چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۴
۴۱

مجری لوس تلویزیون و لزوم برخورد حرفه‌ای

شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب: 646225
همه رسانه‌های حرفه‌ای دنیا قوانینی دارند که عوامل فعال در آنها باید مجری بی‌کم و کاست این مقررات و ضوابط باشند. به طور قطع وقتی فردی حرفه‌ای در این رسانه‌ها مشغول کار می‌شود، در نخستین گام همه ضوابط و بایدهای آن رسانه را پذیرفته که اجازه فعالیت دریافت کرده است. هرگونه اقدام برخلاف آنچه پروتکل‌های حرفه‌ای یک رسانه تعیین کرده است موجب جریمه و حتی قطع همکاری افراد خواهد شد.
مجری لوس تلویزیون و لزوم برخورد حرفه‌ای
به گزارش جهان نيوز، همه رسانه‌های حرفه‌ای دنیا قوانینی دارند که عوامل فعال در آنها باید مجری بی‌کم و کاست این مقررات و ضوابط باشند. به طور قطع وقتی فردی حرفه‌ای در این رسانه‌ها مشغول کار می‌شود، در نخستین گام همه ضوابط و بایدهای آن رسانه را پذیرفته که اجازه فعالیت دریافت کرده است. هرگونه اقدام برخلاف آنچه پروتکل‌های حرفه‌ای یک رسانه تعیین کرده است موجب جریمه و حتی قطع همکاری افراد خواهد شد.

وطن امروز نوشت: از سال‌ها پیش در همین رسانه و رسانه‌های مختلف ورزشی و غیرورزشی درباره رفتارهای خارج از عرف مجری و تهیه‌کننده برنامه نود ده‌ها مطلب نوشته و به مدیران تلویزیون تذکر داده شده است که بی‌توجهی به رفتارهای غیرحرفه‌ای و خارج از ضوابط این فرد تبعات فراوانی برای رسانه ملی خواهد داشت.
 
 برخوردهای شخصی با عوامل فوتبال، تخریب افراد بر اساس سلایق شخصی، چهره کردن افرادی که مورد علاقه مجری برنامه هستند، دخالت در اموری غیر از فوتبال و حتی دخالت در مسائل سیاسی با سوءاستفاده از آنتن رسانه ملی از جمله مواردی است که فردوسی‌پور در این سال‌ها مکرر مرتکب شده و تذکر قابل توجهی دریافت نکرده است و این موجب شده تا حتی به مدیران تلویزیون که همه شهرت خود را مدیون آنهاست نیز پاسخگو نباشد.
 
در تازه‌ترین اتفاق از این نوع، با تصمیم مدیران شبکه سوم قرار شده است مسابقات لیگ ملت‌های اروپا هر شب به صورت زنده از این شبکه پخش شود و با توجه به تعطیل بودن مسابقات لیگ، قرار شده است مسابقه بسیار حساس و زیبای تیم‌های اسپانیا و انگلیس از شبکه سوم پخش شود و طبعا برنامه نود این هفته تعطیل خواهد بود.
 
 متاسفانه فردوسی‌پور بر اساس عادت همیشگی با یک خبرگزاری خاص مصاحبه و به صورت غیرمستقیم از این اقدام گلایه کرده است و با وجود اینکه به وی ابلاغ شده برنامه این هفته پخش نخواهد شد، باز هم تاکید کرده که کارهای خود را طبق روال انجام می‌دهد. این اقدام همان فشار وارد کردن بر مدیران تلویزیون از طریق رسانه‌های دیگر برای رسیدن به مقصود است؛ اقدامی که بارها توسط این فرد انجام شده و در بسیاری از موارد به نتیجه رسیده است.
 
پیش از این حتی شاهد قهر کردن و مصاحبه‌های گلایه‌آمیز مجری نود بوده‌ایم. قطعا اینکه یک تهیه‌کننده یا مجری مسائل داخلی رسانه خود را به محیط رسانه‌های دیگر بکشاند و مصاحبه کند در هیچ رسانه حرفه‌ای در دنیا پذیرفته نیست و این اقدام حتی در سایر بخش‌های صداوسیما هم مشاهده نمی‌شود و اگر موردی بوده قطعا با آن برخورد شده است.
 
