کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعزام ۱۴۸ نظامی دیگر آمریکایی به افغانستان

19 مهر 1397 ساعت 14:56

رسانه‌های محلی آمریکا گزارش دادند که ۱۴۸ نظامی آمریکایی از ایالت کنتاکی به افغانستان اعزام شدند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، 148 نظامی آمریکایی از پایگاه «فورت ناکس» ایالت کنتاکی به افغانستان اعزام شدند.براساس این گزارش، نظامیان آمریکایی برای دوره‌ای 9 ماهه و در قالب نیروهای چرخشی به افغانستان اعزام می‌شوند و قرار است در آگوست سال آینده میلادی به آمریکا بازگردند.

این نظامیان از اعضای مهندسی ارتش آمریکا هستند و وظیفه پاکسازی جاده‌ها از موانع، بمب و مین را دارند.چندی پیش نیز پارلمان جمهوری چک با اعزام 140 نظامی دیگر به افغانستان موافقت کرد و در صورت اعزام این نیروها مجموع شمار نظامیان چک در افغانستان به 390 نفر خواهد رسید.

از سوی دیگر نیز پس از فشارهای آمریکا به اعضای ناتو، برخی دیگر از کشورهای عضو این سازمان نیز تصمیم بر افزایش نظامیان خود در افغانستان گرفته‌اند و آلمان هم اکنون طرح افزایش نظامیان خود به 1300 نفر را آغاز کرده است.

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس نیز در ماه جولای با اعزام 440 نظامی دیگر انگلیسی به افغانستان موافقت کرد و اعزام این نظامیان مجموع نیروهای انگلیسی در افغانستان را ب 1100 نظامی افزایش می‌دهد و انگلیس پس از آمریکا و آلمان بیشترین نظامیان خارجی مستقر در افغانستان را خواهد داشت.


کد مطلب: 646049

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/646049/اعزام-۱۴۸-نظامی-دیگر-آمریکایی-افغانستان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com