پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

شهادت ۳ هزار زن یمنی از آغاز تجاوز عربستان

چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۴
کد مطلب: 645902
وزارت بهداشت یمن از شهادت سه هزار زن یمنی از آغاز تجاوز عربستان به این کشور خبر داد.
شهادت ۳ هزار زن یمنی از آغاز تجاوز عربستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از المسیره، طه المتوکل وزیر بهداشت و مسکن یمن اعلام کرد که از ابتدای تجاوز عربستان تاکنون سه هزار زن یمنی به شهادت رسیده‌اند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ضمن حمله به مواضع دشمن سعودی در کوه "قیس" در جیزان"، پایگاه نظامی "أمثهره" در این منطقه را از لوث متجاوزان و مزدوران پاکسازی کردند.

یک منبع یمنی گفت که در پی این عملیات نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی شماری از متجاوزان سعودی کشته و زخمی شدند.

در مقابل جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی منطقه برکان در بخش "رازح" در استان صعده را بمباران کردند که در پی این حملات یک شهروند یمنی به شهادت رسید و یک نفر نیز زخمی شد.

جنگنده‌های متجاوزان همچنین اتوبان منطقه "مران" در بخش "حیدان" را بمباران کردند. همزمان مناطق مختف دو بخش رازح و شدا هدف حملات راکتی و توپخانه‌ای گسترده متجاوزان سعودی قرار گرفت.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز چهارشنبه سه عملیات منحصر به فرد علیه مواضع مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در دو استان تعز و الجوف و جبهه "نِهم" در صنعاء انجام دادند که در پی این حملات خسارات سنگینی به مزدوران وارد شد.

در همین راستا یک منبع نظامی گفت که نیروهای یمنی مواضع مزدوران در چهار راه "الوازعیه" در تعز را هدف حملات خود قرار دادند که در پی این حملات خسارات سنگینی به مزدوران وارد آمد.

نیروهای یمنی همچنین مواضع مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در تپه‌های "صفر الخنایا" در بخش "المتون" در استان الجوف و "حریب" در بخش نِهم صنعا را هدف قرار دادند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ با تشکیل ائتلافی متجاوز از رژیم‌های مرتجع عربی، جنگی ویرانگر را علیه یمن با هدف تسلیم کردن مردم این کشور در برابر سیاست‌های خود و جلوگیری از تشکیل دولت مستقل و غیروابسته به خود آغاز کرده است که این حملات هیچ نتیجه‌ای به‌جز قربانی شدن میلیون‌ها انسان بیگناه و ویران شدن زیرساخت‌های حیاتی یمن نداشته است.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *