کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فساد اقتصادی بازهم گریبان حزب نواز را گرفت

21 مهر 1397 ساعت 9:24

با درخواست سازمان بازرسی پاکستان و احراز برخی اتهامات موجود علیه وزیر سابق راه آهن پاکستان، وی ممنوع الخروج شد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، پیگیری های دادگاه عالی پاکستان علیه فساد اقتصادی گریبان «سعد رفیق» عضو ارشد حزب نواز و وزیر سابق راه آهن پاکستان راه گرفت.

با شکایت سازمان بازرسی پاکستان و پس از احراز برخی اتهامات علیه سعد رفیق و «سلمان رفیق» برادرش اینک نام آنان در لیست سیاه قرار گرفته است.به این ترتیب گذرنامه‌های سعد رفیق و سلمان رفیق از اعتبار ساقط شده‌اند و آنها دیگر نمی‌توانند تا زمان برگزاری دادگاه از کشور خارج شوند.

اتهام موجود علیه برادران رفیق مشارکت در اختلاس کلانی است که طی اجرای پروژه ساخت مسکن پیراگون انجام شده است.طی یک سال اخیر پرونده‌های فساد اقتصادی گریبان بسیاری از سران حزب نواز را گرفته و حتی منجر به ضبط اموال برخی از آنان نیز شده است.

قرار است دادگاه تا سه روز دیگر به جرائم و اتهامات موجود علیه سعد رفیق رسیدگی کند و احتمال اینکه رای نهایی نیز به سرعت صادر شود وجود دارد.پیش از این دادگاه با بررسی اتهامات موجود علیه شهباز شریف در پرونده ساخت مسکن او را بازداشت کرده است.

گفتنی است چهره‌های مطرح دیگری از حزب نواز  مانند «نواز شریف، اسحاق دار، مریم نواز، حسن نواز، حسین نواز و... » نیز به فساد اقتصادی متهم هستند و پرونده‌های آنها در حال بررسی است.

پاکستان طی یک سال اخیر مبارزه با فساد اقتصادی را شدت بخشیده است و رتبه خود را در رنکینگ بین اللملی 59 پله بالا آورده است.


کد مطلب: 646210

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/646210/فساد-اقتصادی-بازهم-گریبان-حزب-نواز-گرفت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com