کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۳۶ شرکت مجوز افزایش سرمایه گرفتند

18 مهر 1397 ساعت 14:35

نگاهی به مجوزهای صادره نشان می دهد، ۳۲ درصد افزایش سرمایه ها از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و مابقی از محل سود انباشته و اندوخته ها تامین شده است .


به گزارش جهان نیوز، مدیریت نظارت بر بازار اولیه، مجوز انجام افزایش سرمایه 36 شرکت فعال در بازار سرمایه را صادر کرد که صدور این مجوزها در راستای اجرای مفاد قانون بازار اوراق بهادار و مقررات مربوطه طی شش ماهه سال 97 نسبت به بررسی درخواست افزایش سرمایه شرکت های سهامی عام ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار صورت گرفته است
 

مبلغ کل مجوزهای ارائه شده به شرکت های سهامی عام جهت انجام افزایش سرمایه طی این مدت معادل 87  میلیارد و 476 میلیون و 44 هزار  ریال است .

نگاهی به مجوزهای صادره نشان می دهد، 32 درصد افزایش سرمایه ها از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و مابقی از محل سود انباشته و اندوخته ها تامین شده است .

بر این اساس  15 مورد اوراق اجاره، اوراق مشارکت ، اوراق سلف موازی استاندارد و اوراق مرابحه نیز پذیره نویسی شده که مبلغ آن به 34 میلیارد و 870 میلیون ریال می رسد .

از این تعداد  7  مورد مربوط به  اوراق سلف موازی استاندارد ، 1 مورد اوراق مشارکت،  6 مورد اوراق اجاره و 1 مورد اوراق مرابحه بوده است .

همچنین استارت معاملات در بخش معاملات ثانویه انواع اوراق بدهی با تعداد 9 اسناد خزانه اسلامی به مبلغ 135  میلیارد و 301 میلیون  و 466 ریال بوده است .

این اسناد خزانه اسلامی فاقد نرخ اسمی و ناشر و بانی این اوراق ، وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران است .

منبع: تسنیم


کد مطلب: 645844

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/645844/۳۶-شرکت-مجوز-افزایش-سرمایه-گرفتند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com