سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۱

ایرادات شورای نگهبان به دو لایحه FATF رفع شد

چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۲
کد مطلب: 645905
سخنگوی شورای نگهبان، از رفع ایرادات این شورا به لوایح «پالرمو» و «اصلاح قانون مبارزه با پولشویی» خبر داد و گفت: ایرادات مجمع تشخیص هنوز باقیست، لذا این دو لایحه به مجلس بازگشت.
ایرادات شورای نگهبان به دو لایحه FATF رفع شد
به گزارش جهان نيوز، عباسعلی کدخدایی با اشاره به جلسه امروز شورای نگهبان اظهار داشت: در نشست امروز بخش های باقیمانده از لایحه «الحاق دولت ایران به کنوانسیون مقابله با جرایم سازمان یافته فراملی» (پالرمو) و لایحه «اصلاح قانون مبارزه با پولشویی» (از لوایح مرتبط با FATF) بررسی شد.

وی افزود: با توجه به اصلاحات صورت گرفته در مجلس، ایرادات شورای نگهبان به این دو لایحه برطرف شده است و از نظر شورا ایرادی وجود ندارد اما نظراتی که مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص مغایرت این لوایح با سیاست های کلی نظام در بخش امنیتی و اقتصاد مقاومتی وجود داشت، هنوز لحاظ نشده، به همین دلیل این دو لایحه را به مجلس فرستادیم تا نظرات مجمع را لحاظ و به ما اعلام کنند.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: بررسی نظرات مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعلام لحاظ نشدن آن در مصوبه مجلس از سوی ما، در قالب انطباق و یا عدم انطباق مصوبه مجلس با اصل ۱۱۰ قانون اساسی صورت گرفته است.

کدخدایی خاطرنشان کرد: لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم CFT هم که اخیرا در مجلس به تصویب رسیده، در دستور کار امروز شورا نبود.
وی افزود: همچنین در جلسات اخیر شورای نگهبان، لایحه ایجاد چند منطقه آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی بررسی شد که مغایر اصل ۷۴ قانون اساسی شناخته شد و برای تامین نظر شورای نگهبان به مجلس بازگشت.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
...