کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش صادرات چین به آمریکا علی‌رغم جنگ تجاری

21 مهر 1397 ساعت 9:30

علی‌رغم تشدید جنگ تجاری میان پکن-واشنگتن، صادرات چین به آمریکا در ماه سپتامبر افزایش زیادی یافته است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، صادرات کالاهای چینی به آمریکا، در میانه جنگ بر سر تعرفه‌های گمرکی میان دو کشور افزایش یافته است. صادرات چین به آمریکا در ماه سپتامبر بالغ بر 13 میلیارد و 34 میلیون دلار بوده است. اداره گمرک چین روز جمعه اعلام کرد که این رقم سه میلیارد دلار بالاتر از ماه قبل است.

مازاد تجاری چین با آمریکا از شروع سال جاری میلادی تا کنون 225 میلیارد و 79 میلیون دلار بود، در حالیکه رقم در سال گذشته بالغ بر 196 میلیارد می‌شده است.

این موضوعی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، به شدت از آن ناخشنود است. دو کشور جنگی گمرکی را آغاز کرده‌اند و مجازات‌های گمرکی سنگینی برای کالاهای یکدیگر تعیین کرده‌اند که به صدها میلیارد دلار می‌‌رسد. روز پنجشنبه دونالد ترامپ یک بار دیگر چین را غیرمستقیم به افزایش عوارض گمرکی تهدید کرد.

در مجموع صادرات چین در ماه سپتامبر امسال 14.5 درصد نسبت به سپتامبر سال گذشته افزایش داشته است و این بسیار بالاتر از آن‌چیزی است که تحلیلگران اقتصادی پیش‌بینی کرده بودند. واردات چین نیز در همین فاصله زمانی 14.3 درصد افزایش یافته که کمی پایین‌تر از پیش‌بینی‌هاست.

روز جمعه در نشست سالانه صندوق بین‌المللی پول در اندونزی، مجددا تمرکز بحث‌ها روی چین بود. وزیر دارایی آمریکا از این نهاد انتقاد کرد و گفت که برخی از 189 کشور عضو آن مستعد معاملات تجاری ناعادلانه هستند. این انتقاد عمدتا متوجه چین بود.
بیش از همه این ایالات متحده آمریکاست که چین را به تجارت ناعادلانه متهم می‌کند. از جمله اتهاماتی که به چین زده می‌شود ارزان نگهداشتن مصنوعی بهای پول چین است که فاکتور مهمی برای صادرات این کشور محسوب می‌شود.
 


کد مطلب: 646213

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/646213/افزایش-صادرات-چین-آمریکا-علی-رغم-جنگ-تجاری

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com