جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

هنیه: در پی تفاهم بدون بهای سیاسی هستیم

جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب: 646126
رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنانی تأکید کرد: در پی تفاهماتی برای شکستن محاصره غزه بدون بهای سیاسی هستیم.
هنیه: در پی تفاهم بدون بهای سیاسی هستیم
به گزارش جهان نيوز، به نقل از دفتر اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز جمعه در سخنانی (از طریق ویدیو کنفرانس) در کنفرانس «امت پیشگام به سوی قدس بازمی گردد»  در استانبول تاکید کرد: حماس یک استراتژی ۵ محوری را در رابطه با مسئله فلسطین در پیش گرفته است: نخست پایبندی به تمامی حقوق ملت فلسطین، دوم: درپیش گرفتن پروژه مقاومت با تمامی شیوه‌های آن، سوم: تلاش برای تحقق وحدت ملی، چهارم: تلاش برای ایجاد همبستگی میان فلسطینیان داخل و خارج و پنجم: ارتباط و همپیمانی محکم بین فلسطین و امت اسلامی و عربی.

وی افزود: ما به دنبال ایجاد تفاهماتی برای آرام‌سازی اوضاع و شکستن محاصره غزه بدون پرداخت بهای سیاسی هستیم. تلاش‌های طرف‌های بین‌المللی از جمله مصر، قطر و سازمان ملل ممکن است به آرام‌سازی اوضاع در غزه در مقابل شکستن محاصره منجر شود، اما این مسئله بدون هرگونه بهای سیاسی است و هیچ ارتباطی به معامله قرن ندارد و ضربه‌ای به وحدت کرانه باختری و نوار غزه نمی‌زند.

هنیه ادامه داد: خواستار حمایت امت اسلامی و عربی از پایداری مجاهدان و ساکنان قدس هستیم. امیدواریم قدس همچنان یکی از اولویت‌های امت باشد. متعهد می‌شویم که هرگز از ذره‌ای از حقوق و خاک این سرزمین کوتاه نیاییم و به جهاد و مقاومت ادامه دهیم. امت اسلام به رغم مشغول بودن به مسائل مختلف، همیشه بر سر فلسطین، قدس و مسجد الاقصی اتحاد داشته است

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: به تحقق آشتی و وحدت ملی به ویژه در شرایط فعلی اصرار داریم. این کنفرانس در شرایط حساس کنونی امت و فلسطین، پیامی قوی به تمامی توطئه‌گران علیه قدس و فلسطین است. ملت فلسطین قاطعانه مخالف معامله قرن است و در راه مخالفت با اقدام آمریکا مبنی بر شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، هزاران شهید و مجروح داده است. هدف تظاهرات بازگشت، تحقق حق بازگشت و شکستن محاصره است/ این تظاهرات‌ها به جهانیان ثابت کرد که فلسطینیان از قدس دست نمی‌کشند و این شهر برای ملت فلسطین چه معنی و جایگاهی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *