جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۳۲
دکتر زاکانی در کنگره جمعیت جانبازان:

جامعه باید به دست شایستگان اداره شود و نه افراد خسته/ عده‌ای بی‌عرضگی خود را به گردن انقلاب می‌اندازند

پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 646015
نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه باید به دست شایستگان اداره شوند و کسانی که فکر انقلابی دارند، نه کسانی که خسته هستند.
جامعه باید به دست شایستگان اداره شود و نه افراد خسته/ عده‌ای بی‌عرضگی خود را به گردن انقلاب می‌اندازند
به گزارش جهان نيوز، علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس، صبح امروز(پنجشنبه ۱۹ مهرماه) در دومین کنگره سراسری جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با بیان اینکه مکتب امام در دو بُعد نظری و عملی، مخالفین و رقبایی دارد، گفت: مخالفین مکتب امام، پنج ویژگی مکتب امام را برنمی‌تابند.

وی افزود: نخستین ویژگی‌ای که آنها برنمی‌تابند، مکتبی بودن آن است. جامعیت دین، استمرار ولایت و ولایت مطلقه فقیه، اعتقاد به مردمسالاری و در نهایت اینکه انقلاب زمینه‌ساز ظهور است، از دیگر ویژگی‌های مکتب امام است که مخالفین برنمی‌تابند.

زاکانی با بیان اینکه رقبای مکتب امام نیز این‌ ویژگی‌ها را قبول ندارند، تصریح کرد: ممکن است پرچم امام هم بالای سرشان باشد اما این‌ها ویژگی‌ها را قبول نداشته باشند.

نماینده سابق مجلس درباره مخالفان و رقبای مکتب امام در مقام نظر، گفت: چه کسانی که آبشخور فکری‌شان امثال سروش است و چه کسانی که سنت گرا و پیرو امثال "نصر"هستند و چه متحجرهای پیرو شیرازی، همه در این دسته قرار می‌گیرند.

زاکانی با بیان اینکه در مقام عمل نیز سه گروه در مقابل مکتب امام، قد کشیده‌اند، تصریح کرد: دسته اول، اصلاح‌طلبان هستند که قائل به جامعه مدنی هستند. گروه دوم، اعتدال‌گرایان و کارگزاران سازندگی هستند که به دنبال حکمرانی هستند. جرسان سوم نیز جریان احمدی‌نژاد است.

وی تصریح کرد: همه این گروه‌ها در عمل، مردمسالاری دینی را قبول ندارند.

زاکانی با بیان اینکه در مقابل این سه جریان، جریان پیروان مکتب امام را داریم، تصریح کرد: آن‌ها از ابتدای انقلاب و قبل از آن، جانشان را برای انقلاب داده‌اند.

وی ادامه داد: در ابتدای انقلاب، امکانات در اختیار بازرگان و بنی‌صدر بود که در دسته مخالفان مکتب امام قرار می‌گیرند. بعد از آن به دست باهنر و رجایی افتاد که پیرو مکتب امام بودند اما دوران کوتاهی بود و به شهادت رسیدند.

زاکانی به دوران نخست‌وزیری میرحسین موسوی اشاره کرد و گفت: در آن دوران هم با اینکه امام،  جنگ را راس امور می‌دانست اما موسوی کار خودش را می‌کرد.

وی افزود: بعد از جنگ هم دولت در اختیار هاشمی، خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی بوده است که همه این‌ها، آن پنج ویژگی مکتب امام را باور نداشتند.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه امروز مشکلات کشور قابل حل است و کلاف سردرگمی نداریم، تصریح کرد: مشکل این است که اراده‌ای برای حل آن‌ها وجود ندارد.

زاکانی به دسته‌بندی پنج‌گانه خدمات ناملموس نظام، خدمات ملموس، نیازهای ملموس، نیازهای حقیقی و نیازهای کاذب اشاره کرد و گفت: مخالفین مکتب امام به دنبال این هستند که خدمات ملموس نطام را کم جلوه دهند و خدمات ناملموس را هم کم‌رنگ کنند.

