کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات جلسه شورای هماهنگی اصلاحات با عارف

18 مهر 1397 ساعت 16:52

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات به تشریح جزئیاتی از جلسه برخی اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با عارف پرداخت.


به گزارش جهان نیوز، علی صوفی، دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات،‌ با اشاره به جلسه اخیر برخی از اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با محمدرضا عارف گفت: ایراداتی که معمولا در زمان تشکیل شورای‌عالی سیاست‌گذاری بروز می‌کند مانند اینکه برخی‌ها به طور کلی مخالف تشکیل آن می‌شوند و برخی‌ نیز منتقد شورای عالی هستند و معتقدند که سازوکار این شورا با ضوابطی که از قبل برای آن در نظر گرفته شده، فاصله دارد. 

وی افزود: در راستای همین انتقادات بود که مقرر شد اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات،  جلسات مشترکی را با آقای عارف به عنوان رئیس شورای سیاست گذاری  داشته باشند و در این جلسات انتقادات خود را صریحا با وی در میان بگذارند. 

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات با اشاره به مهمترین انتقادات از شورای سیاست گذاری گفت: زمان تشکیل شورای عالی سیاست گذاری در دور اول تعداد اشخاص حقیقی شورا محدود بود. در دور دوم تشکیل شورا نیز مصوب شده بود که  تعداد اعضای حقیقی نهایتا باید برابر با  نصف تعداد اعضای حقوقی باشد. البته در عمل به این مصوبه توجهی نمی‌شد و گاهی اتفاق می‌افتاد که تعداد اعضا کمتر و یا بیشتر از حد مصوب باشد. 

صوفی ادامه داد: با شروع به کار  دور سوم شورای سیاست‌گذاری شاهد بودیم که برخی اعضای حقیقی شورای سیاست‌گذاری موجب حساسیت دیگر اعضای این شورا به ویژه اعضای حقوقی  شدند، در حالی که تنها  برای 18 نفر به عنوان عضو حقیقی دعوت‌نامه صادر شده بود، اما  35 نفر در اولین جلسه دور جدید شورای سیاست‌گذاری شرکت کردند که این موضوع موجب اعتراض برخی سران احزاب اصلاح‌طلب شد. 

وزیر تعاون دولت اصلاحات درباره مشکلی که در ارتباط با مجوز برگزاری جلسات شورای سیاست گذاری مطرح است، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون جدید احزاب، ائتلاف اشخاص حقیقی با اشخاص حقوقی که به عنوان شخصیت‌های حزبی مطرح هستند، ایراد قانونی دارد و وزارت کشور به اینگونه ائتلاف‌ها مجوز برگزاری جلسات رسمی نمی‌دهند. این موضوع نیز از آنجا که بسیاری از اشخاص حقیقی شورا به عنوان چهره‌های حزبی نیز مطرح هستند، با مذاکراتی که با مسئولان وزارت کشور انجام شده، قابل حل است. 

وی افزود: از دیگر ایراداتی که به دور سوم جلسات شورای سیاست گذاری گرفته می‌شود این است که برخی اعضای شورا معتقدند تعداد اشخاص منتسب به حزب اتحاد ملت در بین اعضای حقیقی شورا زیاد است که این ایراد نیز عملا با توجه به قانون جدید احزاب که تاکید کرده است اشخاص فعال در تشکل‌های سیاسی، نمی‌توانند در بیش از یک حزب به عنوان چهره تاثیرگذار فعالیت کنند، مرتفع شد. 

صوفی در پایان گفت: در نهایت با توجه به توضیحاتی که آقای عارف به اعضا ارائه کردند، اکثر حاضران در جلسه به اقناع رسیدند. 

منبع: تسنیم


کد مطلب: 645876

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/645876/جزئیات-جلسه-شورای-هماهنگی-اصلاحات-عارف

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com