کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش تند ایتالیا به اظهارات رئیس کمیسیون اروپا

21 مهر 1397 ساعت 9:36

معاون نخست وزیر ایتالیا بار دیگر نسبت به اظهارات رئیس کمیسیون اروپا واکنش نشان داده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، متئو سالوینی معاون نخست وزیر ایتالیا روز جمعه بار دیگر ضمن حمله به ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا تاکید کرد: یونکر باید اهانت به ایتالیا را متوقف کند.

بر اساس این گزارش روابط بین دولت جدید ایتالیا و کمیسیون اروپا بر سر مساله کسری بودجه دولت ایتالیا به شدت تیره و تار شده است.پیش از این یونکر در اظهاراتی گفته بود که دولت رم به وعده هایش در قبال کسری بودجه عمل نکرده است.

سالوینی در واکنش به اظهارات یونکر گفت: به بهشت مالیاتی خود یعنی لوکزامبورگ فکر کنید و از اهانت به ایتالیایی ها و دولت مشروع و قانونی آن پایان دهید.

طی هفته های اخیر اختلافات بین اتحادیه اروپا و دولت جدید ایتالیا به شدت بالا گرفته است. علت اصلی اختلافات دو طرف، بودجه پیشنهادی دولت پوپولیست ایتالیا است که قصد دارد هزینه های خود را افزایش دهد. این مساله موجب رشد فزاینده کسری بودجه ایتالیا خواهد شد.

در ایتالیا، دولت در لایحه بودجه پیش‌بینی کرد که برای سه سال آینده کسری بودجه برابر با 2.4 درصد تولید ناخالص ملی باشد.

هرچند این کسری در محدوده سه درصدی تعریف‌شده اتحادیه اروپا است، سرمایه‌گذاران نگران‌اند که دولت ایتالیا که طرفدار خروج از اتحادیه اروپا است، به کاهش سطح عظیم بدهی خود پایبند نباشد. نرخ بدهی به تولید ناخالص ملی این کشور 130 درصد است که پس از یونان بیشترین نسبت بدهی در اتحادیه اروپاست.


کد مطلب: 646220

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/646220/واکنش-تند-ایتالیا-اظهارات-رئیس-کمیسیون-اروپا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com