وی افزود: آن‌ها درباره نیازهای ملموس می‌گویند نطام از تامین آن‌ها ناتوان است و از نیازهای حقیقی و تعالی جامعه عبور می‌کنند و درباره آن چیزی نمی‌گویند، امّا به نیازهای کاذب که می‌رسند، در آن می‌دمند.

زاکانی نقش رقبای مکتب امام را در ارتباط با این پنج‌گانه، اینطور عنوان کرد که آن‌ها بر این فضا- که مخالفان مکتب امام ساخته‌اند- سوار می‌شوند و رای مردم را از آن خود می‌کنند.

وی درباره وظیفه پیروان مکتب امام در این موقعیت گفت: وظیفه ما این است که خدمات ملموس را یادآوری کنیم، خدمات غیرملموس را تبیین کنیم، و درباره نیازهای حقیقی مثل مسکن، وظیفه مطالبه‌گری و تلاش شبانه‌روزی داریم.

زاکانی با بیان اینکه انقلاب، توان تامین همه نیازهای جامعه را دارد، تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای از روی این امکانات می‌پرند، چرا که به دشمنان امید دارند.

وی تصریح کرد: عده‌ای از بی‌عرضگی نمی‌توانند پاسخ نیازهای مردم را بدهند و آن را به گردن انقلاب می‌اندازند.

نماینده سابق مجلس، عرصه‌های خطیری که تا کنون پشت سر گذاشته‌ایم را جنگ سخت، جنگ  نرم، ایحاد شکاف در حاکمیت،  فتنه ۸۸، تحریم، فتنه‌گری در منطقه و نفوذ در جامعه دانست و تصریح کرد:  امروز هم در جنگ اقتصادی قرار داریم و از این عرصه هم به خوبی خارج می‌شویم.

زاکانی با بیان اینکه امروز جامعه، تشنه تغییر و تحول است و در آستانه این تغییر قرار دارد، تصریح کرد: مدیریت این تعییر باید در دست پیروان مکتب امام باشد.

وی افزود: مشکل امروز ما، ماندن در فضای تفکر غرب و ساختارهای نظام منحوس پهلوی است.

نماینده سابق مجلس، غفلت و سطحی شدن پیروان مکتب را یک خطر دانست و گفت: عدم حضور آن‌ها در صحنه، می‌تواند مشکل‌آفرین باشد.

زاکانی به دنیاگرایی، کاهش خدمتگزاری، کاهش سطح کارآمدی و سرخورگی نخبگان اشاره کرد و گفت: باید این مارپیچ خطرناک را شکست و این کار نیز به دست پیروان مکتب امام انجام می‌شود.
نماینده سابق مجلس با اشاره به مشکلات کشور گفت: امروز اگر گسی بگوید وضعیت مناسب است، یا عقل ندارد یا دشمن است. برخی هم ممکن است به وجود مشکلات اذعان کنند، اما پیشنهاداتی بدهند که با عقل و منطق سازگار نیست. مثل پیشنهادات احمدی‌نژاد مبنی بر کنار رفتن سران قوا که به معنای زیر میز زدن است.

وی تصریح کرد: پیشنهاداتی از این قبیل، بل‌بشو را در کشور جایگزین می‌کند.

زاکانی یک دسته دیگر از پیشنهادات در شرایط فعلی را پیشنهادات دولت دانست و گفت: آن‌ها معتقدند ما باید داشته‌ها را بدهیم و زمان بخریم تا فرصت بازسازی داشته باشیم. این همان تز بنی‌صدر در زمان جنگ است که شیوه اشکانیان نیز همین بود.

وی با بیان اینکه امروز دشمن از هر روز ضعیف تر است و ما به قلّه نزدیک شده‌ایم، گفت: اینکه به نفس نفس افتاده‌ایم و کار برایمان سخت شده، ناشی از این است که به نزدیکی قلّه رسیده‌ایم. باید دست یکدیگر را بگیریم و به هم کمک کنیم تا به مقصد برسیم و این هرگز به این معنا نیست که ما مسیر را اشتباه آمده‌ایم.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه انقلاب مسیر درستی را طی کرده اما مسیر اداره کشور غلط است، گفت: نیازمند تعییر رویکرد اداره کشور هستیم. نمی‌شود با نسخه دشمن معضل خود را حل کنیم. اداره کشور باید بر مبنایی قرار گیرد که انگشت اشاره رهبری نشان می‌دهد که همانا تکیه بر توان داخلی است.

