کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وضع بودجه عمومی انگلیس بهتر است یا اوگاندا؟

21 مهر 1397 ساعت 8:20

وضع بودجه بخش عمومی انگلیس در میان وخیم‌ترین شرایط بودجه‌ای کشورها و حتی بدتر از اوگانداست.


به گزارش جهان نیوز به نقل از روزنامه ایندیپندنت، بررسی‌های جدید حاکی است وضع بودجه بخش عمومی انگلیس در میان وخیم‌ترین شرایط موجود در میان کشورهای جهان است به گونه‌ای که این کشور حتی از کشورهایی نظیر گامبیا، اوگاندا و کنیا نیز عقب‌تر است.

اقتصاددانان صندوق بین‌المللی پول دریافتند که از زمان بحران مالی سال 2008 بیش از یک هزار میلیارد پوند از ثروت خالص بخش عمومی انگلیس کاسته شده است که ارائه کمک مالی به بانک‌های ورشکسته و نیز افزایش بدهی‌های صندوق‌های بازنشستگی دلیل اصلی آن به شمار می‌رود.

صندوق بین‌المللی پول با مطالعه دارایی‌ها و بدهی‌های 31 کشور به این نتیجه رسید که وضعیت همه کشورها به جز پرتغال در این میان از انگلیس بهتر است. این نتیجه‌گیری تعجب‌آور حاصل استفاده از رویکردی متفاوت نسبت به بخش مالی دولتی است که با رویکرد مورد نظر دولت انگلیس تفاوت دارد.

در رویکرد صندوق بین‌المللی پول به جای بررسی بدهی‌ها و کسری هر کشور- یعنی درآمدهای دولت منهای هزینه‌کردها- به سود دارایی‌هایی از قبیل شرکت‌های تحت مالکیت دولتی و نیز منابع طبیعی آن کشور نگاه می‌شود. این آمار شباهت بیشتری به ترازنامه شرکت‌ها دارد.

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد طرح نجات مالی بانک‌ها یک فاکتور مهم در پایین آمدن رتبه انگلیس بوده است. این مطالعه نشان می‌دهد انگلیس همچنین یکی از بزرگترین بدهکاری‌های صندوق‌های مستمری‌بگیری را دارد.

با استفاده ازشیوه ترازنامه برای سنجش منابع مالی بخش عمومی، کشورهایی نظیر گامبیا، اوگاندا و کنیا نیز بالاتر از انگلیس قرار می‌گیرند زیرا با اینکه دارایی‌ها و بدهی‌های این کشورها کمتر از انگلیس است ولی ثروت خالص آنها نسبت به تولید ناخالص داخلی‌شان، بالاتر از انگلیس است.


کد مطلب: 646159

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/646159/وضع-بودجه-عمومی-انگلیس-بهتر-یا-اوگاندا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com