جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱۶

عقب‌نشینی امریکا از ترس پایان صبر ایران

پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۸
کد مطلب: 645921
دولت ترامپ که با سیاست فشار حداکثری برای صفر کردن صادرات نفت ایران شروع به کار کرد، در حال یک تغییر جهت تاکتیکی در مسیر «فشار نرم شده» یا آن‌چیزی هستند که سایت واشنگتن فری‌بیکن آن را «فشار کافی» تعبیر کرده است.
عقب‌نشینی امریکا از ترس پایان صبر ایران
به گزارش جهان نيوز، اردیبهشت ماه ۱۳۹۷، در هفته‌های منتهی به خروج امریکا از توافق هسته‌ای ایران با ۱+۵، مجموعه مذاکراتی بین اروپا و امریکا برگزار شد با این هدف که اروپاییان، دولت ترامپ را متقاعد کنند که از این توافق خارج نشود. گزینه‌های مختلفی در این مسیر در دستور کار قرار گرفت، از جمله تغییر در توافق هسته‌ای به شکلی که همزمان، ایران و امریکا آن را بپذیرند. مقام‌های اروپایی در این مذاکرات، در نقش واسطه ظاهر شدند و ضمن ارائه طرح‌های خود به طرف امریکایی، دیپلمات‌های ایرانی را هم از جریان مذاکرات خود مطلع کردند و برعکس، مقام‌های امریکایی را در جریان نظرات ایران قرار می‌دادند.

همان موقع، منابع ایرانی نزدیک به مذاکرات، به روزنامه جوان گفتند که طرف‌های اروپایی به دیپلمات‌های ایرانی گفته‌اند چنانچه ایران در سناریوی خروج امریکا از برجام، کماکان در این توافق بماند، اروپا منافع ایران را تضمین خواهد کرد. همین منابع به جوان گفته بودند که دیپلمات‌های اروپایی و مقام‌های سابق امریکا در دولت اوباما، از دیپلمات‌های ایرانی خواسته‌اند در صورت خروج دولت ترامپ از برجام، تا نوامبر ۲۰۱۸، یعنی زمان انتخابات کنگره امریکا مسیر صبر در پیش بگیرند تا «شرایط سیاسی داخلی در امریکا تغییر کند.» حالا به فاصله پنج ماه از خروج امریکا از برجام، روزنامه نیویورک‌تایمز از قول دیپلمات‌های ارشد اروپایی فاش کرده که کشور‌های اروپایی، به تهران پیشنهاد می‌کنند تا پایان دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا صبر کنند.

بر پایه گزارش جوان، نیویورک تایمز از قول دیپلمات‌های اروپایی نوشته است: «کشور‌های اروپایی همچنین به تهران توصیه می‌کنند که آرامش خود را حفظ کرده و به این امید که ترامپ مجدداً انتخاب نشود، تا پایان این دوره ریاست‌جمهوری او صبر کنند.» در حالی که ایران تا کنون به توصیه صبر اروپاییان عمل کرده، ولی ظاهراً سیگنال‌هایی که از تهران به واشنگتن و پایتخت‌های اروپایی می‌رسد، حاکی از لبریز شدن کاسه صبر ایران است.

محمد‌جواد ظریف این هفته در مصاحبه با بی‎بی‎سی، هرچند از مکانیزم ویژه اروپا استقبال کرد، ولی برای اولین بار گفت که صبر ایران بی‌نهایت نیست: «ایران اندکی صبر خواهد کرد. البته این به معنای آن نیست که کاسه صبر ما هیچ وقت لبریز نمی‌شود، اما کمی تحمل می‌کنیم تا نتیجه را ببینیم.» گفته می‌شود در مذاکرات اخیر مقام‌های ایرانی در نیویورک نیز، پیام‌هایی به طرف‌های اروپایی و امریکایی منتقل شده که در صورت ادامه فشار‌ها به شکل کنونی، ایران هیچ دلیلی برای ماندن در برجام نخواهد داشت، پیامی که البته محمد‌جواد ظریف وزیر خارجه در گفت‌و‌گو با با رسانه‌های امریکایی از جمله نشست خبری با روزنامه‌نگاران در مقر نمایندگی ایران در نیویورک نیز آن را تکرار کرد: «در صورت ناکارآمد بودن مکانیسم ویژه کشور‌های اروپایی برای حفظ برجام، ایران ممکن است از آن خارج شود.»