زاکانی، بازبینی در ساختارها را یکی از ضرورت‌ها دانست و گفت: علاوه بر این، افرادی باید سر کار بیایند که از بن دندان معتقد، سالم و متخصص باشند و حال کار و مدیریت داشته باشند. در برخی موارد با مسئولینی مواجه هستیم که هیچکدام از این موارد را ندارند و کشور با معجزه اداره می‌شود.

فعّال سیاسی اصول‌گرا، وحدت و همداستانی پیروان مکتب امام را ضروری خواند و گفت:  نمی‌شود هرکس نظری داشته باشد؛ همه باید روی یک نظر متحد شویم که همان نظر رهبری است.

زاکانی در ادامه طرح الزامات پیروان مکتب امام گفت: باید جبهه سازی کرد و آن را عمق داد. نمی‌شود در اتاق‌های دربسته بنشینیم و تصمیم بگیریم. متن جریان حزب‌اللهی کشور، با این‌طور تصمیم‌گیری همراه نخواهند شد.

وی افزود: باید چهره‌های جوان را به جای افراد تکراری وارد صحنه کرد. جامعه باید به دست شایستگان اداره شوند و کسانی که فکر انقلابی دارند، نه کسانی که خسته هستند.
وی ادامه داد: چهره‌های جدید هم باید با برنامه باشند و بتوانند دل مردم را به دست بیاورند و در متن مردم حضور داشته باشند تا نهایتا در انتخابات، شب قدر انقلاب را رقم بزنند. بعد از آن هم باید ظرفیت‌های کشور را خدمت کار و تلاش در بیاورند. این نمی‌شود الا با مجاهدت  شبانه‌روزی.

زاکانی با بیان اینکه جبهه جانبازان، امتحان خود را در پیروی از مکتب امام با بهترین نمره، پس داده است، گفت: اما امروز وظیفه خطیری داریم.

وی، چاره وضعیت کنونی کشور را ایجاد اصلاحات از نوع اصلاحات انقلابی دانست و گفت: تصمیم‌گیری در کشور باید مبنی بر تفکر کارشناسی باشد.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه به دولت و مجلس کمک می‌کنیم، گفت: اما چه کنیم که دولت و مجلس، مرعوب هستند و کارشناس نیستند.

رئیس کمیسیون ویژه برجام در مجلس نهم افزود: در کمیسیون برجام، پنجاه روز وقت گذاشتیم و برجام را بررسی کردیم و به نتیجه رسیدیم. اما برخی از اعضای کمیسیون، بدون اینکه حاضر باشند برجام را بخوانند، با نظر ما مخالفت می‌کردند.

