کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سروری:

مذاکره مجدد با آمریکا ملت را به بن‌بست می‌برد

18 مهر 1397 ساعت 14:40

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره تلاش اصلاح‌طلبان برای پیوندزدن بین مشکلات اقتصادی و مذاکره مجدد با آمریکا گفت: مذاکره مجدد با آمریکا و ترامپ به معنای بن بست است.


به گزارش جهان نیوز، پرویز سروری، دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره تلاش اصلاح‌طلبان برای پیوند زدن بین مشکلات اقتصادی و مذاکره مجدد با آمریکا گفت: متاسفانه اصلاح‌طلبان از استراتژی «هدف وسیله را توجیه می‌کند»، استفاده کرده و به همین دلیل در اظهاراتشان دچار تناقضات جدی می‌شوند.

وی ادامه داد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی به ویژه از زمانی که خط‌کشی‌های سیاسی شکل گرفت، شاهد تناقض گویی جریان اصلاحات هستیم، اصلاح طلبان در برهه‌ای جناح چپ و به شدت ضدامپریالیسم آمریکا  بودند اما در برهه کنونی تمام خواسته آنها مذاکره با غرب و ایالات متحده آمریکاست.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اظهار کرد: اصلاح طلبان حتی حاضرند با ترامپی که بدترین تحقیرها را به ملت ایران روا داشته و با خروجش از برجام سفره خود اصلاح طلبان را برهم زده است، مذاکره کنند، معتقدم این مسئله به نگاه و رویکرد غلط اصلاح طلبان بر می‌گردد.

فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه اصلاح طلبان حل مشکلات را در خارج از مرزها می‌بینند، اظهار کرد: زمانی که طرف خارجی باید تعهداتش عمل کند، شاهد شانه خالی کردن آنان هستیم.

وی با اشاره به اینکه صحبت های دیروز وزیر امور خارجه تامل برانگیز بود، گفت: ظریف اصرار زیادی به تصویب لوایح مرتبط با FATF داشت و از سوی دیگر هم گفت ما تضمینی برای اینکه وضع مردم بهتر شود، نداریم، پس چرا باید به  FATF پیوست؟

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه مشکل تحریم ها، سوئیفت و تعهدات طرف غربی کماکان پابرجاست، تصریح کرد: چه دلیلی برای تجعیل در تصویب لوایح مرتبط با  FATF وجود دارد، در حالی که بعد از تصویب هم مطرح می کنند، که کار خوبی انجام دادیم اما ماهیچ تضمینی برای اینکه  FATF  منفعت داشته باشد نداریم، به نظرم این موضع‌گیری بسیار نگران کننده است.

سروری با بیان اینکه دلیل اصلاح‌طلبان برای مذاکره غرب زدگی آنان است، اظهار کرد:

امروز تناقض‌گویی‌های زیادی در صحبت‌های اصلاح طلبان دیده می‌شود، از سویی آرزویشان مذاکره با آمریکای عهدشکن است و از طرف دیگر حاضر به پذیرش مسئولیت مذاکرات نیستند، معتقدم اصلاح‌طلبان می خواهند با بن‌بست، بن بست شکنی کنند.
فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: مذاکره مجدد با آمریکا و ترامپ به معنای بن بست است و ما معتقد هستیم که بن بستی وجود ندارد.

سروری با بیان اینکه اگر هم مشکلی وجود داشته باشد راه حل آن تکیه به نیروهای داخلی است، خاطرنشان کرد: افرادی که دم از مذاکره مجدد می‌زنند باید بدانند که مذاکره مجدد با آمریکا ملت را به بن بست می برد، امروز این مشکل در رویکرد اصلاح طلبان وجود دارد.

گفتنی است؛ شخصیت‌های اصلاح طلب در رسانه‌های خود راه حل مشکلات را مذاکره مجدد با آمریکا مطرح کرده‌اند اما در عین حال در تضمینی برای بهتر شدن وضع مردم ارائه نمی‌کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 645849

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/645849/مذاکره-مجدد-آمریکا-ملت-بن-بست-می-برد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com