کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نقوی‌حسینی:

آمریکا حق بلوکه کردن اموال ایران را ندارد

19 مهر 1397 ساعت 9:21

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: بلوکه کردن اموال ایران بر اساس مقررات بین‌المللی، ناحق صورت گرفته و آمریکا حق چنین کاری را ندارد.


به گزارش جهان نیوز، سیدحسین نقوی‌حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره شکایت ایران از آمریکا به دادگاه لاهه به دلیل بلوکه شدن 2 میلیارد دلار از اوراق بهادار  بانک مرکزی، اظهار کرد: پیروزی ایران در دادگاه لاهه به استدلال و نوع حضورمان در این دادگاه بستگی دارد.

وی افزود: بلوکه کردن اموال جمهوری اسلامی ایران بر اساس مقررات بین‌المللی، ناحق صورت گرفته و ایالات متحده حق ندارد که با ملت‌ها چنین کاری را انجام دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: باید با شرایطی مناسب در دادگاه حاضر شویم، چراکه قضات براساس اسناد، مدارک و نوع دفاعیات نظر نهایی خود را صادر خواهند کرد.
نقوی‌حسینی با اشاره به نحوه انتقال اوراق بهادار بلوکه شده در آمریکا به ایران گفت: در حال حاضر مکانیزم مالی، پولی و بانکی مشخص برای برگرداندن این پول وجود ندارد، چرا که آمریکایی‌ها فعالیت‌های اقتصادی ما را محدود کرده‌اند.

وی افزود: بانک مرکزی باید راه‌حلی مناسب برای نقل و انتقال حق جمهوری اسلامی ایران از آمریکا تدبیر کند، البته ما پیش از این نیز حق ملت ایران را با استفاده از شیوه چمدانی و دور زدن تحریم‌ها باز پس گرفته‌ایم.

منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 645955

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/645955/آمریکا-حق-بلوکه-کردن-اموال-ایران-ندارد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com