کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات بازداشت پسر «محمد مرسی»

18 مهر 1397 ساعت 18:56

خانواده «محمد مرسی» رئیس‌جمهور عزل شده مصر از بازداشت پسر کوچک وی از منزلشان در محله الشیخ زاید واقع در غرب قاهره خبر داد.


به گزارش جهان نیوز، «احمد» پسر بزرگ مرسی گفت که چند نفر از نیروهای ویژه ساعت ۷:۳۰ صبح امروز چهارشنبه منزل آنها را محاصره کرده و سه نفر از افسران با ورود به منزلشان پس از به هم ریختن اسباب و اثاثیه منزل، عبدالله را با خود بردند.

احمد افزود که خانواده‌اش تا کنون هیچ اطلاعی از مکان عبدالله ندارند.

شبکه الجزیره با اعلام این خبر گزارش کرد که نیروهای مصری پیش از این نیز عبدالله را در مارس ۲۰۱۴ به اتهام در اختیار داشتن مواد مخدر بازداشت و حکم حبس یک ساله برای او صادر کردند در حالیکه وی این اتهام را رد کرده بود.

طبق این گزارش عبدالله چند روز پیش پس از ملاقات با پدرش در زندان طره، گفته بود که روحیه پدرش عالی بود و او بر پایداری بر مواضع خود تأکید کرد.

محمد مرسی نخستین رئیس‌جمهور منتخب مصر پس از سرنگونی رژیم «حسنی مبارک» بود که پس از یک سال ریاست‌جمهوری در تابستان سال ۲۰۱۳ توسط ارتش این کشور به فرماندهی «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع وقت مصر، از قدرت کنار گذاشته شد.

محاکمه مرسی در چندین پرونده از جمله جاسوسی برای قطر، حوادث کاخ الاتحادیه، فرار از زندان و جاسوسی برای حماس همچنان ادامه دارد و اخیرا نیز دایره ۱۱ تروریسم دادگاه جنایی قاهره محاکمه مرسی و ۲۳ نفر از اعضای اخوان‌المسلمین  در پرونده معروف به «جاسوسی برای حماس» را به ۴ نوامبر (۱۳ آبان) موکول کرد.

منبع: فارس


کد مطلب: 645882

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/645882/جزئیات-بازداشت-پسر-محمد-مرسی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com