور ویزا کم‌کاری کرد، گفت: وزارت خارجه باید فشار می آورد که فقط ۱۰ روز اربعین از زائران امام حسین«ع» پول ویزا گرفته نشود.
مشکلات سفر اربعین در داخل ایران است نه عراق
به کزار جهان نيوز، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر لزوم تسهیل سفر زائران اربعین اظهارداشت: بزرگترین مشکل ما در خصوص سفر اربعین مربوط به داخل ایران است و ارتباطی به روابط ما با عراق ندارد. در مرز عراق پویش مردمی به راه افتاده تا اتوبوس و وسایل حمل و نقل مجانی در اختیار مردم قرار دهند. شیعیان عراق به دنبال «نذر حمل و نقل» هستند.
 
وی ادامه داد: در مقابل، در ایران شرکت های هواپیمایی به شدت قیمت پروازهای نجف را افزایش داده اند. به عنوان مثال در حال حاضر قیمت تور کیش که شامل هواپیمای رفت و برگشت و هتل است ۵۰۰ هزار تومان است یا تور استانبول ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، تور گرجستان یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. این تورها شامل هتل، رفت و آمد و هواپیمای رفت و برگشت است.

عضو هیات رئیسه مجلس افزود: در سفر اربعین، بلیت هواپیما از تهران به نجف که مسیری به مراتب کوتاه‌تر از گرجستان، استانبول و کیش است ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است. مسیر تهران به نجف نزدیکتر از تهران به مشهد است اما شرکت های هواپیمایی با خیانت و فرصت‌طلبی قیمت بلیت را به شدت افزایش داده اند.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: شرکت های هواپیمایی تلاش دارند که از فرصتی که عشاق امام حسین (ع) قصد زیارت دارند جیب هایشان را پر پول کنند. در مورد برخی شرکت های اتوبوسرانی و قطار نیز این امر صدق می کند.

عضو هیات رئیسه مجلس، با بیان اینکه وزارت امور خارجه در ماجرای صدور ویزا کم‌کاری کرد، گفت: وزارت خارجه باید فشار می آورد که فقط ۱۰ روز اربعین از زائران امام حسین«ع» پول ویزا گرفته نشود. در سالهای گذشته نیز چنین اتفاقی افتاد و مردم با کارت ملی در ایام اربعین به کشور عراق سفر کردند.

وی ادامه داد: کمیسیون عمران در حال برگزاری جلساتی با شرکت های حمل و نقل اتوبوسرانی، راه آهن و هواپیمایی است تا علل افزایش نرخ ها در ایام اربعین را بررسی کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل اصلی هزینه ایاب و ذهاب از ایران است؛ در عراق با پویش های مردمی این هزینه ها به شدت کاهش خواهد یافت.
 
منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بشتاب برادر شاید دیگر فرصتی نباشد بشتاب حسین منتظر است آیا نام من و شما در لیست زائران هست
Iran, Islamic Republic of
شتاب کن فرصتی تا اربعین نیست
حامد
Iran, Islamic Republic of
دعا کنین برام که حضرت اباالفضل(ع) اجازه بدن و بتوانم در پیاده روی اربعین شرکت کنم و همچنین نام مرا در لیست شرکت کنندگان این مراسم عظیم ایشان بنویسند و تائید کنند.
قرارمون شب جمعه حرم اباالفضل آل الله... صبح جمعه حرم ثارالله...
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
لطفا کلمه اربعین را در تیتر خبر اصلاح کنید