کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا نظرسنجی جنجالی توپ طلا حذف شد؟

21 مهر 1397 ساعت 8:03

در رای گیری نشریه فرانس فوتبال از خوانندگان، در حالی که لیونل مسی بیشترین آرا را به خود اختصاص داده بود، این نشریه این رای گیری را حذف کرد.


به گزارش جهان نیوز، فرانس فوتبال، مجله ای که جایزه توپ طلا را به بهترین بازیکن سال اهدا می‌کند، نظرسنجی در نسخه اینترنتی خود منتشر کرده و از فوتبال دوستان درخواست کرده که در رای گیری برای انتخاب بهترین بازیکن سال 2018 از بین فهرست 30 نفره شرکت کنند.
 
پس از یک روز از انتظار این نظرسنجی که 700 هزار رای جمع آوری شد، این نشریه فرانسوی تصمیم گرفت که این نظرسنجی را از وبسایت خود پاک کند. تا لحظه آخر نظرسنجی، لیونل مسی با اختصاص دادن 48 درصد آرا به خود، در صدر فهرست قرار داشت.
 
 
در حالی که انتظار می‌رفت ناکامی مسی در جام جهانی و همچنین در چمپیونزلیگ، بار سنگینی برای او داشته باشد، ولی درخشش او با بارسا در لالیگا و کوپا دل ری، توجه هواداران را به خود جلب کرده و همین موضوع باعث شده تا او در صدر فهرست قرار بگیرد.

پس از مسی، محمد صلاح با کسب 31 درصد آرا در رده دوم قرار داشت و کریستیانو رونالدو با 8 درصد آرا در رده سوم قرار گرفته بود.  لوکا مودریچ که با کسب عنوان بهترین بازیکن فیفا و یوفا، شانس اصلی توپ طلا به حساب می‌آید، تنها 2 درصد آرا را به خود اختصاص داد و در کنار کیلیان امباپه و نیمار قرار گرفت.

اکنون این نشریه در مورد دلیل این تصمیم نوشت:" همانطور که می توانید ببینید، ما مجبور شدیم نظرسنجی دیروز برای توپ طلای سال 2018 را حذف کنیم زیرا تعداد زیادی از آرا توسط اکانت های فیک داده شد.

ما مایلیم بار دیگر تاکید کنیم که این آرا تنها جنبه مشورتی داشته و تاثیری در نتیجه نهایی توپ طلا که همیشه با آرا روزنامه نگاران مستقل و ویژه اهدا می شود، ندارد. از همه کسانی که از یک اشتباه تکنیکی ساده، تفسیرهای عجیب نمی کنند، متشکریم."

برای اهدا توپ طلا، نظر هواداران دخیل نیست و هیئت داوران آن متشکل از خبرنگارانی از سراسر جهان است. اما نکته جالب پس از حذف نظرسنجی بهترین بازیکن، حذف نظرسنجی بهترین گل بود. عنوان کوپا که به بهترین گل می‌رسد نیز مثل توپ طلا به نظرسنجی گذاشته شده بود که گل پاتریک کوترونه، مهاجم میلان بیشترین رای را به خود اختصاص داده بود. با این وجود، این نظرسنجی نیز از وبسایت فرانس فوتبال حذف شد.

منبع: ورزش سه


کد مطلب: 646150

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/646150/چرا-نظرسنجی-جنجالی-توپ-طلا-حذف

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com