کاخ سفید نگران «برجام بدون هزینه»
در هفته‌های منتهی به خروج امریکا ازتوافق هسته‌ای در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷، دیپلمات‌های اروپایی در مذاکرات خود با طرف‌های ایرانی، این برآورد را به طرف امریکایی منتقل کردند که در صورت خروج امریکا از برجام، ایران در این توافق باقی خواهد ماند، برآوردی که البته از مواضع علنی محمد جواد ظریف، عباس عراقچی و دیگر دیپلمات‌های مذاکره کننده ایرانی هم می‌شد به دست آورد.

کم نیستند ناظرانی که معتقدند خروج دولت ترامپ از برجام، بر اساس برآورد قطعی عدم خروج ایران یا به عبارتی «برجام بدون هزینه برای امریکا» انجام شده است. حالا در شرایطی که از تهران، زمزمه‌های قوی‌تری در باره «خروج در صورت منتفع نشدن» شنیده می‌شود، مقام‌های امریکایی از یک تغییر تاکتیک در سیاست امریکا خبر می‌دهند. مایک پمپئو مرداد ماه گفته بود: تعهد داریم بیشترین فشار را بر حکومت برای جلوگیری از تولید ثروت و انتقال آن اعمال کنیم و این کار را انجام خواهیم داد. هسته این کارزار را اعمال مجدد تحریم‌ها علیه بخش انرژی و بانکی ایران تشکیل می‌دهد.
 
تمرکز ما بر همکاری با کشور‌های واردکننده نفت خام ایران برای رساندن این واردات به کمترین مقدار و نزدیک صفر تا ۴ نوامبر (۱۳ آبان‌ماه) است.»، اما حالا با نزدیک شدن به ماه نوامبر، مقام‌های امریکایی نه تنها از صدور معافیت برای خرید نفت ایران برای کشور‌هایی مانند هند، چین و حتی ژاپن خبر داده‌اند، بلکه منابع نزدیک به کاخ سفید چنین معافیت‌هایی را نشان دهنده تغییر جهت از «سیاست فشار حداکثری» به «فشار کافی» می‌دانند.

مقام‌های ارشد امریکایی به واشنگتن فری بیکن گفته‌اند که مقامات دولت ترامپ بر خلاف دستور‌های مستقیم وی، از اعمال فشار حداکثری علیه ایران ناامید و برای حفظ وجهه امریکا در میان متحدان، به اعمال «فشار کافی» راضی شده‌اند. یکی از کارکنان ارشد جمهوریخواه در کنگره، زوایای دیگری از تغییر رویکرد هیئت حاکمه امریکا را برملا کرده و گفته است: «در هفته‌های اخیر، مقامات دولت، نشست‌های توجیهی در خصوص اعمال حداکثر فشار بر ایران را متوقف کرده‌اند. این کار، پیش از این با درخواست مستقیم ترامپ انجام می‌شد.» این منبع گفته که مقامات دولت امریکا این روز‌ها به جای بحث در خصوص نحوه اعمال فشار حداکثری بر ایران، روی نحوه اعمال «فشار کافی» مباحثه می‌کنند و لب کلام این سوگیری جدید، دادن مجوز ادامه ارتباط ایران با نظام بانکی بین‌الملل از طریق سوئیفت است. بخش مهمی از تغییر موضع کاخ سفید، به ناتوانی از اجرای سیاست صفر کردن نفت ایران برمی‌گردد.

«ریچارد گلدبرگ» از کارکنان ارشد سابق سنا که در تنظیم متن تحریم‌های هسته‌ای ایران دخیل بوده، در خصوص تصمیم‌های تحریمی ترامپ برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران گفته است: «فکر نمی‌کنم کسی باور کند که می‌توان صادرات نفت ایران را ظرف شش ماه به صفر رساند و بشکه‌های نفتی این کشور را با نفت دیگر تأمین‌کنندگان جایگزین کرد. نمی‌توان هم در این مسیر گام برداشت و هم به متحدان امریکا اطمینان داد که بهای نفت جهشی نخواهد داشت.

