کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تأکید وزیر خارجه فلسطین بر لزوم مقابله با آمریکا

20 مهر 1397 ساعت 10:16

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با تأکید بر عدم ازسرگیری مذاکرات صلح با رژیم صهیونیستی تصریح کرد که باید با آمریکا مقابله کرد.


به گزارش جهان نیوز، به نقل از فارس، «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که دولت آمریکا در حال اجرای آنچه «معامله قرن» نامیده می‌شود، است.

المالکی تأکید کرد که آمریکا از رهگذر به رسمیت شناختن قدس (به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی) و انتقال سفارت خود به این شهر، بستن دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) و قطع کمک به سازمان «اونروا» بدون اینکه به صورت رسمی، معامله قرن را علنی کند، در حال اجرای این طرح است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه 15 آذر 1396 در اقدامی که سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای دنیا آن را در تضاد با قطعنامه‌های بین‌المللی دانستند، شهر قدس را به عنوان پایتخت جدید رژیم اسرائیل معرفی کرد و دستور داد مقدمات انتقال سفارت آمریکا به این شهر صورت پذیرد.

وی در عین حال اظهار داشت که علت شکست طرح معامله قرن این است که آمریکا نتوانست حمایت کشورهای عربی و بین‌المللی را برای اجرای آن جلب کند.

 این مسئول فلسطینی به روزنامه «الشرق الاوسط» گفت که هیچ طرحی برای آغاز مجدد مذاکرات صلح بین فلسطین و رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

المالکی در ادامه تأکید کرد که در مقابل «تلاشها و تماسهایی برای محافظت از راهکار دو دولتی و ایستادن در برابر واشنگتن» در میان مسئولان فلسطین انجام می‌شود.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به مشکلاتی که برای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزری رژیم صهیونیستی ایجاد شده است، تصریح کرد که نتانیاهو ممکن است برای برون‌رفت از بحرانهای داخلی خود دست به جنگ علیه غزه یا لبنان بزند.

وی ادامه داد، در صورتی که آمریکا از اقداماتی عقب‌نشینی کند که علیه مردم فلسطین انجام داده، مسئولان فلسطینی آماده تماس مجدد با دولت آمریکا هستند.

المالکی اما در عین حال تأکید کرد که در حال حاضر فلسطینیها برای مقابله با برنامه‌های آمریکا راهی جز پیمودن راهی که رفته‌اند، پیش روی خود نمی‌بینند.

این مسئول فلسطینی در پایان گفت که اسرائیل عادت کرده است که هر سه سال یک بار، جنگی را علیه غزه آغاز کند.


کد مطلب: 646106

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/646106/تأکید-وزیر-خارجه-فلسطین-لزوم-مقابله-آمریکا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com