به نظر می‌رسد مدیریت جدید شبکه سوم باید با حساسیت بیشتری به این موضوع بپردازد و اجازه ندهد اقدامات یک مجری و تهیه‌کننده ساده، وجهه شبکه پرمخاطب 3 را بیش از این خدشه‌دار کند. فردوسی‌پور هم باید همانند همه افراد حاضر در رسانه به ضوابط آن پایبند باشد و نباید یک تصمیم داخلی در شبکه سوم را در رسانه‌های عمومی به چالش بکشد. این تذکری است که سال‌هاست به مدیران تلویزیون داده می‌شود و امیدواریم مدیریت جدید به آن گوش دهد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ببند اين لب و لوچه رو پولبريتي ما ديگه پول نداريم
سعید110
Iran, Islamic Republic of
خوب شما هم یاد بگیرید! چیزی که عوض داره، گله نداره!...
Iran, Islamic Republic of
اقا سعيد كلاه گذاشتن سر مردمي كه بهت اعتماد كرده اند كه يا دگرفتني نيست اوج نامرديه
سعید110
Iran, Islamic Republic of
آنتن رو بی صاحب گیر آورده، می تازونه، تو این همه جون دانشگاهی یک نفر پیدا نمی شه بیاد و با کمال قدرت و توانمندی ادعا کنه آنتن را بدید به من و در مورد محتوای برنامه ام حاضرم با هر رقیبی مناظره کنم. و جلو همون دوربین برتری خودم را ثابت کنم.
...
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز حرف منو کامل نگذاشتی و شهیدش کردی،
United States
خیر شما حالیتون نیست . برنامه 90 باید پخش بشه . حرف فردوسی پور درست هست . متاسفانه دیکتاتوری صدا و سیما دیگه شورش را در اورده . اون از دلار 7 هزار تومانی این هم در پخش برنامه ورزشی و اون اینکه 1 سریال درست برای پخش نداره .
Iran, Islamic Republic of
نوه و يا پسر كدوم بابايي يا بابابزرگه كه يك شبكه رو انحصار داره
Iran, Islamic Republic of
دانگي دونگي حساب ميكنه پايدار مونده
Iran, Islamic Republic of
همانطور که مجری محترم برنامه ورزش و مردم به رحمت خدا رفت و جز خوبی و نیکی از وی چیزی نماند، من و شمای فردوسی پور و همه روزی از این دنیا می رویم و باید پاسخگوی تک تک رفتارها و حرفهای خود در پیش خدا باشیم...
ح.ر.ق1362
Iran, Islamic Republic of
عزیزم چه لزومی داره برنامه نود ، که یک برنامه برای مشکلات فوتبال ایران است، تعطیل شود و بازی تیم های انگلیس و اسپانیا پخش گردد، از طرفی نقش شبکه ورزش چیست، خوب آنها آن بازی را نشان می دادند و هر کسی می توانست طبق نظر خودش هر برنامه ای خواست تماشا کند، خیلی تلویزیون برنامه دارد که نود را هم تعطیل کند...
Iran, Islamic Republic of
اینکه شما از راه های خنده دار برای کوبیدن فردوسی پور استفاده می کنید خودش نشان می دهد کی لوس تر است .
Iran, Islamic Republic of
درود بر فروسی پور
برنامه نود حتی در تعطیلات لیگ هم علاقه‌مندان فراوانی دارد.
United States
یکی از علاقمنداش تویی یکی هم بارون کوثری. چقدم همزمان یادشون افتاده با تلوزیون قهر کنن
Iran, Islamic Republic of
....
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
یک برنامه خوب و پرمخاطب داریم که با یک سوال میلیونها نفر بیننده میشن.خواهشا آیا صدا وسیا غیراز برنامه نود برنامه های دیدنی دیگری دارد؟اینم قطع کنید.
مسلم حاج عبداللهی
Iran, Islamic Republic of
با سلام. خداوکیلی یکی از افراد موفق صداسیما آقای فردوسی پور هست حالا گیرم ما با هم اختلاف عقیده سیاسی هم داشته باشیم اما نباید ایشون رو بندازیم تو دهن ضد انقلاب پس لطفا یه کم از عقل نداشته تون استفاده کنید و اینقدر الکی دشمن سازی نکنید دلیلی نداره همه مثل شما فکر کنند من مرتب سایت شما رو دنبال می کنم اما بعضی وقت ها حالم از بعضی نوشته هاتون بهم میخوره
محسن از رفسنجان
Iran, Islamic Republic of
آقا مسلم سخن شما درست اما حرف این است که آیا یک تهیه کننده و مجری باید برای شبکه تعیین تکلیف کند ؟؟؟؟ کجای دنیا اینچنین است؟؟؟؟
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
مشکل شما اینه که جایگاه آدمها را با میز و صندلی می بیند نه توانائی آنها!!
Iran, Islamic Republic of
...
Sweden
برادر من از نظر شما یک مجری یا تهیه کننده صدا و سیما چه عمل خلاف عرف رسانه میتواند انجام بدهد که بایست جلوش گرفته بشود؟ میشود یک مثال ساده بزنید؟ اینطور که شما میگویید هر کسی هرکاری بخواهد انجام میدهد. من فکر نمیکنم هیچ کجای دنیا در هیچ رسانه ای چنین ازادی هایی برای یک مجری هر چند محبوب وجود داشته باشد.
