جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۴
نخست‌وزیر کانادا:

فشار حقوق‌بشری به عربستان را ادامه می‌دهیم

جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۶
کد مطلب: 646135
جاستین ترودو 2 روز پس از ابراز پشیمانی سفیر سابق کشورش در عربستان بخاطر انتقاد از سعودی‌ها، گفت که موضع کانادا تغییری نکرده و هر زمان که بتواند، باز هم از نقض حقوق بشر در عربستان انتقاد می‌کند.
فشار حقوق‌بشری به عربستان را ادامه می‌دهیم
به گزارش جهان نيوز، به نقل از فارس، «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا امروز جمعه اعلام کرد که به رغم ایجاد تنشی دیپلماتیک بین کشورش و آل سعود، کانادا کماکان به اعمال فشار بر عربستان به دلیل نقض حقوق‌بشر ادامه می‌دهد.

۱۵ مرداد سال جاری بود که عربستان در واکنش به انتشار یک پیام انتقادی «دنیس هوراک» سفیر کانادا در این کشور، سفیر را اخراج و تبادلات تجاری جدید را فسخ کرد. هوارک در توئیت خود خواستار آزادی فوری فعالان حقوق زنان در عربستان را خواستار شد. «سمر بدوی» و «نسیمه الساده» دو تن از این زنان بودند.

سفیر اخراجی کانادا چهارشنبه در اتاوا با رویترز مصاحبه کرده و ضمن اتخاذ موضعی نادمانه، گفته بود که دولتش تلاش کافی برای تعمیق روابط با ریاض به کار نبسته و خودش نیز اشتباهاتی مرتکب شده که به تشدید تنش‌ها منجر شده است.

نخست‌وزیر کانادا که در سفری رسمی به ارمنستان آمده، امروز به سخنان سفیر اخراجی واکنش نشان داد و به صورت تلویحی گفت که کانادا رویه‌ای درست در قبال سعودی‌ها اتخاذ کرده و آن را ادامه می‌دهد؛ ترودو گفته: «سفیر سابق باید می‌دانست که ما سال‌هاست که تلاش‌هایی چشمگیر برای بسط ارتباطات دیپلماتیک با عربستان سعودی در حوزه حقوق‌بشر به کار بسته‌ایم.هر زمان که فرصت ملاقات با رهبران سعودی بریایم فراهم شود، این مسئله را باز هم مطرح خواهیم کرد.»

جاستین ترودو باز هم بر درست بودن موضع دولتش در قبال عربستان تأکید کرده و گفته: «ما کماکان با صدایی رسا، پیام شفاف خود را در خصوص حقوق‌بشر به گوش جهانیان خواهیم رساند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


گل افشان
Iran, Islamic Republic of
با سلام کم کم واقعیت اسفبار سفیانی صفتان آل سعود برملا می شود.
Iran, Islamic Republic of
آقای نخست وزیر دروغ می گویید دست شما غربی ها در خون مردم یمن و لبنان و سوریه و بحرین شریک است شما در خلوت دلار نفتی از آل سعود می گیرید و دستش را باز گذاشتید برای جنایت مخالفت شما برای آینه که کمتر دلار نفتی را به حساب شما ریخته نه برای جنایات خاندان ننگین آل سعود
Iran, Islamic Republic of
احتمالا با خرید تسلیحات از کانادا مشکلات بین عربستان و کانادا حل شود.
رضا
Iran, Islamic Republic of
آفرين به نخست وزير كانادا ! اميدوارم اردوغان و ترامپ با اين قوم جنايتكار پشت پرده زد و بند نكنند.