جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

انهدام 15 باند مواد مخدر در قم/ «کراک» در قم ریشه‌کن شد

چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب: 645885
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم، با اشاره به انهدام 15 باند مواد مخدر و دستگیری 112 نفر از اعضای این باندها گفت: این باندها در سطح ملی درحال فعالیت بوده‌اند، اما با تلاش نیروهای پلیس متلاشی شدند.
انهدام ۱۵ باند مواد مخدر در قم
به گزارش جهان نيوز، غلام‌عباس بلفکه ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد، با بیان اینکه قم یکی از ناامن‌ترین محورهای تردد برای حاملان مواد مخدر است، اظهار کرد: پلیس همه تلاش خود را بکار گرفته تا نه فقط این استان محل نگهداری و توزیع مواد مخدر نباشد، بلکه عبور و گذر مواد مخدر از این استان نیز غیرممکن شود.

وی با اشاره به انهدام 15 باند مواد مخدر و دستگیری 112 نفر از اعضای این باندها در 6 ماه نخست سال جاری اضافه کرد: این باندها در سطح ملی درحال فعالیت بوده‌اند، اما با تلاش نیروهای پلیس متلاشی شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم خاطرنشان کرد: اینکه از میان مجرمان دستگیرشده در حوزه قاچاق مواد مخدر فقط 23 درصد از اهالی بومی استان قم هستند، نشان می‌دهد که حجم قابل توجهی از قاچاق‌های مواد مخدر استان قم غیربومی است.

وی از اجرای 95 طرح پاکسازی محلات و دستگیری 720 نفر از خرده‌فروشان مواد مخدر در سال گذشته خبر داد و ادامه داد: هفت هزار و 500 معتاد متجاهر در استان قم جمع‌آوری شده‌اند که برخی از آن‌ها به‌عنوان مجرم شناخته شده و برخی دیگر به کمپ‌های ترک اعتیاد سپرده می‌شوند و همچنین برخی از آن‌ها که مشکلات حادی ندارند تحت مراقبت روانشناسی قرار می‌گیرند.

بلفکه با بیان اینکه در 6 ماه نخست امسال بیش از 3 تن انواع مواد مخدر در قم کشف شده است، گفت: طی این مدت باندهای منهدم‌شده 25 درصد، مقدار مواد مخدر کشف‌شده 44 درصد، قاچاقچیان اصلی دستگیر‌شده 30 درصد و تعداد خرده‌فروشان دستگیر شده 16 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم  با اشاره به اینکه سه هزار و 200 گزارش مردمی درباره فعالیت خرده‌فروشان، معتادان متجاهر و یا فعالیت‌های افراد مشکوک در 6 ماه نخست امسال به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان واصل شده است، مطرح کرد: با صحت‌سنجی و بررسی این اطلاعات، 75 درصد این گزارش‌ها منجر به اجرای عملیات پلیس و دستگیری افراد متخلف شده است.

بلفکه از ریشه‌کن شدن کراک در استان قم خبر داد و افزود: هر چند با اطلاع‌رسانی‌های انجام شده در مورد کراک، استفاده از این ماده مخدر در استان قم به صفر رسیده است اما اکنون ماده مخدر صنعتی شیشه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: 50 درصد عطاری‌ها در قم فعالیت غیرمرتبط دارند و برخی آن‌ها به فروش مواد اقدام می‌کنند که پلمب آن‌ها در حال پیگیری است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *