کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حبیبی: مذاکره با غرب فایده‌ای برای ما ندارد

21 مهر 1397 ساعت 10:52

دبیرکل حزب موتلفه گفت: مذاکره با غربی نه تنها هیچگونه فایده‌ای برای ما ندارد، بلکه موقعیت ما را در منطقه و جهان تضعیف می‌کند.


به گزارش جهان نیوز، محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره تصویب لایحه کاپیتولاسیون در مجلس شورای ملی و افشاگری امام(ره) از این موضوع، اظهار کرد: در مورد کاپیتولایسون این نکته بسیار مهم است که رژیم شاه با نمایندگی نخست وزیر وقت یعنی حسنعلی منصور این لایحه را به مجلس شورای ملی بردند و به طور محرمانه تصویب کردند.

دبیرکل حزب موتلفه با اشاره به خاطرات حاج حیدری از اعضای هیئت موسس حزب موتلفه در مورد چگونگی اطلاع رسانی امام(ره) از بررسی این لایحه، تصریح کرد: آقای حیدری به من گفت وقتی که ما از تصویب محرمانه این لایحه در مجلس شورای ملی اطلاع پیدا کردیم، برای گزارش به امام راهی قم شدیم که امام راحل فرمودند اگر شما سندی پیدا کنید من راحت تر و بهتر صحبت خواهم کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: آقای حیدری فردی را در بایگانی مجلس می شناخت که از طریق ماهنگی با او، سندی را به دست  آورد و در قم آن را به امام(ره) تحویل داد، امام خمینی(ره) پس از مشاهده این سند که مصوبه مجلس شورای ملی بود نطق تاریخی خود را ایراد کردند، البته  آقای حیدری آن اسناد را در نهایت مجددا به بایگانی بر می‌گرداند.

حبیبی در توصیف کاپیتولاسیون اظهار کرد: اگر کاپیتولاسیون را به یک قصیده تشبیه کنیم، شاه بیت این قصیده این بود که اگر هر آمریکایی در ایران مرتکب جرمی می‌شد، قوه قضائیه در زمان شاه حق محاکمه او را نداشت و به عبارت دیگر کاپیتولاسین یک لایحه بسیار نگین بود.

وی ادامه داد: معتقدم الان هم خلق و خوی غربی‌ها نسبت به آن زمان هیچ تغییری نکرده است و مذاکره با غربی نه تنها هیچگونه فایده‌ای برای ما ندارد، بلکه موقعیت ما را در منطقه و جهان تضعیف می‌کند، باید با استحکامی که چهل سال در مقابل آمریکا ایستادیم، کماکان ایستادگی کنیم و در شرایط فعلی نباید به هیچ وجه تن به مذاکره بدهیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 646258

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/646258/حبیبی-مذاکره-غرب-فایده-ای-ندارد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com