کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عربستان «صدور دستور قتل خاشقچی»را تکذیب کرد

21 مهر 1397 ساعت 8:38

وزیر کشور عربستان سعودی شایعه صدور دستور قتل روزنامه‌نگار سعودی در کنسولگری استانبول را «اتهامات دروغ» توصیف و گفت، کشورش به قوانین بین‌الملل پایبند است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، وزیر کشور عربستان سعودی در اولین واکنش به جنجال حادثه «ناپدید شدن» جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی، اعلام کرد که آنچه درباره صدور دستور قتل خاشقچی به ریاض نسبت داده می‌شود، صحت ندارد. 

«عبدالعزیز بن سعود بن نایف بن عبدالعزیز» وزیر کشور عربستان تأکید کرد که کشورش «اتهامات دروغین که رسانه‌ها [درباره حادثه خاشقچی] منتشر کرده‌اند و دولت و مردم پادشاهی عربستان سعودی را در خصوص حادثه ناپدید شدن شهروند سعودی جمال خاشقچی هدف قرار داده‌اند تقبیح و از آن ابراز انزجار می‌کند».

وزیر کشور سعودی گفت «آنچه درباره وجود دستور به قتل او [خاشقچی، از جانب حکومت سعودی] مطرح شده، بی‌اساس است و حکومت به اصول، عرف و قوانین بین‌الملل پایبند است». 

این مقام سعودی به تشکیل کمیته تحقیق مشترک آنکارا-ریاض اشاره و از این اقدام تمجید و بر «اهمیت نقش رسانه‌ها در انتقال حقایق و عدم تأثیر بر مسیر تحقیق و اقدامات قضایی» تأکید کرد. او همچنین ادعا کرد که کشورش بر «حفظ منافع شهروندانش در داخل و خارج [از عربستان] و روشن شدن کامل حقیقت در خصوص ناپدید شدن جمال خاشقچی تأکید دارد.


کد مطلب: 646180

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/646180/عربستان-صدور-دستور-قتل-خاشقچی-تکذیب

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com