با چنین رویکردی، همچنین نمی‌توانیم مطمئن باشیم که ضربه تحریم‌ها به جای ایران، بر پیکره متحدان ما وارد نشود.» با این حال، برخی ناظران با اشاره به اختلافات داخل وزارت خزانه‌داری در خصوص خارج کردن ایران از سیستم سوئیفت، دلیل آن را نگرانی امریکا از شکل‌گیری یک نظام مالی غیر امریکایی می‌دانند.

برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه چند روز قبل با انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ گفت: ترامپ «انگیزه‌ای برای اروپای قدرتمندتر» است. او با اشاره به خروج امریکا از برجام و بازگرداندن تحریم‌های ایران گفته است: «یقیناً نتیجه بحران با ایران، فرصتی برای آن است که اروپا نهاد‌های مالی مستقل خود را داشته باشد تا با هر کس که می‌خواهد تجارت کند.»


«وولکر پرتهس» مدیر مؤسسه امور بین‌المللی و امنیت در برلین نیز در نیویورک تایمز نوشت: شکافی که توافق هسته‌ای ایران میان امریکا و اروپا انداخته، بعید است تا پایان دولت ترامپ از بین برود. این تحلیلگر آلمانی همچنین تأکید کرد: اختلاف بر سر توافق هسته‌ای ایران نیروی محرک بزرگی در مباحث اروپایی‌ها پیرامون استقلال راهبردی از امریکا است و شکافی که این توافق میان متحدان غربی انداخته، بسیار جدی‌تر از جنگ عراق در سال ۲۰۰۳ است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حتی روزنامه جوان هم قبول داره که برجام مفید بوده!!!
Iran, Islamic Republic of
دلار ۲۰ تومن یکی از فوایدش هست خخخخخخخخخخخخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
کم دروغ تحویل مردم بدین باور کنین اینقد رسانه خبری تو دنیا زیاد شده که خبرات خیلی زود به مردم میرسه هر چند اصل خبر دروغ نیست اما با کلمات اینقد بازی کردین که خبر خیلی مضحک و دروغ جلوه کنه
Iran, Islamic Republic of
خاک بر سر کسانی کنند که احمقانه دوست می داشتند ترامپ رییس جمهور شود تا دولت روحانی تحت فشار قرار گیرد.
United States
خوبی ترامپ اینه که چهره واقعی آمریکا رو نشون داد و بزک کنندگان آمریکا رو عاجز کرد. مطمئنم اگه هیلاری کلینتون انتخاب می شد وضع بازم همین بود. تحریم های بعد از برجام از دوره اوباما به بهانه های غیر هسته ای شروع شد
کرامت سلیمی
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام خدمت مدیر محترم سایت

اگر امکان دارد مطلب زیر را در صفحه اصلی قرار دهید.

اگر شما اصحاب رسانه در راه افشای حقایق همکاری نکنید در اینده ای نزدیک کشور ما به کشوری ویران و فقیر در حد کشورهای افریقایی تبدیل خواهد شد و دیگر گفتن حقایق فایده ای ندارد و هیچ دردی را دوا نمی کند.

در پناه حق باشید.

چند دلیل ساده که نشان می دهد سلاح اتمی وجود ندارد

1-انچه را به عنوان انفجار هسته ای نشان می دهند دقیقا" مشابه انفجار گاز مایع در مقیاس دهها و یا صدها تن گاز مایع می باشد.

یعنی اگر دهها و یا صدها تن گاز مایع را با هوای فشرده کافی منفجر نمایند ،دقیقا" انفجاری مشابه انفجار به اصطلاح هسته ای رخ می دهد. مثلا" در هردو انفجار قارچ تشکیل می شود و و چرخش قارچشان کاملا" مشابه می باشد.

ان چیزی که به عنوان بمب هیدروژنی عنوان می شود که مدعی هستند قدرت تخریب ان خیلی بیشتر از بمب اتمیست چیزی جز انفجار دهها و یا صدها تن گاز هیدروژن مایع به همراه هوای فشرده کافی نیست.
اگر از هیدروژن مایع استفاده نمایند به علت سرعت بیشتر واکنش هیدروژن با هوا ، انفجار در زمان کمتری رخ می دهد و در نتیجه

شدت انفجار بیشتر و قدرت تخریب بیشتری خواهد داشت. اما با استفاده از عدم آگاهی ملتها وانمود می کنند همجوشی هسته ای رخ داده است.

