کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر علوم:

طرح مهارت افزایی در دستور کار وزارت علوم

20 مهر 1397 ساعت 21:55

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بیرجند گفت: طرح مهارت افزایی برای دانشجویان در حین تحصیل از جمله طرح هایی است که با جدیت دنبال می شود.


به گزارش جهان نیوز، به نقل از تسنیم، منصور غلامی شامگاه جمعه در نشست روسای دانشگاه های خراسان جنوبی اظهار داشت: بحث ساماندهی آموزش عالی یک موضوع قانونی بوده و از ضروریات است که هیچ کس منکر آن نبوده و نیست.

وی با بیان اینکه در این راستا توجه به بازبینی و بازنگری آموزش عالی کشور ضروری است افزود: در حوزه آمایش تحقیقات زیادی صورت گرفته و باید این بحث را آغاز کنیم و نتایج آن را مشاهده کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بیرجند بیان کرد: در بحث ساماندهی و ماموریت گرایی که از تاکیدات برنامه ششم توسعه است باید به نحوی برنامه ریزی شود که از بحث ماموریت دانشگاه کاسته شود.

غلامی با اشاره به اینکه دانشگاه های بزرگ ما دارای ماموریت مهم و ملی هستند تصریح کرد: بنابراین باید مشکلات آنان شفاف تر مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در بحث ساماندهی توجه به چالش های پیش رو باید مورد توجه قرار گیرد خاطرنشان کرد: باید مراکز علمی کوچک که دارای توجیح هستند تقویت شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بیرجند یادآور شد: زمانی که بودجه تقسیم می شود این بودجه بر اساس شاخص های خاص دانشگاه ها توزیع می شود و همه ساله بر اساس ضریب اندکی این بودجه افزایش می یابد.

غلامی با بیان اینکه باید از ظرفیت نمایندگان مجلس بیشتر استفاده شود اظهار داشت: در بحث استخدام کارمندان دانشگاه ها اخیرا جلسه ای داشتیم و مبحثی در بحث استخدام کارکنان دانشگاه ها نداریم.

وی با اشاره به اینکه در بحث جذب هیئت علمی دانشگاه ها نیز تلاش کرده ایم که توجه بیشتری به دانشگاه های کوچک کشور داشته باشیم افزود: در بحث نشریات علمی نیز هفته گذشته جلسه ای داشته ایم و محدودیت ها را در این خصوص برداشته ایم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بیرجند با اشاره به اینکه مقالات جایگاه علمی ما را در دنیا حفظ می کنند و سعی می کنیم که این مهم را حفظ کنیم گفت: طرح مهارت افزایی برای دانشجویان در حین تحصیل از جمله طرح هایی است که با جدیت دنبال می شود.

غلامی با بیان اینکه باید در دانشگاه ها رصد دانشجویان، استخدام یا عدم استخدام آنان را رصد کنند بیان کرد: باید روسای دانشگاه ها کار گاه های مهارت آموزی و کارآفرینی را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه دنیا برای آینده کشورش روی تحصیلات علوم پایه حساب ویژه ای کرده است خاطرنشان کرد: ما نباید در بحث تحصیلات تکمیلی خلأ ای ایجاد کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بیرجند با اشاره به اینکه باید از دانشگاه فرهنگیان نیز حمایت ویژه ای شود اظهار داشت: چراکه نخبگان ما وارد این دانشگاه ها می شوند.

غلامی با بیان اینکه کسب درآمد از طریق پذیرش دانشجویان خارجی و حمایت از دانشگاه ها در دستورکار ما است یادآور شد: همچنین به دانشگاه های فنی و حرفه ای نیز توجه ویژه ای خواهد شد.

وی به بحث وام دانشجویی اشاره کرد و افزود: پوشش وام دانشجویی به صورت 100 درصدی در دانشگاه های کشور صورت گرفته است.


کد مطلب: 646134

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/646134/طرح-مهارت-افزایی-دستور-کار-وزارت-علوم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com