زاکانی افزود: ‌وقتی می‌گفتیم چرا بدون اینکه برجام را بخوانید، با نظر ما مخالفت می‌کنید، می‌گفتند ما دکتر حیطه‌ دیگری هستیم و به اعتبار حرف فلان فرد، مخالفت می‌کنیم!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چاره حل مشکلات اقتصاد کشور بکارگیری مدیران جهادی و جوانان دلسوز و تحصیلکرده و متعهد است با مدیران نجومی بگیر و پیر و فرتوت اوضاع روز به روز بدتر می شود.
Iran, Islamic Republic of
چاره حل مشکلات اقتصاد کشور بکارگیری مدیران جهادی و جوانان دلسوز و تحصیلکرده و متعهد است ...
United States
اگر این راه حل شدنی بود تا بحال جواب داده بود پس راه حل برون رفت از کشور تغیر قوانین و اصلاح امور است قدرت باید در سطح جامعه پهن شود نحوه برگزاری و انتخاب نمایندگان مردم تغییر پیدا کند ملاک انتخاب مدیران تغییر کند
Iran, Islamic Republic of
برجام را چشم بسته تصویب کردند همانطور که FATF مطالعه نکرده تصویب کردند و نتیجه اش خسارت محض شد.
Iran, Islamic Republic of
البته یکی از همون آدمهای خسته تو یعنی ذاکانی هست.
Iran, Islamic Republic of
تو دیگه کجایت سوخته
Iran, Islamic Republic of
رای دهندگان به CFT اگر می دانند که به چه فاجعه ای رای دادند حتما شایسته نشستن بر کرسی های مجلس و جای شهید مدرس نیستند و البته عده ای در مورد ابعاد این لایحه اطلاع دارند ولی با همکاری عوامل غربگرای بیرون از مجلس مصمم به ادامه راه ذلت پذیری ایرانند. تعجب نکنیم«ذلت پذیری».
Iran, Islamic Republic of
لابد یکی از شایستگانم جنابعالی هستین
Iran, Islamic Republic of
چه کنیم که شایستگانی مثل جنابعالی کاری کرده اید که مردم شما را قبول ندارند وشما را از مصدر امور پیاده نمودند.
ولی
Iran, Islamic Republic of
یعنی کسی نظر نداده یا ذاکانی را به توپ بسته اند طفداران احمدی نژاد که منتشر نمی کنی؟
Iran, Islamic Republic of
خدا حفظت کنه مرد انقلابی دلسوز
United States
جملات در حد شما نیست چون قدر ندانستید گرفتار این دولت شدید
Iran, Islamic Republic of
کجایی اخوی در دستگاهها من با چشمان خود مشاهده میکنم که اشخاص حقوق بگیر در پی گرفتن پست هستند چیزی که برایشان مهم نیست انجام کار وبسیج گونه است اینها که شما میگویید یک ضد ارزش است اگر قدرت داشتم با مدارک به شما نشان میدادم که دربدنه دستگاهها قبل از اینکه به ارتقاء سطح تخصص خود بپردازند به ارتقاء پست می اندیشند ودر این راستا به شما میگفتم که با عدم حضور و مطالعه حتی یک کتاب چگونه صاحب امتیاز و درجه میشوند . امروزکشور ما بیش از اندازه درد دارد که از درون و بیرون کشور را عین موریانه میخورد
Iran, Islamic Republic of
بابا حقیر از مردم تهران خواهش می کنم .التماس می کنم تراخدا.این اقا واقای توکلی را برای یک جا نمی دونم حداقل شورای شهرانتخاب کنید.بابا دارند ازدست می روند.این قدر سنگ دل نباشید.
سلمان
Iran, Islamic Republic of
زاکانی با بیان اینکه در مقام عمل نیز سه گروه در مقابل مکتب امام، قد کشیده‌اند، تصریح کرد: دسته اول، اصلاح‌طلبان هستند که قائل به جامعه مدنی هستند. گروه دوم، اعتدال‌گرایان و کارگزاران سازندگی هستند که به دنبال حکمرانی هستند. جرسان سوم نیز جریان احمدی‌نژاد است.
امام خامنه اى : دولت دكتر احمدى نژاد شعارهاى انقلاب را سر دست گرفت و به آن افتخار كرد خودتان قضاوت كنيد من حرفى ندارم
پاسخ به سلمان خان
Iran, Islamic Republic of
این حرف آقا مال اون موقع احمدی نژاد بوده . خودت بهتر میدونی آقا الان نظرش در مورد احمدی نژاد چیه
Iran, Islamic Republic of
شما نظرات مخالف اقای زاکانی را هم در سایت منظور کنید تا خواننده متن بتواند تجزیه و تحلیل کند و الا نظرات یکطرفه مشکلی را حل نمی کند .
Iran, Islamic Republic of
عزیز؛ ما مشکلات ساختاری فراوانی داریم . کارگزاران نظام که مشغول خدمت به مردم نظامند از انجام کار اصولی و با وجدان کاری طفره میروند . بیش از دو سال است که فردی بعنوان سرپرست یک معاونتی در یک سازمان است که تاکنون از نحوه کار زیر مجموعه خود هیچ اطلاعی ندارد . من شاهدم براین موضوع باورکنید قبل از اینکه پست ومقام جایگاه خدمت باشد جایگاه تقسیم بیت المال در بین کسانیست که مقام را بر خدمت ترجیح میدهند . به هر بهانه ایی کسانی را درمسند امور قرارمیدهند که توصیه ها حرف اول را میزند . نمونه همین سرپرستی که عرض کردم نشات گرفته از همین موضوع است . بدانید و بدانیم باید فراموش کنیم که با روحیه فعلی بتوانیم به سر منزل مقصود برسیم . پس راه دیگری انتخاب کنید و بیشتر از این مردم را اذیت نکنید .
United Kingdom
فکر کنم شما جرات چاپ مطالبی را نوشتم نداشتید.
اگر حقیقت خواه بودید تا حالا چاپ میکردید.