کلیپ زیر را با دقت ببینید و قضاوت با شما.

https://www.aparat.com/v/TtyjC


2- مدعی هستند که برای غنی سازی اورانیوم با استفاده از روش نصف کردن بر اساس قانون گراهام عمل می کنند. یعنی گاز UF6

را هزاران بار در ظروف جداگانه نصف می کنند ( حدود 4000 بار ) ، در صورتی که اگر عمل نصف شدن را 30 بار متوالی هم انجام دهیم حدود یک میلیاردم از ان ماده باقی می ماند.( عدد 2 به توان 30 حدود یک میلیارد است ).یعنی عملا" چیزی باقی نمی ماند.

از لحاظ عملی امکان 4000 بار نصف شدن وجود ندارد و بعد از مدتی چیزی نیز باقی نخواهد ماند تا بتوان عمل نصف شدن را ادامه داد.

3- موضوع بمب تزار که توسط شوروی ازمایش شد و مدعی بودند معادل با 50 مگا تن TNT قدرت انفجاری دارد جای سوالات

زیادی دارد.

بمب ادعایی هیروشیما که قدرت تحریبی معادل 15000 تن TNT داشت طبق گفته خودشان 60 کیلوگرم اورانیوم غنی شده داشت

بنا بر این بمب 50 مگا تنی تزار طبق محاسبات باید حدود 200000 کیلوگرم اورانیوم غنی شده داشته باشد که این مقدار برای یک بمب غیر منطقیست و نمی توان ان را مدیریت نمود. زیرا بنا به گفته خودشان جرم بحرانی برای انفجار اورانیوم حدود 50 کیلو گرم می باشد . پس باید در بمب تزار 200000 کیلوگرم اورانیوم به 4000 قطعه تقسیم شود و در لحظه انفجار تمام 4000 قطعه در ان واحد به هم جوش بخورند تا بمب منفجر شود. که در عمل چنین چیزی ممکن نیست. زیرا به گفته خودشان به محض عبور جرم توده اورانیوم از 50 کیلوگرم بمب اتمی فعال و منفجر می شود.

4- در طی جنگ جهانی دوم فقط هیروشیما و ناکازاکی نابود نشدند بلکه حدود ۶۰ شهر ژاپن مانند هیروشیما و ناکازاکی اسیب دیدند و سوختند، ازجمله توکیو پایتخت ژاپن.که طبق گفته ها حدود ۵۰۰۰۰۰ نفر در توکیو کشته شدند اما هیچ نامی از توکیو نیست و رسانه ها فقط دو شهر گمنام هیروشیما و ناکازاکی را بر سر زبانها انداختند...
بعضی از افراد و رسانه ها برای باور وجود سلاح هسته ای فقط چسبیده اند به قضیه هیروشیما و ناکازاکی و بدون انکه تحقیق کنند انچه را گفته شده می پذیرند و نمی خواهند فکر کنند که نابودی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی که عمدتا” از چوب و پلاستیک و مواد پلیمری با تراکم زیاد بودند با یک بمباران معمولی یا بمباران ناپالم هم امکانپذیر است و برای ایجاد احساس وحشت در دل ملتها وانمود به نابودی این دو شهر با یک سلاح خیالی به نام بمب اتمی کرده اند. ...

در حال حاضر هیروشیما و ناکازاکی دو شهر پیشرفته کشور ژاپن هستند و میلیونها نفر در این دو شهر زندگی می کنند، در صورتی که به ما گفته بودند آثار بمباران اتمی برای هزاران سال باقی می ماند...... برای این موضوع چه توضیحی دارند.
۷۳سال است که مردم هیروشیما و ناکازاکی در این دو شهر بدون هیچ مشکلی زندگی می کنند.
در تمام عکسهای هیروشیما و ناکازاکی یک نکته به خوبی مشهود است و انهم اینکه خانه های چوبی و پلاستیکی از بین رفته اند اما ساختمانهایی که از اجر و فلز هستند باقی مانده اند.
عکسهای هیروشیما و ناکازاکی را در گوگل پیدا کنید و ببینید....

