کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسکو اعلام کرد

آمریکا به دنبال دولتی جدید در شرق فرات

20 مهر 1397 ساعت 20:52

وزیر خارجه روسیه می‌گوید آمریکایی‌ها در پی ناآرام نگاه داشتن سوریه هستند تا بتوانند با استفاده از سلاح موجود در دست گروه‌های طرفدار خود، یک شبه دولت جدید در دل این کشور جنگ‌زده ایجاد کنند.


به گزارش جهان نیوز، به نقل از فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت که آمریکایی‌ها می‌خواهند با بالا نگه داشتن سطح تنش در سوریه، هاله‌ای از ابهام در خصوص آینده در غرب آسیا ایجاد کنند.

آنطور که خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش داده، لاوروف گفته که آمریکا با استفاده از سلاح شبه‌نظامیان طرفدار خود در سوریه، می‌خواهد یک شبه دولت در شرق فرات ایجاد کند.

لاوروف در این خصوص گفته: «در شرق رود فرات، سرزمین‌های وسیعی هست که در آنجا اتفاقات غیرقابل‌قبولی در حال رخ دادن است. ایالات متحده در تلاش است که با استفاده از متحدان سوری خود به خصوص کُردها، یک شبه دولت در آنجا ایجاد کند.»

وزیر خارجه روسیه به تلاش آمریکا برای بر هم زدن ترکیب جمعیتی برخی از مناطق سوریه و یادگاری گذاشتن اختلافات سرزمینی برای فردای این کشور هم اشاره کرده و گفته که آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند که در سرزمین‌های تحت تسلط نیروهای وفادار به واشنگتن، آوارگان اسکان یابند.

لاوروف در این خصوص تصریح کرده: «این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که در مناطق تحت تسلط دولت سوریه، آمریکا، فرانسه و دیگر کشورهای غربی نمی‌خواهند تا پیش از شروع روندی سیاسی که آنها آن را قابل اطمینان بدانند، شرایط اسکان آوارگان ایجاد شود.»

وی ادامه داده: «سوال این است که چرا کسانی که در ناحیه تحت کنترل آمریکا و طرفدارانش در شرق فرات حضور دارند، تا شروع روند سیاسی قابل اطمینان صبر نمی‌کنند؟»


کد مطلب: 646133

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/646133/آمریکا-دنبال-دولتی-جدید-شرق-فرات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com