بسیار خوب. بنده بیش از ۷۰ نکته مدلل کردم.
لا اقل بدهید آقای زاکانی بخواند تا متوجه شود مشکل کجاست
. اگر دنبال حقیقت و حل مشکل است توجه میکند. اگر هم صحبت پاپولیستی بود که بی خیال.
مرد
United States
همين طوره دوست عزيز ، رسانه هايى مثل جهان نيوز مايه آبرو ريزى اصول چراها هستند ، فقط نظراتى را منتشر ميكنند كه يا ازشون تهعريف و تمجيد كنه يا موافق با خط و ربط سياسى شون باشه انصافاً چنين رسانه اى نوبره ، من هم چند كامنت ذيل سخنان - سخن كه چه عرض كنم اراجيف - اين بابا ارسال كردم اما مديران عقب مونده اين رسانه زرد جرات انتشارش را نداشتند ، بدبختى اين جماعت اينجاست كه نمى فهمند اكثريت ملت از زاكانى و امثال او متنفرند ، زيرا اولاً چندين دوره مديريت مملكت و مجلس در اختيار خودشون بوده و نه تنها هيچ ... نتونستن بكنند بلكه فقط يك مشت دزد و غارتگر تحويل جامعه دادند، ثانياً : اين جماعت مثل آب خوردن دروغ ميگن ، تهمت ميزنند و از هر وسيله اى براى پيشبرد اهداف خود استفاده ميكنند ، اين فلك زده ها نمى فهمند كه نمى توانند با حقه بازى ، رياكارى ، تزوير و دزدى هاى كلان حكومت خود را ادامه بدن ، پايان دردناك و البته عبرت آموزى در انتظارشان هست
Iran, Islamic Republic of
حالا نه خیلی رسانه های اصلاح طلب نظرات مخالفان رو منتشر میکنه!!!!!!
شهروند
Iran, Islamic Republic of
...
قضاوت درباره اینکه چه کسانی اهل دروغ و تهمت و تزویر هستند رو به مردم بسپارید!!!
Iran, Islamic Republic of
دزد و غارتگر و اختلاس گر و حقوق بگیر نجومی و غیره در همه دوره ها بوده و خواهند بود چون متاسفانه تقوی در بین مردم مخصوصا مسئولین خیلی کم رنگ شده. ولی میزان اون مهمه...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اگه به زاکانی این حرفا بچسبه به وکیل والدوله های مجلس چقد باس ایراد گرفت؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
...
بوسجین
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه همه ظاهرا" مسیولین منتقد وضعبت موجودهستند نه اراده انقلابی ...و هم جنین تعهد واقعی به خون شهدا موجود نیست تا این دایره بسته و خویشاوندی مدیریت و برنامه ریزی معیوب را بشکافد و خون واقعی را بر بدنه خسته و فرتوت و خواب الود و نظاره گر فرجام روند امور معیوبی که برای اداره جامعه طراحی کرده اند را اصلاح کند...
بوسجین
Iran, Islamic Republic of
...
منم خستم
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید!حالاکی خستگی شون درمیره جامعه واقتصادوجمع وجورکنن ...
Iran, Islamic Republic of
...
يكي نيس بگه خودت چه گلي زدي به سر ممكلت عمو زاكاني :))
Canada
شاید خودشو خیلی با عرضه میبیند 😂
عباس
Iran, Islamic Republic of
...