5- قرار شد در 20 فروردین سال 1397 از یک باتری اتمی رونمایی کنند که 50 سال به طور مداوم برق تولید می کند رونمایی شود.

سازمان انرژی اتمی مدعیست که می توان از این باتریها در موبایل ، لپ تاپ ،صنایع و در بیابانهای دور افتاده که فاقد برق هستند استفاده نمود.

مطمئن باشید که هیچگاه چنین چیزی رونمایی نخواهد شد.

اگر چنین باتری هایی وجود داشته باشد یعنی اینکه می توان با اتصال چند عدد از انها یک اتوموبیل را به حرکت دراورد و دیگر در طی 50 سال هیچ نیازی به بنزین ندارد .
ویا با تعدادی از انها برق یک خانه برای 50 سال تامین می شود و دیگرنیازی نیست هیچ هزینه ای برای مصرف برق پرداخت.

اگر چنین است پس چه نیازیست روزانه حدود صد میلیون بشکه نفت ، میلیاردها متر مکعب گاز طبیعی و صدها هزار تن ذغال

سنگ مصرف شود و الودگیهای ان وارد طبیعت شود و در کنار ان جنگ و ادمکشی برای تصاحب منابع نفتی صورت گیرد.

همچنین اگر برای مدتی مثلا" چند روز از برق مداومی که این باتری به اصطلاح اتمی تولید می کند استفاده نشود چه اتفاقی برای این باتری می افتد و انرژی ان صرف چه کاری می شود.

6- مسئله مهم دیگر زباله های به اصطلاح هسته ایست. که می گویند چون زباله های هسته ای دارای تشعشعات پر انرژی هستند باید در کیلومترها عمق زمین دفن شوند.
اگر زباله های هسته ای دارای تشعشعات پر انرژی هستند باید از تشعشعات این زباله ها مجددا" استفاده شود تا زمانی که تشعشعات ان از بین برود و نیازی به دفن انها در اعماق زمین نباشد.

به قول خودشان مواد هسته ای با فرایندهای زمانبر و پرهزینه به دست می ایند. بنا براین زباله های تشعشع دار انها که به نوعی دارای انرژی گرمایی هستند باید مجددا" مورد استفاده قرار گیرند نه اینکه دور ریخته شوند.

مدتی پیش در امریکا افشا شد که مواد هسته ای را در کنار دریا دفن می کنند و این با ادعای انها مبنی بر خطرناک بودن زباله ها برای محیط زیست تضاد دارد.

7- امریکایی ها به قول خودشان اولین ازمایش هسته ای را در سال ۱۹۴۵ انجام دادند و شوروی نیز در سال ۱۹۴۹ یعنی ۴ سال بعد از ازمایش امریکا.
بیش از ۱۳۰ سال است که نوشابه کوکاکولا ساخته شده است و چنان سیستم حفاظتی در شرکت کوکاکولا ( یک شرکت خصوصی غیر نظامی و غیر امنیتی ) برقرار است که تا بحال فرمول ساخت ان فوق سری باقی مانده و هیچ کسی نتوانسته است فرمول انرا پیدا نماید و انحصار ان به طور کامل در اختیار شرکت امریکایی کوکاکولاست.
حال اگر سلاحی به نام بمب اتمی با ان خصوصیات ویرانگری که در مورد ان مدعی هستند و پیچیدگیهای ان قابل مقایسه با کوکا کولا نیست چطور با ان سیستمهای حفاظتی و کنترلی پیشرفته امریکاییها به بیرون درز کرد و ۴ سال بعد در اختیار شوروی که درگیر جنگ داخلی وویرانیهای عظیم ناشی از جنگ داخلی و جنگ جهانی دوم بود قرار گرفت و انها هم راحت در زمان کوتاهی به تمامی مراحل ساخت ان پی بردند و ان را عملیاتی نمودند و همزمان توانستند موشکهای لازم برای پرتاب ان را بسازند و رقیب امریکا شوند.

