کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۱۰۰ هزار حمله موشکی به یمن؛

جبهه متحد یمنی‌ها ضد متجاوزان

21 مهر 1397 ساعت 9:33

با اعتصاب مردم المهره ضد متجاوزان سعودی، جبهه‌ای متحد از سوی ملت یمن ضد متجاوزان عربی تشکیل شده که تاکنون بالغ بر ۱۰۰ هزار حمله هوایی ضد یمن انجام داده اند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، با ورود اهالی استان المهره یمن به روند اعتراضات در عربستان سعودی نسبت به تجاوز نظامی این رژیم در یمن برای اولین بار از چهار سال گذشته تاکنون یمن به صورت متحد نسبت به این تجاوزها وارد عمل شده است.

جنایت‌های عربستان سعودی در یمن با واکنش منفی و محکومیت گسترده از سوی ملت یمن مواجه شده و تظاهرات گسترده ضد سعودی در تمامی استان‌های این کشور دنبال می‌شود. در استان المهره واقع در شرق یمن اعتصاب نامحدودی برگزار شده که در آن شهروندان با راهکاری مسالمت‌آمیز تجاوز عربستان به تمامیت ارضی یمن با احداث خط لوله نفتی بدون توافق رسمی با دولت و به بهانه حمایت نظامی عربستان را محکوم کرده‌اند.

در طول جنگ موشک‌هایی که اخیرا گزارش‌های آمریکایی اذعان کردند، موشک‌های ایرانی نیست و متعلق به ارتش یمن است که در دوران علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق این کشور خریداری شده و به دست نیروهای انصارالله اصلاح شده اند، مناطق مرزی و عمق عربستان سعودی را هدف قرار داده است.

ارتش یمن و نیروهای مردمی تا کنون بیش از 200 موشک بالستیک به عمق عربستان سعودی شلیک کرده‌اند. شلیک اولین موشک تنها 40 روز بعد از آغاز جنگ صورت گرفت و در واکنش به جنایت‌های عربستان در موشک باران مردم بی پناه بود که از روز 25 مارس 2014 آغاز شده است.

جریان انصارالله اعلام کرده است که در واکنش به مداخله نظامی عربستان سعودی در خاک یمن و ادامه جنایت‌ها و حملات هوایی این رژیم مجبور به واکنش موشکی شده است. این در حالی است که بر اساس گزارش‌های بین‌المللی طی چهار سال گذشته بالغ بر 100 هزار حمله هوایی از سوی عربستان سعودی ضد یمن انجام شده و بنا بر اذعان طرف سعودی در این مدت 204 موشک بالستیک از سوی یمنی‌ها به عربستان شلیک شده است.

گزارش‌های بین المللی تاکید دارد که حمله عربستان سعودی باعث بروز جنایت‌های جنگی ضد شهروندان یمنی شده و جنایت های مستقیم عربستان سعودی بالغ بر 60 درصد مجموع جنایت‌های جنگی است که در این کشور شکل می‌گیرد. این موضوع را گزارش اخیر تیم کارشناسان بین‌المللی تحقیقات در زمینه جنایت‌های جنگی در یمن مطرح کرده است.

تجاوز عربستان سعودی ضد یمن در شرایطی به بهانه حمایت از مشروعیت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن  انجام شد که 85 درصد از مجموع اهداف حملات هوایی و زمینی و توپخانه ای نیروهای متجاوز ضد غیرنظامیان انجام شده است. این موضوع را گزارش‌های بین المللی مورد تأکید قرار می‌دهند. عربستان جنایت‌های جنگی زیادی را ضد یمنی‌ها انجام داده و در عین حال از بازگرداندن امید و مشروعیت این کشور سخن می‌گوید.

جریان انصارالله اولین جریان مسلح مردمی در یمن است که با پروژه ها و برنامه ریزی‌های سعودی در یمن به مقابله برخاستند. این درگیری به صورت مستقیم از سال 2004 تاکنون ادامه داشته است.

«فرهان حق» سخنگوی سازمان ملل متحد در شبی که شهر بندری «حدیده» در غرب یمن زیر بمباران بود، گزارشی از اوضاع کلی این کشور جنگ‌زده به خبرنگاران داد.
نیروهای ائتلاف سعودی 24 ساعت است که شهر حدیده را بمباران می‌کنند و آمار آژانس‌های وابسته به سازمان ملل که همیشه عددی کوچک‌تر از آمار واقعی یمنی‌ها دارد، می‌گوید که در این حملات تاکنون 5 غیرنظامی کشته شده‌اند.

فرهان حق همزمان با ادامه حملات جنگنده‌های سعودی و اماراتی، در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل در نیویورک به شرایط انسانی در یمن پرداخته و گفته: «بدترین شرایط انسانی دنیا در یمن است و 22.2 میلیون نفر از مردم این کشور، نیاز مبرم به کمک دارند.» یمن در کل کم‌تر از 28 میلیون نفر جمعیت دارد.

سخنگوی سازمان ملل به شدت گرفتن بمباران حدیده هم اشاره کرده و با «تشدید خشونت» خواندن آن، تصریح کرده: «داریم بررسی می‌کنیم تا تبعات افزایش خشونت‌ها در جنوب حدیده در 24 ساعت اخیر را ارزیابی کنیم.»

سازمان ملل پیش از این و در آخرین روزهای نشستن «بان کی مون» بر مصدر دبیرکلی این نهاد، گزارشی درباره نقش عربستان در کشتار کودکان یمنی منتشر کرد ولی با تهدید علنی عربستان به قطع جریان دلارهای نفتی به سمت سازمان ملل، این گزارش ویرایش و نام عربستان از آن حذف شد.

فرهان حق در ادامه گزارش از شرایط یمنی‌ها، به نتایج تشدید حملات سعودی‌ها در ماه‌های اخیر پرداخت و گفت: «از ابتدای ژوئن (اواسط خرداد ماه) بیش از 5700 هزار یمنی در جریان تشدید خشونت‌ها بی‌خانمان شده‌اند.»


کد مطلب: 646218

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/646218/جبهه-متحد-یمنی-ها-ضد-متجاوزان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com