جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

سفرهای استانی آخوندی یک مرتبه افزایش یافت!

شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب: 646158
عضو کمیسیون عمران مجلس با ‌اشاره به وضعیت نابسامان مسکن کشور، گفت: وزیر راه و شهرسازی و تیمش توانایی حل مشکلات بخش مسکن را ندارند.
سفرهای استانی آخوندی یک مرتبه افزایش یافت!
به گزارش جهان نيوز، فرج‌الله رجبی عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: شهریورماه سال گذشته با توجه به این‌که پیش‌بینی نابسامانی و افزایش قیمت مسکن را کردیم. در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور نسبت به این وضعیت و تبعات منفی آن برای اقتصاد کشور هشدار دادیم.

وی ادامه داد: متاسفانه پس از این مکاتبه اختلافات وزیر راه و شهرسازی با نظام مهندسی ساختمان کشور علنی شد.

این نماینده مجلس با یادآوری این‌که در رابطه با معضلات بخش مسکن با رئیس ‌مجلس نیز صحبت کرده‌ام، افزود: با توجه به این‌که طی 5 سال اخیر وزارت راه و شهرسازی نتوانسته مسکن مهر را تکمیل کند از این رو مشخص است که وزیر راه و تیمش توانایی ورود به موضوع مسکن و حل معضلات آن را ندارند.

رجبی با تاکید بر این‌که اساسا وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ریزی برای بخش مسکن ندارد، گفت: با تداوم وضعیت کنونی در بخش مسکن، معیشت مردم به مخاطره خواهد افتاد و ما شرمنده مردم خواهیم شد.

وی با‌ اشاره به این‌که باید این مسئله را حل کرد، تصریح کرد:‌ مکاتبات متعددی را از سال گذشته با مسئولان دولتی از جمله معاون اول انجام دادم اما متاسفانه کار در مسکن پیش نرفت تا این‌که به طرح سؤال بنده از وزیر راه و شهرسازی منجر شد.

رئیس‌سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ادامه داد: این مسئله‌ای نیست که امروز به آن رسیده باشم، ‌بحث مسکن کشور باید هرچه سریع‌تر در راستای رفع بیکاری، ‌‌اشتغالزایی و رونق اقتصادی حل شود.

گفتنی است وزیر راه باید پاسخگوی مشکلات حوزه مسکن و شهرسازی باشد، اما آخوندی در 5 سال گذشته به حاشیه‌هایی که ارتباط چندانی با وظایف اصلی‌اش نداشته و یا اولویت پایین‌تری داشته، مشغول بوده است.

به عنوان نمونه، به گفته مسئولان سازمان راهداری، در وقوع سیل اخیر در استان‌های گیلان و مازندران به‌ترتیب 72 میلیارد تومان و 131 میلیارد تومان به ابنیه فنی و جسم جاده خسارت وارد شده است.

اما در حالی که انتظار می‌رفت وزیر راه و شهرسازی برای رسیدگی به وضعیت نامطلوب زیرساخت‌های جاده‌ای به استان‌های شمالی (گیلان و مازندران) سفر می‌کرد، وی روز پنجشنبه به‌همراه مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به مشهد سفر کرد و یک پروژه را در این زمینه افتتاح نمود.

به‌نظر می‌رسد در دستور کار قرار داشتن طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مجلس شورای اسلامی، طی روزهای پیش‌رو با افزایش سفرهای استانی آقای وزیر برای افتتاح پروژه‌های تأثیرگذار در بخش مسکن یا حمل‌ونقل کشور خواهد شد!

منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اینها ناتوانند و بس.
Iran, Islamic Republic of
ما رو بخاك سياه گذاشتي
م ج
Iran, Islamic Republic of
آ قای رجبی چرا به این بابا چند نوبت رای دادید؟؟؟