8- موضوع مهم دیگری که جای تامل دارد این است که تا بحال چندین بار عده زیادی از دانشمندان به اصطلاح اتمی امریکا به روسای جمهور امریکا اوباما و ترامپ نامه نوشته اند و خواستار ان شده اند که توافق هسته ای با ایران را حفظ کنند.

چرا باید دانشمندان به اصطلاح اتمی امریکا نگران از بین رفتن توافق هسته ای باشند. و چه عاملی باعث شد که تعدادی دانشمند اتمی چنین درخواستی از دولت امریکا بکنند.این عامل چیزی نیست جز اینکه منافع این به اصطلاح دانشمندان درخطر است. در واقع همه انسانها وقتی منافعشان در خطر قرار بگیرد واکنش نشان میدهند. مثلا" کارگران در تغییرات کارخانه ها و تعدیل نیرو , کشاورزان در کاهش بارندگی و بروز خشکسالی و تجار در رکود بازار و کاهش قدرت خرید مردم .

اصولا" سیاستمداران و دولتمردان به دانشمندان به عنوان ابزاری نگاه میکنند که باید در راستای منافع انها عمل کنند و هیچ نقشی در سیاستها و تصمیم گیریها ندارند.سیاستمداران انقدر مغرور و از خود راضی هستند که به کسی اجازه اظهار نظر نمیدهند و جز نظر و دیدگاه خودشان نظر و دیدگاه هیچ شخص یا گروه دیگری را قبول ندارند و اصلا" دانشمند هسته ای امریکا از کجا میداند ایران کجاست و در صنعت هسته ای چه وضعیتی دارد؟

.

این دانشمندان عجیب و غریب از زندگی و امکانات خوبی برخوردار هستند. حال اگر دروغ بودن سلاح هسته ای فاش شود این افراد بی ارزش می شوند و دولت امریکا دیگر به انها بهایی نمیدهد و از زندگی و مزایای عالی محروم می شوند و چون هیچ کاری بلد نیستند معلوم نیست که با لو رفتن دروغ سلاح اتمی تکلیف انها چیست.

پس دانشمندان هسته ای امریکا نگران منافع خود و زندگی راحت و مفت خوریشان هستند نه نگران امنیت جهان.

چرا زمانی که کشورهایی مثل پاکستان ، افریقای جنوبی ، برزیل ، هندوستان ، چین ، کره شمالی ، اسراییل و... به دنبال ساخت سلاح به اصطلاح اتمی بودند نمایشنامه هایی مشابه برجام اجرا نمی شد.

چرا دانشمندان به اصطلاح اتمی روسیه مثل دانشمندان اتمی امریکا در مقابل ایران جبهه نمی گیرند و خیلی از انها هم در دهه 90 میلادی از کشور شوروی سابق فرار کردند و به کشورهای جهان سوم پناهنده شدند و در این کشور ها چکار می کنند.
Canada
من میدونستم!!!!!! بمب و موشک و همگی دروغه!!! من میدونستم.!!!همه اش توطئه است!!!!من میدونم!!!
از افاضات گلام! ( کارتون گالیور)
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
چرا نمی خواهیم قبول کنیم که آمریکا و اروپا یک تقسیم کار با همدیگه انجام داده اند. آمریکایی ها از برجام خارج شدند چون ایران به تمام تعهداتش عمل کرد و در عین حال سالها طول خواهد کشید که بخواهد به شرایط قبل از برجام برگردد!!! از طرفی توافق برجام به گونه ای نوشته شده که امتیازاتی متوجه ایران نیست!! باید با خودمون رو راست باشیم.!!! چرا بعد از اعلام خروج یک طرفه آمریکا از برجام طرف ایرانی جرأت شکایت نداشته و ندارد و چرا اگر شکایت می کرد مکانیزیم تحریم ها خود به خود فعال می‌شده !!! لذا اروپایی ها مأموریت دارند که علی رغم خروج بی هزینه آمریکا از برجام ایران را به هر بهانه ای در توافق نگه دارند. ضمن آنکه دیدیم تمام تحریم ها و بلکه بیشتر هم علیه ایران تصویب و اجرا شد. بنابراین نباید منتظر اروپایی ها هم بود!!! هدف اینها معطل نگه داشتن ایران و جلوگیری از روند پیشرفت ایران می باشد
کرامت سلیمی
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام خدمت مدیر و دست اندرکاران سایت

با تشکر از انتشار مطلب بنده در قسمت نظرات.