جواد همتی
Iran, Islamic Republic of
لوس تویی جهان نیوز
United States
اینا شاگردان شجریان هستن. با سبز و بنفش شدن و حمایت از صاحبان زر و زور استفاده هاشون را بردن با اومدن ترامپ اوضاع را خطری دیده و با این قهر میخاد برای تغییرات احتمالی بعدی خودش را آماده کنه....
بهلول در گوهر شاد
Iran, Islamic Republic of
امثال جهان نیوز و فارس نیوز و.... نباید حرف بزنند تعفن دلالی و دریوزگیتان همه جارا گرفته....
Iran, Islamic Republic of
حالا مگه آسمون به زمین اومده ، یه شب خزعبلات این آدم پخش نشه اینهمه حرف و حدیث داره
Iran, Islamic Republic of
ژن خوب
Germany
باز ار کی پول گرفتین دارین مطالبشو چاپ می کنید ؟
Iran, Islamic Republic of
معلوم می شه عایدی این بابا از هر جلسه برنامه خیلی قابل توجه تر از اونیه که بخواد ازش بگذره!
Iran, Islamic Republic of
شوک به فردوسی پور؟نود پخش نمیشود؟!
عجب!! چه زود هم حذفش کردین
Iran, Islamic Republic of
البته مجری ورزشی نباید امور سیاسی را در برنامه خود مطرح کند اما فردوسی پور وابستگی بجایی ندارد و بنظر نمی رسد انتقادهای سازنده او در امور ورزشی اشکالی داشته باشد.
Iran, Islamic Republic of
صندليتو چند رهن كامل كردي
علی
United States
فردوسی پور یک شخص با سواد و بسیار با تجربه است. حتی خودش به راحتی توانایی مدیریت شبکه ۳ را دارد.( البته اگر از بالا اجازه دهند!!) با تعطیل کردن برنامه ۹۰ دستمزد ایشان کاهش پیدا می‌کند. اگر مدیر شما ساعت کاری شما را کم کند یا کارتان را تعطیل کند و دستمزد تان کاهش پیدا کند اعتراض نمیکنید؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
اگه درصدي از مردم تي وي ميبينن همين نود و فوتبال و ايناس
اينم جمع بشه كه عالي ميشه
دگ اون اندك ي هم كه ميديدند ديگه نميبنند!
راحت :))
Iran, Islamic Republic of
ايشان ويژه گيهاى مجريان تلويزيونى VOA را بيشتر دارد تا مجريان سيماى جمهورى اسلامى ايران .
نگران نباشيد دير يا زود از همان شبكه ها سر در
مى آورد ، آنوقت مى فهميم جذب صدا و سيما چه
اندازه بى در و پيكر است .
United States
فردوسی پور مجری خوبی است. یکی از خوبی های بارزش در اجرا اینه که لفظ قلم حرف نمیزنه و همونطوری که پشت دوربین ساده و خودمانی و عامیانه صحبت میکنه جلوی دوربین هم همونطوری صحبت میکنه و این مخاطب پسند تر است تا اینکه مجری مثل برنامه های شعر و ادب کتابی صحبت کند.
Iran, Islamic Republic of
فردوسی پور مجری خوبی نیست به بدترین مجری تو بدترین برنامه هم اجازه بدهند هرچه می خواهد بگوید و هرکاری دلش می خواهد بکند.مطمعن باش کار او هم گل می کند.چون ما مردم ازبس از صدا و سیما و رسانه ها سانسور دیده ایم تا یک حرف چالشی و یا تازه هم می شنویم فورااستقبال می کنیم.مجری خوب ما نداریم برای صدا سیما مجری خودی و نخودی وجود دارد.
Iran, Islamic Republic of
حالا چه کنیم که جناب فردوسی پور محبوب قلب ها شده است ؛ جهان نیوز و وطن امروز در طول یکسال به اندازه یک شب برنامه نود بازدید ندارند
Iran, Islamic Republic of
محبوب شدن به صادق بودن با مردم و سمت ملت ایستادن بستگی دارد /
چرا اقای زاکانی و شریعتمداری کیهان و هزار البته بنده ؛ محبوب نشدیم ؟؟!!! واضح است بنده که کاره ای نیستم !!! سایرین هم که همواره تهمت و افترا به دیگران نسبت میدهند /
چرا استاد شجریان ؛ سید محبوب قلبها ؛ علی دایی ؛ استاد زیبا کلام ؛ سید حسن خمینی و مرحوم هاشمی رفسنجانی و نخست وزیر عزیز در قلب ملت جای گرفته اند ؟؟؟
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
نظر بیشتر بیننده ها وحتی ورزش دوستان همینه که این اقا مناسب برای اجرای برنامه نیست ولی عناد ولجاجت مدیران سیما همینطوره که تاوقتی اعتراضی باشه طرف روتقویت میکنن وبه بازتاب موضوع درسطح ملی فکری نمیکنن
فردوسی پور .....کیه آخه.
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
درتلویزیونی که به محض گفتن حرف حق وخلاف برنامشون سریع مجری میگه بریم یه چیزی ببینیم وبرگردیم معلوم نیست که برچه اساسی این اقارو پشتیبانی میکنه بااون حرکات عجیب وقریب وبدش
کامبیز
Iran, Islamic Republic of
اصلا چه لزومی داره توکشوری که این همه نخبه داره .فردی تا واپسین لحظه های عمر روی آنتن باشه ؟...