جسارتا" ایا امکان دارد این مطلب را در صفحه اصلی به عنوان یک یادداشت قرار دهید.


ممنون می شوم همکاری فرمایید.

منتظر پاسخ هستم.

در پناه حق باشید.
Romania
ترس آمریکا فقط و فقط از نابودی پشتوانه مردمی جریان غرب‌گرا در ایران است و لاغیر. انتخابات مجلس سال آینده نزدیک می‌شود و فشارهای اقتصادی منجر به اسقاط نظام ایران از طریق شورش‌های مردمی نشده است.
اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد، جریان غرب‌گرا انتخابات سال آینده را سه صفر خواهد باخت و به این ترتیب نفوذ آمریکا در ایران برای همیشه پایان خواهد یافت! آمریکا نگران این است و به همین دلیل در آینده نزدیک مجبور به برداشتن تحریم‌هاست.
France
بلاهت مردم غرب پرست را دست کم نگیریم. اگر هم از جریان غربگرا روی برگردانند دنبال جریانی هستند که فقط دنیایشان را تامین کند که البته بارها و بارها ثابت شده که به دنیایشان هم نمیرسند. چیزی که کمبودی یرایش نیست بلاهت دنیاپرستی توده مردم است.

لا تستوحشوا فی طریق الهدی لقلة اهله. فان الناس یجتمعوا علی مائدة شبعها قصیر و جوعها طویل

گفتار مشهور الناس علی دین ملوکهم هم اگر به متن کامل آن نگاه شود در مضمت ناس گفته شده و این بخش کوتاهش هم به این معنا نیست که اگر حاکمان اصلاح شدند مردم دیندار می شوند بلکه اشاره دارد به انگیزه ناس در تبعیت از دینی و آن نیست جز الحق لمن غلب یعنی مایه فقط حول و حوش صاحب قدرت است . این را انگیزه مضموم ناس در تبعیت از دینی برشمرده شده است؛ حق یا ناحق.
Iran, Islamic Republic of
اقلا سعی کنید غلط املایی نداشته باشید
بهار
Iran, Islamic Republic of
اصل مطلب رو بچسب
Iran, Islamic Republic of
ما صبر ایوب داریم . امریکا نگران نیست .. اگر تهران هم موشک زده بشه ما هیچکاری نمیکنیم و فقط صبر پیشه میکنیم . تا ببینیم چی میشه
Iran, Islamic Republic of
همیشه در تیتر زدن مغرضانه عمل میکنید آمریکا از ایران نترسیده از افزایش قینت انرژی (مشخصا نفت ) ترسیده البته همین الانم موفق شد تولید نفت ایران و به نصف برسونه رویاهاتون و تیتر نکنید
هاشمی : رفتار ترامپ یاد آور مبصر کلاس ما !
Iran, Islamic Republic of
یادم به خاطره ای از دوران دبستان افتاد
در دوران تحصیلات ابتدائی در کلاس مبصری داشتیم که در غیاب معلم زورگوئی می کرد و دائم بچه ها را تهدید می نمود
مثلا بعضی وقت ها برای ساکت شدن کلاس می گفت
تا سه می شمارم هر کس مرتب و ساکت ننشست اسمش را یادداشت می کنم
بعد شروع می کرد به شمردن
یک !
دو !
بعد می دید یک شماره مانده و ما اهمیتی به تهدید او نداده ایم و اگر " سه " را بگوید ضایع خواهد شد
بعد می گفت :
دو و نیم !
و می دید تاثیری ندارد باز می گفت
دو و هفتاد و پنج صدم !
دو و هشتاد صدم !
دو و هشتاد و پنج !
دو و نود !
دو و نود و یک !
خلاصه آنقدر فاصله ها را کم می کرد تا فرجی شود و یا معلم از راه برسد
حالا حکایت اولتیماتوم های ترامپ برای ایران هم همین است
اول گفت تا ۱۳ آبان
بعد حالا می بینه ۲۳ روز مونده و ممکنه اتفاقی نیفته
خودش تخفیف داد